Lapkričio 15 dieną įgyvendinau seną savo svajonę. Labai seną. Jai jau daugiau nei du dešimtmečiai. Vairavau policijos automobilį. Tikrą. Mano šypsena buvo turbūt platesnė, nei Ostapenko suradus savo dviratuką. Bet
kaip visada, apie viską nuo pradžių.
Visų pirma, didelis ačiū Marijai Kazanovič, kuri smarkiai prisidėjo prie to, kad maniškė svajonė taptų realybe. Dar didelis ačiū pareigūnui Aliui Rėkui, kuris su geležine kantrybe atsakinėjo į visus mano “protingus” klausimus.
Taigi, o dabar keliaujam prie įdomiausios dalies. Susitinkame prie “Circle K” degalinės, Vilniaus aplinkelyje. Čia, pasirodo, vyksta reidas. Atvykstu apie 11val., o pareigūnai iki to jau yra pagavę du Šustauskus (Šustauskas už vairo -trumpinys girtam vairuotojui arba taksistui, priklausomai nuo konteksto). Ir vedasi mane Marija prie galingo stoto pareigūno, jei atvirai, nuo tokio per dantis tikrai nenorėčiau gauti…
O šis draugiškai kyšteli ranką, mandagiai prisistato ir patikina, kad duos tiek informacijos, kiek tik gali.
Taigi, visiškas basic info: Audi A6, 200 KW, juodas sedanas, išoriškai niekuo nesiskiriantis nuo įprasto automobilio, kurį rasite visose Audi atstovybėse. O
tada prasideda įdomybės. Šis automobilis turi visus įmanomus švyturėlius aplink visą perimetrą. Pasirodo, esant situacijai, kai greitis viršijamas tiek, kad
priklauso teisių atėmimas, arba matomas chuliganiškas vairavimas, tie švyturėliai įsijungia ir toks pažeidėjas stabdomas iš karto. Natūralus klausimas, ar negaila tų „ nabagų“, kurie taip prisidirba? Pasirodo, kad gaila, kartais net labai, bet pareigūnai jau nieko negali padaryti. Sistema, praėjus 1 – 3 sekundėms nuo pažeidimo momento užfiksavimo, automatiškai
perduoda visus duomenis apie pažeidimą. Pareigūnui, nesiėmus veiksmų, gresia tarnybinė nuobauda. Taigi, su „alkoholio dėžutėm“ ir davai susitarkim – “varkė” nepaeis.
O kas vyksta su visais kitais pažeidimais?
Su tais smulkiais – viskas paprasta. Važiuoji, sistemos kažką užfiksuoja, viena, dvi sekundės ir viskas jau duomenų bazėje, o jūsų laukia laiškutis iš Mėnulio gatvės. Sistema geba fiksuoti iki 36 pažeidimų per minutę. Kasdien pareigūnai užfiksuoja nuo 150 iki 450 pažeidimų. Truputis matematikos? Tai reiškia, kad VOS vienas nežymėtas automobilis užfiksuoja vidutiniškai
(skaičiuojant labai grubiai) 40 – 115 tūkstančių pažeidimų per metus. O tokių automobilių kelyje yra tikrai ne vienas. Kiek tiksliai yra? Niekas nežino, bet
sklinda kalbos, kad daugiau nei 8, o tai reiškia, kad remiantis labai grubia matematika, vien nežymėti policijos automobiliai (su sąlyga, kad jų yra tik ?,
per metus užfiksuoja beveik MILIJONĄ pažeidimų. Jeigu mano grubi matematika bent arti tiesos, tai šūdini mes vairuotojai. Tikrai šūdini.
P.S. Nežymėti automobiliai turi du greičio matuoklius, prašokti nepastebėtam yra neįmanoma. Mačiau savo akimis. Patikėkit. Greičio matuoklių paklaida tik 3%, for the record, kad žinotumėt.
Ok, keliaujam į kelius pasivažinėt. Automobilis pypsi nesustodamas, beprotiškai džiaugiuosi, kad mano automobilis, bent jau šiandien, tikrai neatsidurs radare. Automobilis skanuoja literaliai viską: greitį, draudimo ir
techninės apžiūros galiojimą, bei ar nėra vogtų automobilių sąraše. Pareigūnas Rėkus visiškai atsipalaidavęs ir ramiai konstatuoja, kad šiandien
nieko labai įspūdingo nepamatysiu, nes vairavimas – beveik kaip seksas, visi vairuotojai nuprotėję pavasarį….
O dabar – ilgai lauktas momentas. Vairą į rankas gaunu aš. Švyturėlių nejungėm, bet ir nereikėjo. Spust, ir jau per kelias sekundes aišku – tai nėra standartinis Audi. Nė iš tolo. Pareigūnai irgi nėra tikri, kas su ja daryta. Tačiau Audi A6 vairavau visai nesenai ir atsiminimai dar švieži. Galiu drąsiai teigti, kad čia joks standartas ir vienas Dievas težino, kas su tuo automobiliu dar yra daryta, bet nei Masserati, nei RS3 neatsiplėštų nuo šito
juodo MONSTRO! Taigi, gerbiamieji, turiu jus visus nuliūdinti. Ypač tuos, su itin galingom mašinytėm. Nepabėgsit. No chance. Bet visada galit pabandyti,
tik prieš bandydami, pagalvokit apie pasėkmes.