Visų pirma kas yra automobilio likutinė vertė. Tai autosalono nustatyta minimali numanoma automobilio vertė po tam tikro laiko tarpo.
Kaip tai atrodo? Imkime pavyzdį, kad automobilio vertė 10 000 Eur. Taigi, visa suma dalinasi taip: automobilio kaina 10 000 Eur, pradinis įnašas – 10% (1000 Eur), likutinė automobilio vertė po penkerių metų – 30% (3000 Eur).
Kodėl tai yra naudinga pirkėjui?
Visų pirma, tai ženkliai sumažina lizingo mėnesines įmokas, kas tam tikrais atvejais leidžia rinktis brangesnį automobilį. Pavyzdžiui paskutinis mūsų klientas rinkosi beveik 5000 Eur brangesnį automobilį, nes įmoka skyrėsi viso labo 25 eurais.
Antra, sumažinama rizika asmeniniais finansais. Tarkim, jeigu į rinką atkeliauja krizė ir jūsų likutinė vertė yra dvigubai didesnė nei automobilio rinkos vertė, klientas turi teisę grąžinti automobilį, nemokėti likusios sumos ir pirkti naują automobilį.
Trečia, galimybė “gerai” nupirkti kitą automobilį. Likutinė vertė, dažniausiai duodama autopardavėjo, bus mažesnė nei numanoma automobilio rinkos kaina. Ką tai reiškia? Jeigu klientas termino pabaigoje nuspręstų automobilį parduoti pats, greičiausiai ne tik padengtų “skolą” – duotą likutinę vertę, bet ir susigrąžintų dalį arba visą sumokėtą pradinį įnašą.
Pirkimas su likutine verte taip pat yra labai lankstus lizingo būdas. Nusprendę, kad automobilį norėsite pasilaikyti ilgiau nei sutartas terminas, galite daryti kasmėnesines ar kasmetines permokas, taip palengva mažindami arba iš vis panaikindami “skolą” (likutinę vertę). Taip pat, likutinė vertė gali būti mokama pratęsus lizingo terminą. Toks pirkimo modelis, pasitaikius palankiai galimybei, pavydžiui, smarkiai išaugus automobilio paklausai ir jo vertei, leidžia pasikeisti automobilį bet kuriuo metu, nelaukiant termino pabaigos.
Pagal ką nustatoma likutinė vertė?
Vienas iš kriterijų – rida. Pardavėjas siūlo likutinę vertę pagal preliminariai numanomą kilometražą. Jeigu klientas sako nuvažiuojantis 20 000 km per metus, penkerių metų lizingo atveju, pardavėjas skaičiuos automobilio numanomą vertę su 100 000 km rida. Kas nutinka jeigu klientas nuvažiuoja daugiau kilometrų nei numanė? Jis turi du variantus: termino pabaigoje susimokėti baudą arba adekvačia suma padidinti savo “skolą”. Kaip skaičiuojama nuobauda? X ct x KM. Pvz klientas nuvažiavo 1000 km daugiau nei planavo: 0.05 ct x 1000 km = 50 Eur.
Ar automobilio markė turi įtakos likutinei vertei?
Be abejo, pardavėjai skaičiuoja kaip automobilį reiktų realizuoti be nuostolio arba su minimaliu pelnu, todėl visada reikia atsižvelgti į naudotų automobilių rinką. Manau, nieko nenustebins, kad vokiškų markių automobiliams duodama didesnė likutinė vertė. Vokiški automobiliai tiesiog dominuoja lietuviškoje naudotų automobilių rinkoje, taigi realizuoti tokį automobilį yra gerokai lengviau. Rizika daug mažesnė, todėl klientui pasiūlyti didesnį procentą nėra labai sudėtinga.
Ar likutinė vertė gali būti derybų objektas?
Gali. Retai, tačiau tikrai gali. Jei automobilio rizika nėra didelė, o derybos sukasi vien tik apie mėnesinę įmoką, vienas iš būdų ją sumažinti yra likutinės vertės pakėlimas. Tačiau tam būtinas didelis pardavėjo noras, pardavimų vadovo lankstumas ir be abejo – nuo pačio kliento.
Geri santykiai ir mandagumas smarkiai padidina tikimybę susitarti.