Yra keletas priežasčių, kurios lemia tai, kad mes labiau norime įsigyti naują automobilį vietoje naudoto. Visi renkamės skirtingai, tačiau pagrindinės priežasties nenuslėpsi – noras išvengti techninių problemų. O pasiimdami savo naująjį automobilį esame įsitikinę, kad jis puikiai važiuos ir ateinančius 5 metus techninės apžiūros metu problemų nebus. Nes jis juk garantinis. Mes taip galvojame. Vokietijos techninių apžiūrų organizacija (TUV) pateikia skaičius: 2017 metais surinktais duomenimis, vidutiniškai 10,1% automobilių, kurių amžius buvo 4-5 metai turėjo techninių problemų. Tai kurie nauji automobiliai patikimiausi? Paanalizuokime skaičius iš arčiau paimdami kelis automobilių segmentus.
Mūsų vis labiau mėgstami, kompaktiškieji miesto krosoveriai. TUV duomenimis patikimiausi 2-3 metų senumo miesto krosoveriai yra Opel Mokka ir Audi Q3. Vos 2,6% Opel Mokka į techninės priežiūros centrus atvyko turėdami problemų. Audi Q3 parodė kiek prastesnę statistiką, tačiau taip pat labai neblogą. Iš visų atvykusių į TUV centrus Vokietijoje, tik 3% turėjo techninių problemų. Kiek kitokią statistiką parodė Dacia ir KIA. Net 9,2% Dacia Duster atvykusių į techninės apžiūros stotį turėjo techninių trūkumų. KIA, kaip ir su garantijos terminu, taip ir su gedimų skaičiumi ima viršų – 11,5% KIA Sportage automobilių techninės apžiūros iš pirmo karto nepraėjo. Ir 7 metų garantija tampa tik gražus skaičius.
Tęskime statistiką lįsdami gilyn į urbanistines teritorijas ir pakalbėkime apie tikruosius miesto mažylius. Važiuojant miesto ritmu, pastoviai gazuojant, stabdant, bei kaitinant variklį kamščiuose sunku būti patikimu. Tačiau 5 miesto mažyliai rodo pakankamai pateisinamus skaičius. Laimėtojas ir vėl Audi. Šį kartą A1. 5,4% gedimų. Toliau rikiuojasi Hyundai ix20 su 5,6%, Mazda 2 su 6,2%, ir Toyota Yaris, bei Suzuki Swift, kurie turi surinkę po 7%. Prasčiausių kompaktinės klasės miesto automobilių lyderiu ir vėl tampa Dacia! Šį kartą – Sandero. Net 18,1% jų nepraėjo techninės apžiūros iš pirmo karto, per pirmus 5 savo gyvenimo metus.
4 – 5 metų senumo kompaktinės klasės hečbekų kategorijoje vėl dominuoja Audi. Audi A3 parodė 6% Šalia lyderių stovi ir Volkswagen Golf Plus su 6.2%. Lentelės apačioje, jau nebestebinanti Dacia Logan su 22,6%. Štai jums ir įrodymas, kad posakis „skūpus moka du kartus“ nėra iš piršto laužtas. Kaina atspindi kokybę. Natūralu.
Jei ilginsim gyvenimo metus, krosoverių statistika pasikeičia. TUV duomenimis tarp 6 – 7 metų krosoverių, patikimiausias – BMW X1. Tik 8% pastarųjų turėjo gedimų. Toliau seka Audi Q5 su 8,8%, Ford Kuga su 10,7%. O sąrašo gale, nors šį kartą ir ne Dacia, bet pavadinimas tikrai nenustebins. Tai Chevrolet Matis. Net 31,6% šių automobilių turėjo techninių problemų per pirmuosius 6 – 7 savo gyvenimo metus.
Automobilių, kurių amžius apie 9 – 10 metų kategorijoje geriausiai pasirodė 3 modeliai. Tai Porsche 911, Audi TT ir Mercedes-Benz SLK. Porsche 911 būdamas dešimties metų senumo netgi sugebėjo tilpti į 10% ribą. Tačiau neleiskite šiam gražiam skaičiui jūsų apkvailinti. Labai tikėtina, kad nė vienas iš šių modelių nebuvo naudojamas kasdienai. Būtent sezoninė eksploatacija ir maža rida lėmė mažą gedimo procentą.
Manau, kad šiandien vis dar galime sakyti sakyti, kad būtent vokiečių, ar japonų automobiliai patikimiausi. Belieka laukti kas bus. O apskritai, šie Vokietijoje surinkti duomenys yra labai gera „špargalkė“ ieškantiems tiek naudoto, tiek naujo automobilio.