Ar gali vienas automobilis tikti visiems gyvenimo atvejams? Kad gerai „trauktų“ ir, kad ekonomiškas būtų. Kad vietos būtų 5 žmonėms ir senamiestyje visur tilptumėt, o laisvalaikiu ir į žiedinę trasą nuvažiuot galėtumėt. Ir dar sėdėti norisi aukštai, bet kėbulo svyravimų pakęst negalit. Žinoma, visada galima rasti kompromisinių variantų, bet tai nebus daiktas geras kurioje nors konkrečioje srityje. Ir kainuos tikrai nemažus pinigus, nes suderinti sunkiai suderinamus dalykus yra didis mokslas. Todėl šį kartą pasidalinsime mintimis, kokie skirtingų tipų automobiliai geriausiai atitiktų nedidelės šeimos, gyvenančios didmiestyje, poreikius su ribotu biudžetu – lizingo (su likutine verte) mėnesinė įmoka neperžengs 230 Eur per mėnesį ribos.
Jeigu nepasiduodate visuotinei madai ir nevertinate aukštesnės sėdėjimo pozicijos kaip didelio privalumo, protingas pasirinkimas būtų nedidelis hečbekas ar universalas. Geras kainos ir kokybės santykio pavyzdys būtų Toyota Corolla automobilis. Benzininė jos versija drąsiai telpa į 200 Eur biudžetą ir kainos lygmenyje konkuruoja su tokiais modeliais kaip KIA Ceed, kuris dar negali pasigirti tokiu patikimo gamintojo vardu ar didele likutine verte antrinėje rinkoje. Norintiems daugiau ekonomiškumo vertėtų žiūrėti į hibridinę Corolla versiją. Toks automobilis labiausiai tinka žmonėms, daug važinėjantiems mieste. Tiems, kurie mėgsta vairuoti ekonomiškai – važiuojant ramiai hibridinė versija gali būti ypač taupus automobilis. O universalas? Puikus pasirinkimas vertinantiems praktiškumą. Bet turėsite susitaikyti su didesniais automobilio gabaritais (Corolla šiuo atveju beveik 30 centimetrų) ir didesne automobilio kaina.
Jeigu Japonijos gamintojai ne prie širdies, visada nesuklysite pasirinkę tikrą hečbekų karalių – VW Golf. Tokio kito visose srityse demonstruojančio gerus rezultatus automobilio vargiai ar besurasite. Čia gausite vokišką praktiškumą, funkcionalumą, naujausias technologijas ir aukštą kokybę. Turbūt vienintelis trikdis naujojo Golf dominavimui hečbekų rinkoje yra kaina. Lyginant benzinines versijas, už Golf mokėsite keliasdešimt Eur per mėnesį brangiau, nei už Corollą. Žinoma ir ateityje (antrinėje rinkoje) Golf turės didesnę vertę, tad dalį kainos skirtumo tikrai atgausite.
O ką rinktis mėgstantiems aukščiau sėdėti? SUV? Kaip gi be jų… Paprastai tariant, SUV yra padidinto pravažumo automobilis. Būtent dėl to jis visada bus truputėlį brangesnis už rinkoje siūlomus sedanus ir universalus. Erdve dažniausiai lenkiantis sedanus, tačiau bagažinės talpa nusileidžiantis universalams. Vienas geresnių pasirinkimų itin vertinantiems kompaktiškumą būtų VW T-Cross, mažiausias VW šeimos miesto visureigis. Kokios jo stipriosios pusės? Pirmiausia, praktiškumas. Būdamas dėžutės formos, dėl tiesesnės stogo linijos šis automobilis gale turi daugiau vietos galvai už didesnį brolį T-Roc, kurio stogo linija yra nuožulnesnė. Keturi nedideli suaugę asmenys automobilyje jausis visai ne kaip silkių statinėje. Praktiškumo vardan, standartinėje įrangoje gausite slankiojančią galinę sėdynę. Ją galite pastumti 14 centimetrų ir tokiu būdu bagažinės tūrį padidinsite iki 455 litrų. O tai jau visai įspūdingas skaičius. Beje, galite visai nulenkti ir priekinę sėdynę, tad su ilgesniu kroviniu problemų nebus. Dėl ergonomikos VW taip pat neprikiši – visi prietaisai savose vietose, viskas ten kur ir turi būti. Kalbant apie važiavimą, automobilio pakaba subalansuota labai neutraliai, tad bus tinkamas variantas tiek duobėtoms gatvėms, tiek važiuojant greitkeliu, o valdymo lengvumo, bei vikrumo tikrai nepritrūksi.
Jeigu norisi daugiau ekologijos ir jums kelia nuobodulį VW dizainas, galbūt verta žvilgtelti į hibridinį Toyota C-HR. Stilius yra šio automobilio „arkliukas“, tad jei dizainas jūsų nesužavėjo, geriau likite prie anksčiau paminėto varianto. Kita priežastis rinktis šį modelį yra ,,atidirbta“ ir patikima Toyota hibridinė sistema. O viduje vietos nėra taip mažai kaip gali pasirodyti žvelgiant iš lauko, bet keliaujančius ant galinių sėdynių, dėl itin mažų ir į viršų nukreiptų langų, gali apimti klaustrofobija. Tad jei turite mažylių, įvertinkite ar jiems patiks taip keliauti. Beje, nors modelis ir atnaujintas prieš mažiau nei metus, C-HR multimedia ir interjeras atrodo jau savo „atgyvenę“. Valdymas? Šis automobilis yra tikrai minkštas ir lengvai valdomas, tik dėl išorinių dizaino elementų ypatybių gali užtrukti, kol gerai pajausite automobilio gabaritus.
Nei vokiškas, nei japoniškas SUV jūsų nedomina? Mėgstantiems daugiau išskirtinumo patrauklus variantas galėtų būti Peugeot 2008. Šie naujieji Peugeot SUV klasės modeliai yra didžiulė gamintojo pažanga (lyginant su ankstesnėmis kartomis). Didžiausias Peugeot privalumas yra akį traukiantis stilius ir įspūdingas interjeras. Nors kai kurie sprendimai ir kelia klausimų dėl kokybės ar ilgaamžiškumo, bet ko nepaneigsi, kad sėdėdami viduje jausitės šiek tiek nukeliavę į ateitį – pvz., žiūrėdami į skaitmeninį 3D prietaisų skydelį. O, kad ateitis būtų dar arčiau, galite rinktis ne tik dyzelinę ar benzininę versiją, bet ir visiškai elektra varomą variantą.Geros darbo savaitės, Draugai.