Prieš gerą mėnesį sulaukiau skambučio iš žmogaus gyvenančio užsienyje. Kuris labai myli savo uošvius ir paprašė pagalbos. Jie vyresnio amžiaus, padėk jiems išsirinkt tą automobiliuką. Susipažinęs su žmogumi tinkančiu man į senelius, užduoties ėmiausi labai atsakingai. Ilgai kalbėjom telefonu, ieškojom galimų modelių, aiškinau apie lizingus, draudimus ir t.t
Po ilgų diskusijų ir apmąstymų bei apžiūrų, radom – Nissan Qashqai. Viskas tiko ir patiko, tačiau kaina buvo kiek per aukšta turimam biudžetui, kad ir kokius nuostabius partnerius Nissan kompanijoje turėčiau, niekaip nepavyko nukeliauti iki tokios žemos kainos. (ačiū visiems Nissan partneriams, kurie stengėsi padėti)
Tačiau kaip dažnai gyvenime būna, viskas susidėliojo visai neblogai. Mano bičiulis kaip tik tokį automobilį pardavinėjo. Kuris buvo idealus vyresnio amžiaus vairuotojui. Nors paprastai, niekada naudoto automobilio nesiūlau dėl rizikos čia buvo ganėtinai saugus variantas: automobilis pirktas prieš dvejus metus Nissan FaktoAuto atstovybėje, prižiūrėtas ir aptarnautas griežtai pagal grafiką irgi tik jų autoservise. Per tuos du metus nuvažiavęs tik 16 000km. Žodžiu idealiai atitiko paieškos kriterijus.
Taigi procesas beveik baigtas, bet čia prasideda įdomybės. Naująjam vairuotojui susitikus su draugais šie ėmė protinti, kad negalima taip pirkti automobilio ir serviso knygelė ir antspaudai nieko nereiškia ir kad būtina susisiekti su atstovybe ir pagal VIN numerį patikrinti automobilį.
Kaip ir pridera vyresnio amžiaus žmogui, prieš priimant sprendimą, kuris vis dėl to nėra pigus, nusprendė išsklaidyt abejones. Aš “nufotkinau” serviso knygutę su VIN numeriu, visais antspaudais čekiais ir parašais ir nusiunčiau pirkėjui.
Vyrui paskambinus į Faktoauto ir pasakius, kad ketina pirkti naudotą automobilį iš privataus asmens ir norėtų pagalbos patikrinti automobilio istoriją.
Pardavėjas “patikrintinęs” VIN kodą pareiškia: kad apie šitą automobilį jokios istorijos ir jokio įrašo jie neturi ir jų nėra.
Jums, atrodo, tai žema ir apgailėtina taip meluoti vyresnio amžiaus žmogui?
Tai štai Jums dar geresnis: pardavėjas, kuris pareiškė, kad nieko apie tokį automobilį nėra girdėjęs yra tas pats, kuris prieš du metus įteikė raktelius mano draugui šiam atsiimant jį iš salono.
Pardavėjau, jei skaitai, kita teksto dalis toliau, yra būtent tau. Pamoka nemokama, tikiuosi padės ateityje.
Jei jau esi tiek apgailėtinas, kad nesugebi parduoti automobilio sąžiningai ir gerai aptarnaudamas žmones ir leidi sau meluoti vyresnio amžiaus žmogui vardan savo sušikto kelių eurų intereso, tai skaityk įdėmiai.
Kitą kartą, kai bus tokia situacija, o tavo apgailėtina galva bandys suregzti mintį kaip parduoti? Pasikviesk tą žmogų į saloną su tuo automobiliu, pasiūlyk nemokamą jo apžiūrą, o kol vyks apžiūra ir gersite kavą, peržvelkite naujo automobilio įsigijimo galimybes. Gal, kartu su klientu, rasite dar geresnį sprendimą.
Bet nemeluok klientams – nebūk šiknius.