Karantinas. Darbai stoja. Mažėja susitikimų. Daugėja laiko. Normalu. Situacija panaši pas daug ką. O pas kai kuriuos ir žymiai, žymiai prastesnė. Bet, kaip pasakė mano labai mėgstamas verslininkas – ten, kur kiti mato problemas, matykit galimybes. Ir tai yra būtent tai, ką mes darysim.
Daugiau laiko – daugiau straipsnių. Nuo šiol, kiekvieną rytą prie kavos galėsite atsidaryti DOW puslapį ir jame rasti naują skaitalą automobilių tematika.
Šiandien labai mano širdį džiuginanti tema – VW Golf. Jei norit suprast, kaip stipriai mėgstu golfus, tai pasakysiu taip: esu buvęs 11 Golfų savininkas. O automobilių perpardavinėtojas niekada nebuvau. Šiuo metu straipsnį rašau taip pat sėdėdamas Golf’e.
Žmonių automobilis. Kažkada taip būdavo apibūdinamas Adolfo Hitlerio mėgstamiausias – VW Beetle. Bet tie laikai VW gamyklai buvo sunkūs, o žmonėms reikėjo permainų. Ir ačiū Dievui, kad taip buvo. Kitaip galbūt niekada dienos šviesos nebūtų išvydęs mano mėgstamiausias ‘‘hot hatch’as’’, nes norėdamas išlipti iš finansinės duobės, 1974 metų gegužę VW koncernas paleido naują modelį – Golf.
Ir nuo tos 1974 metų gegužės iki pat šios dienos Golf’as išlieka vienas perkamiausių pasaulio automobilių. Golf jau įsirašė į istoriją. Bet kokia istorija slypi už jo paties?
Pasaulio automobilių rinkoje augant konkurencijai, o vartotojų poreikiams didėjant, VW teko imtis rimtų žingsnių norint įsitvirtinti rinkoje. Tai lėmė, kad 1970 metais vokiečiai pakvietė automobilių dizainerį Giurgetto Giugaro susitikimui. Ir po šio pokalbio VW pasikeitė kaip diena nuo nakties. Lyginant su pimtaku – VW Beetle, naujasis vokiečių kūrinys pasikeitė 180 laipsnių. Variklis ne tik iš aušinamo oru tapo aušinamas skysčiu, bet ir persikėlė į priekį. Čia kaip žoliapjovė, kuri iš ‘‘laidinės’’ tampa savaeige ir dar pakraunama. Kūrėjas taip pat atsisakė aptakių kūno linijų, o varančią ašimi padarė priekinę.
Šis naujas VW ‘‘stiliukas’’ tapo revoliucingas. Jau per pirmus du Golf gyvavimo metus buvo parduota milijonas modelių. Kaip tik tuo metu VW pristatė pirmąjį Golf GTI, o 1980 metais ir daugelio širdis užkariavusį kabrioletą.
Na, o po tokio šuolio į viršų, lūkesčiai tikrai buvo sukelti. Golf fanai jau trynė rankas ir laukė kas toliau. Kadangi pirmasis Golf susilaukė tokios sėkmės, inžinieriai nepersistengė kažką keisdami ir naująjame. Jie šiek tiek padidino kėbulą ir atnaujino važiuoklę. Visa tai lėmė didesnį komfortą ir geresnį automobilio valdymą. Mažas kiauliukas šiek tiek paaugo.
Džiugu, kad vokiečiai čia nesustojo. 1986 VW sukūrė ABS sistemą, kuri jums iki šiol kiekvieną šlapią rytą kamštyje padeda neįvažiuoti kaimynui į galą ir visų varomų ratų sistemą. Šitas ‘‘trupinėlis’’ darbo atsipirko. Per visą antros serijos Golf gamybos periodą (1983 – 1991) buvo parduota beveik septyni milijonai vienetų. Septyni. Čia yra ‘’belenkas’’. O 1988 metais VW buvo pardavę daugiau nei dešimt milijonų automobilių.
Na, o bėgant metams, keliuose daugėjant automobilių, vyko ir vis daugiau avarijų. Todėl saugumas tapo vienu iš prioritetų. Trečiosios kartos Golf pasirodė ne tik vėl suapvalindamas savo formas, kurių dėka avarijose tapo saugesnis, bet ir 1992 metais pristatė priekines oro pagalves, kurios jau tada pradėjo saugoti neatsakingų vairuotojų dantis. Sukonsprektuotai pateikiu prieš 20 metų vykusios avarijos detales: mano patėvis, išmuštas dantis ir VW Golf 2. Ir dar labai gaila, kad apvalumas seksualumo nepridėjo nė kiek.
