Audi ir quattro tai yra du viens nuo kito neatsiejami dalykai. Beveik kaip karantinas be grikių
ir tulikinio. Juk quattro yra pirmas dalykas, kuris šauna į galvą išgirdus Audi, o ji yra legendinė dar nuo tų laikų kai buvo pristatyti pirmieji “quattro” ralio bolidai. Kad visiems būtų aiškiau tai įsivaiduokite, jog vežimą traukia du asilai. Visai neblogai ane? Bet, o kas jeigu vežimą trauktų keturi asilai?! Dar geriau! Būtent tokiu principu vadovavosi Audi inžinieriai kurdami visų keturių varomųjų ratų sistemą “quattro”.
Keturių varomųjų ratų sistema iškart asocijuojasi su geru pravažumu ir bekele, o kas dar su
tuo asocijuojasi? Na, gal jūs sakysit, jog aš iš mėnulio iškritęs, bet man asmeniškai tai turėtų būti džipai. Aukštai iškelti, dideliais ratais, all terrain padangomis džipai. Ir atrodo natūralu,
jog tai turėjo anksčiau ar vėliau nutikti, kad Audi pradės gaminti džipus. Tuoj prieš jums mane užsipuolant, kad Q5 nėra joks džipas aš užbėgsiu įvykiams už akių ir sakysiu – taip. Q5 nėra džipas, tai yra miesto visureigis. Tačiau jis atsirado ne dėl to, kad Audi norėjo pademonstruoti savo įspūdingu pravažumu pasižyminčią “quattro” sistemą, o dėl to, kad rinkoje vis augo miesto visureigių paklausa.
2005 metais Audi, kaip prabangių automobilių gamintojas, pirma išleido Q5 didįjį brolį – pirmos kartos Q7 ir greitai suprato, jog rinkoje yra didelė vidutinio dydžio miesto visureigių paklausa. Ir tadam! 2009 metais pasirodo Q7 atnaujinimas, o metais anksčiau rinkoje pasirodo ta mažesnė “quškė”. Ir nors pirmais prekybos metais europoje tai nebuvo pats sėkmingiausias modelis (žinoma prie to greičiausiai prisidėjo ir tuometinė finansų krizė), tačiau jau 2009 metais vien Europoje buvo parduota 10 kartų daugiau vienetų negu pirmais gamybos metais ir iki pat 2020 metų skaičiai tik augo. Ir nieko keisto. Daugumai Q7 yra tiesiog per didelis, o Q5 yra optimalus tiek dydžio tiek ir kainos variantas.
Audi Q5 yra toks automobilis, kuris be vargo sutalpins statistinę šeimą. Klausiate ar tos kelionės bus patogios – tikrai taip. Quškėje yra pakankamai erdvės tiek priekyje, tiek gale, tiek ir bagažinėje. O jei duoti klounams atlikti talpumo testą, tai įtariu, kad jie ten sugebėtų sutalpinti ne tik visos trupės artistus, bet dar ir vieną, kitą bezdžionę pasiimtų drauge.
Vidaus apdailos medžiagų kokybė, kaip ir priklauso prabangių automobilių segmentui, yra gera ir tobulėja su kiekviena Q5 karta. O paskutinės kartos Q5 modelis nors ir išleistas 2016 metais, tačiau multimedija ne tik, kad neatsilieka, bet sakyčiau net lenkia kai kuriuos naujai išleistus automobilių modelius. Įdomu ir tai, kad 2018 metais buvo išleista prailginta šio visureigio versija Q5L. Šio automobilio bazė yra 110 milimetrų ilgesnė už standartinę versiją ko pasekoje gale sėdintys keleiviai turės daugiau vietos. Čia verta paminėta, jog antros kartos Q5 ir be to neblogai užvalgė steroidų. Visom prasmėm. Jis tapo didesnis, galingesnis ir žymiai modernesnis lyginant su pirmtaku.
Dauguma čia skaitydami tikriausiai žiovauja. Jau netgi skaitau jūsų mintis: “dar vienas nuobodus “ale” džipas”. Bet ar tikrai?! 2012 metais išleidžiamas modelio atnaujinimas, o 2013 metais
Audi pristato SQ5, kuris nuo 0 iki 100 km/val. katapultuojasi taip pat greitai kaip tų pačių metų Porsche Boxter. Kaip miesto visureigiui, kuris gali sutalpinti statistinę šeimą, sakyčiau tikrai įspūdinga. 5.1 sekundės. Jau girdžiu: “Esu važiavęs greičiau”. Na, aš irgi, bet čia tavo mamos gražiausios draugės daily auto tai duokim Audi už tai šiek tiek karmos taškų. Čia vertėtų paminėti, jog antros kartos SQ5 techninėmis galimybėmis beveik niekuo neskiria nuo savo pirmtako.
Taigi jau išsiaiškinome, jog važiuoji patogiai, gali važiuoti greitai, o sėdi kaip ponas (ar ponia). Mielosios moterys, mes jus mylime ir atleiskite jeigu kartais užsimirštame ir nepagalvojame apie jus rašydami apžvalgas. Girdime ir stengiamės pasitaisyti.
Na, bet grįžkime prie istorijos. Ko gi dar norisi iš automobilio už jį mokant nemažą sumą eurų. Ak taip, būtų visai smagu jeigu jis dar ir atrodytų geriau nei, tarkim Lada. Ir nors visi Audi modeliai labai panašūs viens į kitą, tas bendras dizainas jums leidžia jaustis ne ką prasčiau nei kokiam Q7. O gatvėje jūsų automobilio tikrai niekas nesumaišys su Dacia Duster. Juk vien pamatęs Audi žibintų siluetą tu supranti kas tai per automobilis. Be to šiemet visi nekantriai laukia atnaujintos versijos. Mes irgi laukiame ir pažadame išsamesnę jos apžvalgą vos tik ji pasieks mus.
Q5 yra geriausia “quškė”, o tokią, naują, vidutinės komplektacijos, turėti prie savo namų galite nuo 290 eurus per mėnesį. Žinoma su mūsų DOW komandos pagalba šie skaičiai gali būti pakoreguoti jūsų naudai. Kreipkitės jau šiandien ir sužinokite kaip. Priminsiu, jog kol mes visi sėdime karantine, turime daugiau laiko išsigooglinti visus įmanomus grikių receptus arba pasikonsultuoti dėl automobilio pirkimo su mumis, o kiek už šias konsultacijas mokėti ar nemokėti spręsti Jums!