Kas nutiko Baltijos šalių automobilių rinkoje per šiuos metus?
Oi žmogau, autoverslas Baltijoje, kaip ir politika, tikrai kito ir kito smarkiai. Kokie esminiai pokyčiai įvyko Lietuvoje ir ką žmonės pirko visame Baltijos regione?
Tai kas nutiko?
* „Jeep“ oficialiu importuotoju tapo UAB „Autobrava”, o estiškasis “Silber auto” šią poziciją perleido, savo ar ne savo noru, čia jau kitas klausimas, bet… yra kaip yra..;
* Didelė įmonė „Veho group“ perėmė Mercedes Benz ženklo atstovavimą. Kiek patirtis leidžia spėti, laukia ilgas, labai ilgas ir ispūdingai lėtas adaptacinis periodas – juk naujas šeimininkas – suomiai;
* UAB „Inchcape motors“ perėmė BMW prekės ženklo kontrolę iš ilgamečio UAB „Krasta Auto“. Legendomis apipintas pardavimas indikuoja bent jau viena – Inchcape Group siekia premium ženklų monopolio Baltijos regione – sėkmės;
* Tiesa, „Inchcape motors“ atsisakė Hyundai atstovavimo (šaltinis neoficialus);
* Peugeot ženklas žengė žingsnį į trečią didžiausią Lietuvos miestą ir ten atidarė naujausią šio ženklo atstovybę;
O kokie baltų pirkimo įpročiai? (Visi duomenys 2019.01.01 – 2019.09.30 laikotarpio)
Tiesa, reikia pasakyti, kad vardan sąžiningumo, Fiat prekės ženklo nevertinsime, nes dauguma jų vis dėl to priklauso reeksporto kategorijai. Ir važinėja kitų Europos, ir ne tik, valstybių keliuose.
Populiariausi prekės ženklai Baltijos regione:
Toyota – 12.72%
Volkswagen – 10,83%
Skoda – 7,85%
Renault -6,47%
Peugeot – 4,81%
Tiesa, KIA, Citroen, Nissan, Ford ir Hyundai beldžiasi į populiariausiųjų penketuką. Ateinantys metai bus įdomūs, nes ne vienas ženklas pristatys po naują modelį, o jų vieta po saule priklausys nuo to, kaip į juos reaguos vartotojai.
O kaip su varikliais, ką rinkomės?
Benzinas – 63,78%
Dyzelinas – 31,15%
Hybridiniai – 4,16%
Elektra – 0,33%
Dujos – 0,57%
Taigi, tendencijos keičiasi ir benzino atotrūkis pirmą kartą toks didelis nuo 2016 metų. Tiesa, reikia pripažinti, kad nemaža įtaką tam padarė ir 141 esksperto iš Gedimino prospekto priimti įstatymai ar jų pataisos, o kartais tiesiog naudojimasis eteriu, neturint nei žinių nei supratimo, apie ką kalbi.. Bet tendencijos kolkas tokios, o ateityje, manau, išvysime ugtėlėjusius hibridinių auto pardavimus benzininių sąskaita. Elektra? Mūsų šaliai dar anksti. Jei elektromobiliai perkops 3% rinkos, vien tai būtų neįtikėtinas pasiekimas.
SUV toliau yra populiariausias kėbulas:
SUV – 36,26%
Hečbekai – 27,88%
Autobusai (komercinis transportas) – 9,72%
Universalai – 9,07%
Sedanai – 7,61%
Man, dideliam galingų sedanų ir kupė mylėtojui, teks keistis. Ir aš keičiuosi. Vietoje galingesnio sedano pasirinkau ne mažiau galingą SUV, tam. Kad užpildyčiau sportiškumo tuštumą – turiu ir spoilerį, ir didelius ratus. Taigi, nostalgiją ir naujausias rinkos tendencijas labai norint, galima suderinti.
Ar vis dar bijome spalvų? Deja, taip. Panašu, kad vos pamatęs ryškesnę spalvą, Baltijos valstybių gyventojas kaip strutis kiša galvą į smėlį.
Pilka – 21,13%
Balta – 16,63%
Juoda – 10,87%
Ruda – 4,69%
Raudona – 5,4%
Kad ir kaip blogai atrodo, daugiau nei 49% pirkėjų renkasi „saugias“ spalvas. Vienintelis būdas ką nors pakeisti – išmokti nebijoti būti ryškesniais. Neriekia galvoti, ką kaimynas pasakys. Svarbu, kad pats eidamas prie savo automobilio būtum išsišiepęs iki ausų, o nueidamas norėtum bent sekundei atsisukti, kad vėl jį pamatytum.