O ABS standartine įranga tapo nuo 1996 metų.
Su savimi trečiosios kartos Golf’as atnešė ir vieną gražiausių garsų pasaulyje skleidžiantį VR6 variklį. Bei, žinoma, ūkininkų labai lauktą, bet nei kiek šypsenos nekeliantį universalo kėbulą. Tuomet tai buvo pagrindinis Ford Escort ir Opel/Vauxhall Astra konkurentas.
O kuo šis trečiukas įeis į istoriją? Du dalykai:
1. Tokį turėjot jūs, arba jūsų tėtis, arba dėdė, arba kažkas. Bet tikrai pažįstat, kas tokį turėjo.
2. 1.9 TDI. Jis važiuos ir su dyzeliu ir su aliejum ir su benzinu ir dar po mūsų mirties*.
*jei nesat matę reklamos jutūbėj, kaip iš labai mielos bobulės perka Golf 3, tai daug prarandat gyvenime.
1997 metais pasirodė ketvirtos kartos Golf. Čia vokiečiai padirbėjo iš peties. Naujas ir patrauklus dizainas, į gerą pasikeitusi medžiagų kokybė ir tuomet dar naujos technologijos lėmė didelį automobilio papuliarumą.
Ketvirtos kartos modelyje vokiečiai pristatė naują 4motion sistemą, vedančią į įdomesnį keturių varomų ratų pasaulį. Taip pat norint dar labiau padidinti keleivų saugumą į standartinę įrangą buvo pradėta montuoti elektroninė stabilumo kontrolė, kuri žiemomis saugo jus nuo ‘‘drifto’’ ir dar daugiau oro pagalvių.
Kartu su Golf 4 taip pat pasirodė ir legendomis, bei mitais apipinta, automatinė DSG greičių dėžė.
Golf 2001 metais net tapo labiausiai parduodamu automobiliu pasaulyje, o 2002 metais VW sėkmingai pasiekė 20 milijonų parduotų automobilių ribą. Teisingas darbas visuomet atsiperka. Šaunuoliai VW.
Man ketvirtos kartos golfas primena pirmąsias dienas Vilniuje ir laisvę. O pasauliui antspaudą labiausiai paliko GTI modelis su 1.8 litro turbina padabintu varikliu, bei retai mūsų keliuose sutinkamas R32. Pastarasis iki šiol išlaiko aukštą kainą dėl savo galingo variklio, aukštos komplektacijos ir retumo.
Kai VW Golf 5 atsirado 2003 metais, buvo aišku, kad dizaineriai nenustoja tobulėti. Šios modelio kėbulas tapo modernesnis, aptakesnis ir prabangesnis. Tačiau išlaikė pagrindines Golf savybes.
Tik pasirodęs rinkoje modelis šiek tiek numušė pardavimus žemyn. Tąkart VW bandė pasikelti pardavimus standartinėje įrangoje įmontuodami oro kondicionierių ir sugundydami pirkėjus prakaito nebuvimu karštais vasaros vakarais. Žinoma, laikinai. Daug klientų prastai atsiliepė apie interjero kokybę ir tai, kad šiame modelyje nebuvo dažoma pusė galinio buferio. Čia pritarsiu. Kodėl? Tiesiog kodėl? Kaip ten bebūtų, penktos kartos modelis susilaukė tokių pardavimų, kokių kiti galėjo tik pasvajoti.
Technologinių pasiekimų taip pat padaugėjo. Su šiuo penktos kartos Golf atsirado ir septynių bėgių automatinė DSG greičių dėžė, bei 2.0 litrų variklis su turbina pakeitęs senąjį 1.8. Manau yra žinančių bėgio perjungimo garsą prie aukštų sūkių. Tunelyje.
Dar dvi keistokos naujovės, kurias įnešė šis Golf: Golf plus ir Eos. Kaip keistai beskambėtų, bet tas pats dizaineris, kuris kūrė gražuolį R32, 2004 metais nupiešė ir Golf Plus. Golfą, kuris forma primena pripūstą balioną. Tikslas, kaip ir aiškus, tačiau pardavimams jis nepadėjo. Kaip ir VW Eos, kuris turėjo būti Golf 5 atmaina su kabrioleto kėbulu. Tiesiog buvo toks negražus, kad niekam jo neprisireikė. Na, gal keliems.
