Pirmiausia pačiam sau reikia atsakyti, koks jūs esate vairuotojas?
Pirmas vairuotojo tipas. Tai toks vairuotojas, kuris nuolat „malasi“ po miestą, senamiestį, miegamuosius rajonus ir „prekybcentrius“. Žmogus, kurio visas gyvenimas sukasi ir vyksta mieste.
Antrojo tipo vairuotojas – tai žmogus, kuris penkias darbo dienas sukiojasi mieste tiek darbo, tiek savais reikalais, o savaitgalį yra linkęs pabėgti. Pasislėpti gamtoje, sode ar tiesiog SPA centre, kur nors toli toli nuo kasdien supančio pasaulio ir jo problemų.
Ir trečias vairuotojų tipažas – tai žmonės, kurie negali gyventi be bekelės. Statybos, miškai, laukai, purvynai, medžioklės ir visos kitos gyvenimo teikiamos pramogos.
Variklių ABC
O dabar trumpas ABC apie variklius. Varikliai klasifiuojami pagal tris skirtingus rodiklius: arklio galias (AG), litražą (darbinį variklio tūrį) ir cilindrų skaičių. Arklio galios sako, kiek galingas yra variklis, o cilindrų skaičius parodo variklio dydį.
Pavyzdys: 200 AG 3.0 l, V6. Tai didelis variklis, išgaunantis 200 AG galią. Palyginimui 220 AG 2.0 l V4 variklis – mažesnis, tačiau turintis daugiau galios.
Euro 6 – tokį terminą irgi gali tekti išgirsti. Tai ekologinius ES reikalavimus atitinkančio variklio žymėjimas. ES nuolat griežtina reikalavimus oro taršai ir CO2 išmetamųjų medžiagų kiekiui.
Turbina ir ką ji daro? Pakelia variklio galinguma, įpūsdama daugiau oro su degalais. Tai padeda sukurti didesnį sprogimo efektą ir geresnę trauką.
Ką visi šitie dalykai reiškia man, pirkėjui?
Visų pirma – kelios daugeliu atveju pasitvirtinančios taisyklės. Kuo mažesnis variklis, tuo mažesnės degalų sąnaudos. Taip pat, kuo didesnis variklis, tuo brangesnis automobilis. Tai universalios, daugeliu atvejų pasitvirtinančios tiesos.
Taigi žinodami bent jau pagrindus apie variklius ir jų žymėjimo bei skaičiukų reikšmes bei nustatę, koks esate vairuotojas, lengvai atsirinksite sau labiausiai tinkantį automobilį.
Trumpi patarimai pagal vairuotojo tipažą
Jei esate pirmojo tipo vairuotojas jums labiausiai tiks mažalitražis, ne itin galingas automobilis, kuris saugiai jus nuveš iš taško A į tašką B.
Jei esate antrojo tipo vairuotojas ir nuvažiuojate daugiau nei 20 000 km, pradėkite dairytis dyzelinio variklio. Suprantama, dabar yra nemažai šaršalo dėl dyzelinių variklių, bet artimiausius keletą metų dar tikrai galima nesukti sau dėl to galvos. Jei ir atsiras naujas mokestis, jis bus skaičiuojamas pagal CO2 kiekį. Kadangi tai naujas automobilis, jums nėra ko ypatingai baimintis.
Trečiajam tipažui rekomenduojami galingesni varikliai. Nuo 3 l ir didesni, 4×4 arba turintys ESP sistemą. SUV, pikapas arba labai didelis džipas. Turbina tokiu atveju būtina.