„Hot hatch“ – taip vadinasi grupė, kuriai priklauso šis automobilis. Kūną kaitinantis hečbekas, prifarširuotas kaimenėmis arklių, gražų ir šiltą vasaros antradienį pavertė ilgai nepamirštamu. Suprantu, jog sunku patikėti, kai tokiais žodžiai yra apibūdinamas „Hyundai“ markės automobilis, bet šis i30N nuo savo brolio be N raidės varde, skiriasi kaip Arvydas Sabonis nuo Giedriaus Gusto. Abu žaidžia krepšinį, bet kvapą užgniaužia tik vienas.
Pirmoji pažinties akimirka. Kėbulas. Griežtos kūno linijos ir aštrūs kampai. Pilvas prigludęs prie žemės. 19 colių dydžio ratai, puikiai priderinti prie kėbulo. Difuzorius ir spoileris gale. Jokių blizgių vietų. Mažas, seksualus ir su charakteriu. Tai – laukinis eržilas. Sustok, akimirka žavinga.
Bauda: metu akmenį. Bet ne į automobilio, o į pardavėjų daržą. Na kam? Kam gadinti tokį gražų kėbulą 50 tūkstančių lipdukų…
Tik įsėdus į vidų ir pamačius tą, akis deginantį „Hyundai“ ženklą ant vairo, supranti, kad sėdi korėjietiškame automobilyje. Tačiau vos palietus vairą, sugrįžtu į žavesio akimirką. Patogus ir malonus liesti. Interjeras tamsus, sėdynės patogios ir prilaikančios posūkiuose. Ir nors taupymo jausmas neapleidžia matant tam tikras plastmasines detales, bendras vaizdas paliko neblogą įspūdį.
Bonus: šildomas vairas jūsų sušalusių nagų komfortui.
Didelio komforto važiuojant tikėtis nereiktų. Tikėtina, kad tokio automobilio pirkėjui tai ir nebūtų aktualu. Tačiau, jei jau apie tai kalbam: „Hyundai i30N“ siūlo net 5 važiavimo rėžimus. Tarp minkščiausio ir kiečiausio skirtumas yra akivaizdus. Nuo kartingo iki kasdienio hečbeko.
Jei minkštumo tikėtis nereiktų, tai kalbant apie automobilio valdomumą – tikėkitės. Ir tikėkitės daug. Posūkiuose jausmas toks, kad kažkokiu magišku būdu automobilis tiesiog gamina klijus ir pastoviai jais tepa padangas. Galimybių nebandėm, bet tikėtina, kad norint pasiekti ribas, ne aš už vairo sėdėti turėčiau. Tikėtina, kad visą šitą magiją sukuria 19 colių dydžio ratai ir puikai dirbanti važiuoklė. „Hyundai“ – you really done it this time.
Kalbant apie galią. Tiems, kurie supranta iš skaičių: 2 litų variklis, padabintas turbina, kurios viduje lakstantis mažas žiurkėnas vardu Saulius išvysto 275 arklio galias.
Tiems, kas nemėgsta skaičių: suvokimas, kaip greit artėja priekyje esantis automobilis ateina vėliau, nei įvyksta traukos momentas. Jei trumpai – spėk gaudyti.
Greičių dėžė veikia puikai. Jaučiasi tvirtumas. Bėgiai mėtosi be menkiausio „lago“. Kas čia per stebuklinga greičių dėžė? O gi mechaninė! Simple as that.
Malonus momentas: nustačius N rėžimą, metant bėgį automatiškai sukeliamos apsukos, norint išvengti susitampymo momento. Genialu tai, kas paprasta.
Perkant tokį automobilį sąnaudų skaičiuoti nereiktų. NOT. Čia ne „Ferrari“, „Lambo“, ar koks kitas superautomobilis. Kaina nėra didelė, todėl tikėtina, kad pirkėjui sąnaudos taip pat bus aktualu. Ir žinot, „i30N“ ir čia maloniai stebina. Automobilio sąnaudos svyruos nuo 10 iki 12 litrų 100 kilometrų. Benzinu varomam automobiliui su 275 arkliais po kapotu, šie skaičiai labai geri.
Multimedija man, turbūt, paliko mažiausią įspūdį. Valdymas, nors ir ne aukštoji matematika, vis tik galėtų būti patogesnis. O virš panelės iškilęs ekranas, patrauklumo bendram vaizdui taip pat nepriduoda. Borto kompiuteris leidžia valdyti pakankamai daug funkcijų. Kaip tai padaryti, reiks pasigilinti. Virš borto kompiuterio netgi rasite lemputes, kurių pagalba, spausdamas pedalą iki metalo, žinosite, kada tiksliai reiktų pakeisti pavarą. Tik, jei sėdit taip kaip aš – tų lempučių nesimatys už vairo.
Bauda: multimedijos ekranas pasuktas ne į vairuotoją, o tiesiai į visus. Juk muziką renka kapitonas!
Automobilis su humoro jausmu: tiek įlipant, tiek išlipant jus palydės melodija, kuri kaskart jus privers jaustis lyg būtumėte Korėjoje.
Tai – jauno žmogaus automobilis. Mieste jausitės stilingas ir labai lengvas. O „kietumo“ pridės nuostabi muzika, kurią groja šio „Hyundai“ duslintuvas. Lankymasis požeminėse automobilių parkavimo aikštelėse taps žymiai malonesnis. If you know what I mean.
Tai nėra automobilis šeimai. Tai nėra automobilis vyresniam žmogui su nugaros problemomis. Tai nėra automobilis nepatyrusiam vairuotojui. Tai jauno ir veržlaus žmogaus automobilis ir, vienareikšmiškai, geriausias mano kada nors vairuotas „Hyundai“. O lyginant su kitų gamintojų analogais – vienas pigiausių. Automobilio kaina salone – 300eurų per mėnesį. Pas mus ji kiek kitokia. Again. If you know what I mean.
Deals On Wheels sako: 7 ratai!
⚙️⚙️⚙️⚙️⚙️⚙️⚙️
Vairuokit savo svajones. Tik neperspauskit. Ir neperkaiskit.
Už nuotraukas dėkojam geležinių žirgų mylėtojui ir žavingų akimirkų stabdytojui – Dainius Voveris