Kalėdos – stebuklų metas. Bent taip kaime chebra kalba. Neturėdamas ypač didelės šeimos, Kalėdų vibe’o niekada baisiai stipriai nejaučiu. Bet kiekvieni metai, ateinant Kalėdoms atsitinka kažkas, kas priverčia susimąstyti apie artėjantį laikotarpį. Nežinau, ar čia pats įsikišu sau į galvą, ar kaip, bet šitas šventinis laikotarpis savo duoda. Taip ir šiemet, kai tau gruodžio mėnesį sako: imk Porsche Macan dienai, išbandyk, supranti, kad Kalėdos jau čia pat.
O kadangi Kalėdos yra gerumo ir šilumos šventė, tekstą noriu pradėti nuo padėkos. Pastaroji keliauja gamintojui. Porsche, ačiū tau, kad sukūrei tokią automatinę greičių dėžę. Tu ne tik įžiebi šviesą tunelio gale mums, vairuotojams, bet ir švieti, kaip kelrodė žvaigždė kitiems, iš paskos einantiems gamintojams. Pagarba.
Bet grįžkim šiek tiek atgal. Gruodžio mėnuo. Skambutis. Porsche. Kame čia stebuklas? Na, kaip Laurynui čiuožia stogas dėl BMW, taip man varva seilės dėl Porsche. O kiekvieną pasiūlymą pavairuoti čiumpu greičiau, nei Eligijus Masiulis 100k.
Gerai, baigiu džiaugtiis, pradedu pasakot. Porsche kėbulas visuomet buvo klasikinis. Jokių išsidirbinėjimų, panašios kūno linijos ir dideli ratai. Viskas kokybiška, švaru, be nereikalingų detalių. Nei pridėsi, nei atimsi. Love it, or hate it. Aš, kaip klasikos fanas, sakau: osom.
Intrejere ekstravagantiškumo taip pat netrūksta. Oh boy. Laaaabai daug raudonos spalvos, kurią galėčiau jau dabar pradėt ’’heitinti’’. Bet negaliu, nes Porsche sugebėjo ją padaryti kažkokią santūrią ir nerėžiančią akių. Ir nors turint SUV, vairuotojo pozicijoje vietos norėtųsi daugiau, turiu pripažinti – pati sėdynė tikrai nenuvils. Ji nusistatys būtent taip, kaip norėsit. Nusileis, prisipūs, pasikels, užspaus, atleis ir dar visokį velnią. O mygtukų salone apskritai tiek, kad per vieną dieną suprasti tiesiog neįmanoma. Bet ko ieškojau – radau viską.
Papildomai: Nedidelis, malonus vairas ir baisiai kietas užvedimas priešingoje pusėje.
Praise the Lord. Atėjo laikas važiuoti. Kad būtų aiškiau, pradėsiu nuo skaičių. 6-ių alaus butelių talpos dydžio variklis su turbina, kuri orą siurbia greičiau, nei alkoholikas susileidžia ’’Upokšnį’, generuoja ypač malonias 340 arklio galių. Teisingai, 340 arklio galių, jūsų miesto SUV. Tai gali būti tiek dovana, tiek prakeiksmas. Priklauso nuo to, ar tas galias vartosite saikingai.
Apie sąnaudas šį kartą nerašysiu. Įsivaizduokit, kiek jums yra daug. Tai va tiek.
O valdyti šį automobilį yra ypač malonu. Pagrinde dėl to, kad SUV kėbulą turintis Macan valdosi kaip lengvasis. Kiekvienas mano judesys buvo palydimas paklusnaus veiksmo. Tiek rankų, tiek kojų. Dideli ratai ir stabili važiuoklė duoda paklusnumą, o didelė galia ir puikiai veikianti greičių dėžė leidžia vikriai keisti juostas mieste.
Šimašius, nors ir skeptiškai nusiteikęs po pirmo žvilgsnio, kai pamatė užmaukšlintus 20 colių ratus, pabaigoje visgi nusiramino. 50 km/h greitis važiuojant per ’’gulintį policininką’’ automobiliui nepasirodė sudėtinga užduotis. Gavęs kalėdinę premiją, meras sakė spręs ar imti Renegade, ar vis gi Macan.
Yra angliškas posakis – to die for. Nesuprantantiems, ką jis reiškia paaiškinu: tai apibūdinimas kažko, kas yra toks nuostabus, kad galėtum dėl jo mirti. Tai vat tokia yra šito Porsche garso aparatūra – to die for. Kito apibūdinimo tiesiog neradau. Esu klausęs gerų garso sistemų per savo praktiką, bet čia buvo tas kartas, kai garso ratuku gazavau labiau, nei savo pėda. Įspūdinga. Borto kompiuteris valdomas patogiai ir malonus vizualiai – jam skirtas dešinys šonas spidometro ekrane. Multimedija klasiška ir visiškai nelagina. Tik galėtų būti didesnė. Visgi klasė – premium. Ir, turiu pripažinti, kad visiškai nelikau sužavėtas galinės kameros.
O pats svarbiausias dalykas Porsche komplektacijoje – jausmas. Tas tvirtumo ir užtikrintumo jausmas. Kokybės jausmas. Jį duoda retas automobilis, o šis Macan yra vienas iš jų. Tai nėra 911 su kuriuo norisi važiuoti ir niekada nesustoti ir tikrai ne 944 su kuriuo važiuodamas jautiesi lyg klasikinių automobilių ekspretas, bet jausmas puikus. Ir nesubalansuotas kiekvienam.
Šio technologijų ir galios kratinio kaina – 463 eurai per mėnesį. Sugundžiau? Paskambinkit, žinau iš kur tokį ištraukti.
Deals On Wheels verdiktas: 8 ratai!
⚙️⚙️⚙️⚙️⚙️⚙️⚙️⚙️
Gero metų starto, Draugai!
Fotografas iš laukinių vakarų – Dainius Voveris