Yra toks geras krepšinio treneris iš Kauno. Kažkada buvo auksinis berniukas, o dabar, manau, tik laiko klausimas, kada bus auksinis treneris (pirmas didelis titulas kaip trenerio – tik tiek iki auksinio trūksta).
Kodėl nusprendžiau šios savaitės automobilį palyginti su Šaru? Ir dar Škoda? Daugelis pagalvosit, kad čia įžeidimas Šarui. Nė VELNIO!
Kodėl? Ar jūs esate girdėję nors vieną “Jaskos” interviu, kur nebūtų akcentuojamos detalės? Ne. Aš irgi negirdėjau. Nors vyrukas tikrai žodžio kišenėje neieško nei lietuvių, nei rusų kalbomis…
Tai kas ten bendro? Į šitą klausimą atsakysiu teksto pabaigoje, o iš pradžių šiek tiek standartinio monologo.
Automobilio dizainas ir interjeras.
Iš išorės, atsiminus pirmuosius Škoda kūrinius, galima tą Kodiaq tik pagirti, tačiau jei lyginti su šių dienų konkurentais – trūkumų jis turi.
Nors dizainas tikrai neturi aiškių minusų, išskyrus logotipą (ne dėl to, kad Škoda, o tiesiog jis kažkoks be dvasios, mano subjektyvia nuomone), tai kaip ir nelabai rasim. Linijos automobilio gražios, ratlankiai solidūs ir nenuvalkiotos formos, bei – R19. Tačiau, visas pasaulis tiesiog pamišęs dėl priekinių automobilio grotelių, NET Toyota atsižvelgė į tai, kurdami naują RAV4, o jie tikrai nėra nei dizaineriai nuostabūs, nei tie, kurie madas vaikosi. O ką ne taip padarė Škoda? Jei visi automobilių gamintojai deda groteles tik XL arba XXL dydžio (taip, dydis yra svarbu…), tai Škoda pasirinko geriausiu atveju M. Ir prie didžiulio automobilio jos tiesiog kažkaip per mažos. Kaip dramblys su labai labai mažyčiu straubliuku, kaip Gražulis su savo… (bet pasirodo veikiančiu…deja…). Bet esu įsitikinęs, bus facelift – Škoda susitvarkys.
Interjeras. Čia viskas tikrai cool! Ir gal net jau į premium lygį traukia. Viskas vietoje. Vairuotojui labai patogu, o standartinės sėdynės iš tikrai labai brangaus veliūro, kurį kaip standartą, taiko tik Mercedes-Benz. Vienintelis viduje nuvylęs dalykas ultra pigi medžio imitacija. Jau geriau nebūtų net bandę ir palikę tiesiog plastmasę, o ne bandymą imituoti medį. Bet čia vienintelis minusas, visa kita tikrai labai labai gerai.
“Šimašiaus testas” ir greitkelis.
Duobes ji „suvalgo“ labai minkštai ir maloniai, vairas labai paklusnus. Taigi, nelygumai miesto gatvėse (o po žiemos jų bus dar daugiau) vairuojantiems Kodiaq bus tarsi mistinė būtybė, apie kurios egzistavimą būsite girdėję tik iš kaimyno Vaclovo, kaip jį užpuolė kažkokia duobė ir sulankstė lietnyką, ir kaip dėl visko kaltas Landsbergis. O jums bus nusispjaut. Tiesiog nusispjaut. Nes nejaučiat jūs tų duobių ir tiek.
Važiavimas greitkeliu visai malonus, o 2L ir 190AG tam automobiliui tikrai pakanka. Žinoma, Audi ar BMW lygio tikrai netempia (kalbant apie akceleraciją), tačiau jei žiūrėsim iš “volume” (orientuotų į kiekį) prekės ženklų, tai tikrai labai labai gerai. Labiausiai nustebinęs dalykas yra kuro sąnaudos. Važiuojant padoriu greičiu, Vilnius- Kaunas ji sugeba tilpti į mažiau nei 7 litrus dyzelino. Taip, dyzelino, bet mažiau nei 7 litrus, Karlai!
Detalės.
Grįžkime prie Jasikevičiaus palyginimo. Škoda stebina, pagalvodama apie itin mažytes smulkmenas, kur tikrai yra mažytis wow! Priekinėse durelėse (vairuotojo ir keleivio) yra įdėti lietaus sargiai, atidarius kuro bakelį – rasite ledo gremžtuką. Maniškiai amžinai pasimeta, tai man visai smagu žinoti, kad ten visada yra toks “atsarginis”, o prie įrangos rato pakeitimui pridėtas mažytis prietaisėlis, skirtas padangų protektoriui pamatuoti. Taip, paskutinis, kaip ir mažiausiai naudos turintis, bet vis tiek maloni smulkmena. Ir tos mažos detalės, atrodo, nieko nereiškia. Bet vis dėl to kokios vertės yra lietsargis, kai pliaupiant lietui, jo neturi po ranka ar gremžtukas, kai užšalus langui be pirštinių turi “draskyti” langą ranka, nes vėluoji į susitikimą. Detalės. Ir dar kartą detalės, bet malonu, kad apie tai pagalvota…
Bendrai.
Automobilis tikrai ne premium ir tikrai ne pigus. Beeeeet, už tokią kainą, tai tikrai visai svarstytina opcija. Nes tokio dydžio SUV su viską praryjančia bagažine ir labai mažyte koncertų sale ant galinės sėdynes (taip, ten yra taip daug vietos) tikrai gali sužavėti. Taip, tai tikrai ne Audi Q7. Ir medžiagų kokybė, ir kai kurie technologiniai sprendimai tikrai atsilieka, bet tai viso labo 70% Audi kainos. Taigi, jei man reikėtų
rinktis didelį SUV – šitam vietos test drive sąraše tikrai atsirastų.
Foto – Dainius Voveris