Ir žinoma, rest in peace, paskutinysis R32 modeli.
Na, o 2008 metais pasirodęs Golf 6 iškart bylojo apie ištaisytas klaidas ir orientaciją į saugumą. Sustiprintas kėbulas ir pagerintos saugumo technologijos lėmė tai, kad šeštukas gavo penkių žvaigždučių įvertinimą saugumo reitinge. Atsirado nematyti dalykai: protingesnė ESC, kuri pradėjo gelbėti dar daugiau slystančių subinių, parkavimo pagalba sutaupanti jums pinigus, kuriuos išleistumėt buferio dažams ir adaptyvus autopilotas leidžiantis labiau relaksuoti pakeliui į Klaipėdą.
Gaila, bet prie interjero padirbėta nebuvo.
Pasikeitė ir R versija. Ir rašau R, nes iš 3.2 litro dydžio variklio, pastarasis buvo sumažintas iki 2.0 litro ir apdovanotas turbina. Nors garsas ir nukentėjo, bet kuro sąnaudos ir valdymo kokybė parodo, kad buvo verta.
Gaila, tačiau didelės sėkmės pardavimuose šis modelis taip ir nesusilaukė. Pradėtas gaminti 2008 metais, po 4 metų modelis buvo sustabdytas. So sad.
Fun fact: niekada nebuvo Golf 6 universalo kėbulu. Su juo kartu buvo gaminamas Golf 5 facelift modelis.
Na, o 2012 metais pasirodė septintos kartos Golf’as. Ir nors dizaineriai naujos formulės tikrai nesukūrė, patobulinta buvo daugybė vietų.
Inžinieriai automobilio svorį sumažino šimtu kilogramų, o kaip teigia jie patys, savo modelių degalų sąnaudas sumažino net 23 procentais. Kuo esu visai linkęs tikėti. O šiek tiek praplatintas kėbulas leido keleivių kojoms jaustis patogiau.
Modelis buvo toks pasisekęs, kad 2013 metais tapo net tik Europos, bet ir pasaulio automobilių rinkimų laimėtoju. O 2015 metais tapo ir JAV metų automobiliu.
Golf 7 modelis įeis į istoriją, kaip tas, kuriame debiutavo daugiausiai pagalbos vairuotojui sistemų. Tokių kaip automatinio stabdymo prieš kliūtį sistema, prevencinė keleivių apsaugos sistema, vairuotojo nuovargio stebėjimo sistema, etc.
2013 metų vasarą VW jau buvo pardavę daugiau kaip 30 milijonų Golf’ų. Tai maždaug po 2000 automobilių kasdien per 39 metus. Apšąla smegenys. Manau, kad net šiandien Golf išlieka vienas iš automobilių, kurie už savo kainą duoda geriausią kokybę.
Na, o 2020 metais pasirodė 8 kartos Golf, kuris turi mus nustebinti ne tik savo aerodinamiškesniu kėbulu ir hybrid versija, bet ir technologinėmis savybėmis. Automobiliams tampant išmaniuoju ant ratų, Golf 8 turėtų būti vienas iš jų. Daugiau apie jį – ateities apžvalgoje.
Jei šiandien galvojat apie naujo Golf pirkimą, be DOW įsikišimo ‘‘style’’ komplektacija ir 1.5 litro benzininį modelį turintis Golf 8 jums kainuos maždaug 282 eurus per mėnesį. Bet šitą įmoką dar patvarkysim.
Apie Golf’ą dar būtų galima rašyti daug ir ilgai. O visai jo istorijai prireiktų gal ir ne vieno knygos tomo. Tačiau gal nelabai ir svarbu kiek laiko ir kokie modeliai buvo papildomai gaminami Afrikai, ar Meksikai. Ir kaip išsigimusiai jie atrodė.
Kaip ten bebūtų, šis modelis jau yra mūsų istorijos dalis, norim mes to, ar ne. O ir tikėtina, kad išeidami į pensiją palydėsim ir 20-tos kartos Golf’o pristatymą.
Draugai ir Bičiuliai, iki ryt. Stay safe and #fuckthevirus