Taigi, kurie automobiliai buvo populiariausi? Kas liko už Top5 borto ir ar galima tikėtis pokyčių?
Kaip ir kiekvienais metais bekompromisė kova dėl populiariausio prekės ženklo Lietuvoje vyko tarp Volkswagen ir Toyota.
Ir Toyota šiemet šovė į priekį. Ir šovė ne vaikiškai. Taip sparčiai, kaip Dominykas Suttonas šaus toli toli iš Vilniaus “Ryto”.
Trečioje vietoje – užtikrintas Škoda pasirodymas. Ketvirti – tie, kurie varles vadina delikatesu ir dėl ne itin ryškaus potraukio sportui gaudo sraiges, nes tai irgi valgoma. Ir taip, jūs perskaitėt teisingai – gaudo…. Ir į penketuko traukinį įšoko Nissan. Taigi, nieko netikėto. Gal kiek stebina Renault populiarumas, bet prancūzai tokie jau yra. Stebintojai – iš prigimties. KIA kaip visada lieka už borto. Bet tam ženklui likti už borto gan įprastas reiškinys, bet jei ateinančiais metais jie irgi atras būdus, kaip pagerinti garso izoliaciją, patekti į populiariausių penketuką, manau, misija įmanoma. O tiksliais skaičiais viskas atrodo taip (% rinkos Lietuvoje dalies):
1. Toyota 18.95%
2. Volkswagen 14.61%
3. Škoda 11.93%
4. Renault 5.85%
5. Nissan 5.50%
O kokie gi vis dėl to buvo patys populiariausi modeliai ?
Net 3 iš 5 modelių yra SUV tipo, bet prie to mes dar sugrįšime. O dabar pažiūrėkime, ką vis dėl to tautiečiai pirko praėjusiais metais. Numeris vienas ir gan tvirtas pozicijas turinti Škoda Octavia. Geras hečbekas/universalas – puikus kainos ir kokybės santykis. Buvo… Iki pabrangimo. Deja, dabartinės Škoda kainos kažkodėl tapo egzotika. Su tokiomis kainomis egzotika gali tapti ir žmonės Škoda salonuose. Bet kas mes tokie, kad aiškintume apie kainodaros subtilybes? Kitas dvi vietas okupuoja Toyota flagmanai – C-HR ir RAV, ir manau, kad kitais metais RAV dar sutvirtins pozicijas, nes jau šį sausį Lietuvą pasieks visai naujas, sklinda kalbos, kad puikiai atnaujintas Toyota modelis.
Populiariausiųjų ketvertuko jau keletą metų negalima įsivaizduoti be Nissan Qashqai, kuris už mokamą pinigų sumą tikrai stebina technologijų gausa: visos kameros, beraktė automobilio užrakinimo sistema ir daugelis kitų funkcijų, darančių vairavimą dar malonesniu. O penketuką vainikuoja automobiliukas, kuris bene idealiausias miesto gyventojui, o ir Lietuvos autoverslo istorijoje užima ypatingą vietą – Volkswagen Golf.
Na, o skaičiai atrodo taip:
Škota Octavia 1222vnt.
Toyota C-HR 1006vnt.
Toyota RAV4 979vnt.
Nissan Qashqai 804vnt.
Volkswagen Golf 767vnt.
Smagu, kad tautos automobilis vis dar penketuke, bet tą jis jau daro kelintus metus iš eilės ir nepanašu, kad ketina iš ten trauktis.
O kaip su varikliais? Ar vis dar pilame dyzeliną? Ar jau uždirbam benzinui? O gal staiga visi persimetėm ant elektros?
Kaip bebūtų, šiemet visa media sėkmingai sėjo paniką lietuvių galvelėse, nes Vokietijoje su dyzeliniu varikliu nebegalima į miesto centrą įvažiuot. Bet nė vienas šaunusis žurnalistas neskaitė, kas buvo parašyta po žvaigždute, bele “click and like” uždirba straipsniūkštis. To pasekoje, fantastinė lietuvių tauta ( nes laikraštis ir televizorius nemeluoja) paėmė ir supirko benzininius variklius. Nieko čia blogo, viskas ok, tik kad gal degalams dabar išleisime daugiau. O kaip viskas atrodo procentais? Štai kaip pasiskirsto ta automobilių rinka:
Benzinas – 61.55%
Dyzelinas – 31.52%
Hibridas – 6.53%
Elektra – 0.40%
O kas vyksta skiltyje “body”? Kokie automobilių kėbulo tipai augina savo populiarumą, o kurie tendencingai drožia žemyn?
Nieko tikrai nenustebins, kad mums patinka didesnės mašinos, norim būti kaip amerikiečiai, tik dirbt nenorim kaip amerikiečiai. Bet čia, turbūt, atskira tema. Na, o jeigu atvirai, tai SUV čia karalius. Turi visą trečdalį rinkos ir jau keturis metus tendencingai auga. Esu įsitikinęs – tai tęsis ir šiemet. Užtenka pažiūrėti, ką siūlo populiariausi gamintojai, ir, savaime suprantama, kad prie hečbekų ir sedanų tikrai negrįšim.
Antroje vietoje puikuojasi hečbekai, su nedideliu 3% augimu (ačiū CityBee, kad taip greitai augat), nes paskutinius kelis metus hečbekai fiksavo stabilų daugiau mažiau 21%.
Bronzą tiesiog gauna, taip, ne iškovoja, o gauna – universalai, kurie jau keturis metus tendencingai važiuoja žemyn.
Ketvirtoje vietoje mes turim staigmeną. Toooookio didumo kaip Agnės Širinskienės sveikas protas. Taip, tik ši staigmena pagrįsta skaičiais ir yra absoliuti realybė, o ne mistinė galvos tūrį užpildanti masė pas anksčiau minėtą poniutę. Ketvirtoje vietoje – VAN, nedidelis komercinis transportas. Mes, blyn, tikrai versli tauta.
Ir paskutinis – vis dar penketuke, bet jau kelinti metai sėkmingai važiuojantis žemyn – sedano tipo kėbulas. O skaičiai atrodo taip:
SUV – 34.16% (29611vnt.)
Hatchback – 24.97% (21645vnt.)
Universal – 11.39% (9877vnt.)
VAN – 10.58% (9173vnt.)
Sedan – 8.58% (7439vnt.)
Ir paskutnis topicas – spalvos. Čia nesiplėsiu. Tai nediskutuotina. Juk dėl skonio nesiginčijama.
Pilka – 29.78%
Balta – 23.74%
Juoda – 15.25%
Ruda – 9.91%
Red – 8.13%
P.S mes tikrai mėgstam gražias, ryškias spalvas. Nooooot!! Mums depresija į kraują įaugus. Net ta raudona, kur netyčia pakliuvo į penketuką, dabar labiau asocijuojasi su gaisrine, o ne ryškia, gražia sportine mašinyte saulėtoje pakrantėje.
Apibendrinant apie tai, kas mūsų laukia ateinančiais metais. Manau, kad auto sektorius dar truputėlį augs. Tipinis pirkinys toliau išliks SUV, tačiau ties degalų stulpeliu, manau jau šiais metais galime tikėtis ženklaus augimo prie žodelio Elektra.