Kas kažkiek laiko automobilių pasaulyje vis atsiranda kažkokių pasikeitimų. Kartais radikalių – tokių, kaip elektra varomo automobilio atsiradimas. Kartais paprastesnių – SAAB sustabdo gamybą. Tačiau pasaulis sukasi, tad neišvengiamai paskui turim skubėti ir mes. Na, o šiandien, pirmą kartą istorijoje, mano rankose automobilis, kurio markė – “Cupra”.
Kas ta “Cupra”? Jei dar nesusipažinot, trumpai pristatau. Šis ženklas turi lenktyninę praeitį jau nuo 1970-ųjų, tačiau toks ženkliukas ant serijinei gamybai leidžiamo automobilio atsirado tik 1996 metais. Būtent ant “Seat Ibiza” modelio, po sėkmingo starto pasaulio ralio čempionate.
Nuo tada ant galingiausių “Ibiza” modelio versijų pradėjo puikuotis “Cupra” ženkliukas. Bėgant metams prie “Ibiza” modelio prisijungė ir “Leon”. Ši graži draugystė tęsėsi iki pat 2018 metų, kada “Cupra” tapo atskiru automobilių gamintoju. Tiesa “Cordoba” vienam modeliui irgi buvo gavusi “Cupra” ženklą, tačiau supratus, kad pastarasis automobilis savo pasiekimais stipriai nusileido “Ibiza” ir “Leon” modeliams – ši garbė iš jo buvo atimta.
Atsiskyrus nuo “Seat”, “Cupra” labai gudriai įsiliejo į rinką startuodama su populiariausiu automobilio kėbulo tipu šiandien – SUV. O Kaip pirmajam savo kūriniui sugalvojo patobulinti “Ateca” – populiariausią “Seat” gaminamą SUV. Gudru.
O pagrindinis dėmesys šiandien visgi atitenka ne patobulintam, o visiškai naujam “Cupra” modeliui – “Formentor”. Griežtų ir sportiškų linijų savininkui, susilaukusiam daug liaupsių. Ir, turiu pripažinti, automobilis atrodo labai patraukliai. Priėjus tamsoje, pirmiausia pasitinka transformerius primenantis “Cupra” ženkliukas, šviečiantis ant žemės, o atidarius duris – labai solidus užrašas. Visas kėbulas pakankamai agresyvus, tačiau labiausiai dėmesį atkreipė galinis difuzorius ir išraiškingos kapoto linijos.
Interjeras taip pat duoda suprasti, kad čia ne kasdien gatvėse sutinkamas automobilis. Pirmas dalykas, ką pajunti įsėdęs į automobilį – sportiškos, subinę įrėminančios sėdynės, tačiau pirmas dalykas, ką pamatai – milžiniškas multimedijos ekranas. Pastarasis net man, neprimatančiam keturakiui ir didelių ekranų maniakui, kelia klausimų dėl savo dydžio. Bet daugiau, tai ne mažiau.
Jaukumą interjere kuria apšvietimo juosta, besitęsianti per visą panelę. Taip, spalvą galėsite nusistatyti kokią tik norit. Ir dar durų apšvietimą valdysit atskirai. O begėdiškai sportiško automobilio įspūdį kuria mažos detalės. Tokios, kaip “Cupra mode”, bei užvedimo mygtukai ant vairo ar bronziniai detalių apvadai.
Kaip salono minusus galbūt galėčiau įvardinti šiek tiek mažoką bagažinę ir vidutiniškai grojančias kolonėles. Bet tiek su vienu, tiek su kitu išgyvenčiau.
DUODU BAUDĄ: nešviečia nei temperatūros, nei garso didinimo… Vadinsiu juos “slaideriais”. Bet kaip bevadintum, naktį jais naudotis bus sudėtinga. Bent iš pradžių.
GIRIU PO BAUDOS: nematomumo zonos indikatorių dizaineriai į apšvietimo juostą integravo geriau, nei Karbauskis Skvernelį į seimą.
Kadangi automobiliai arba kažkam priklauso, arba priklausys, juos reikia bandyti atsakingai. Dėl to šildžiau variklį, kol analizavau saloną ir ieškojau gėrybių multimedijos platybėse. Šio gudraus manevro dėka, vos pajudėjęs jau galėjau spausti “Sport” mygtuką. Ir žinot, smagiausia ne tai, kaip puikiai SUV tipo automobilis stovi ant kelio. Ir net ne tai, kad 310 arklio galių kilometrus renka ypač greit. Smagiausia tai, kad 2020 metais pagamino automobilį su išmetimo sistema, kuri turi atsidarinėjantį vožtuvą. Garsas eina tiesiai iš vamzdžio. Ir visai ne jokių kolonėlių. Net galima girdėti, kaip jis atsidaro. Solidus garsas visuomet pagerina sportišką vairavimą. O jei garsas labai patiks, “individual” nustatymų dėka galėsit važiuoti ramiai ir kasdieniškai, bei mėgautis murkimu.
Tiesa, mero Šimašiaus nenudžiugino nei sąnaudos, nei automobilio komforto galimybės.
Kas dėl sąnaudų, tai vaikų vežimo į mokykla režimu gal ir išspaustumėt mažiau, nei 9l/100km. Gal. Iš kitos pusės – automobilis turi 310 arklio galių ir sveria 1569 kilogramus. O jei dar atsižvelgsim, kad čia DSG greičių dėžės ir 2 litrų talpos variklio kombinacija ar galim mes labai pykti?
Na, o kas liečia komfortą, tai, žinoma, čia viskas taip, kaip ir turėtų būti. Daug galios, geras valdymas ir kieta važiuoklė. Magiškasis trikampis. Tiesa, važiuojant didžiausiu leistinu Lietuvoje greičiu, važiuoklės darbas tampa malonesnis, nei važiuojant lėtai. Bet minkštų kelionių mėgėjai – bėkit tolyn.
PADĖKA IR DIPLOMAS: už 4 varomus ratus.
O jei dar truputį apie funkcionalumą – 6 skirtingi vairuojo ekrano temų pasirinkimai yra nuostabu. Jei neišsirinksit nei vieno, kuris tiktų jums – tai čia jau nebe su automobiliu kažkas negerai. Klimato kontrolė irgi protinga. Paspaudi, kad šildytų kojas – ir sušildo, ir išjungia pati, kai per šilta pasidaro. Automatinės ilgos šviesos nepavedė visą vakarą ir nė vienas iš priekio atvažiuojantis automobilis nebandė manęs apakinti. Gaila tik, kad multimedija, kuri nustebino savo dydžiu, nustebino ir savo “lag’u”.
Ir, žinoma, mane vis dar džiugina automobiliai turintys bevielio “CarPlay” funkciją.
“Cupra Formentor” turi keistai malonų dalyką – atrodo lyg kiekviena detalė turėtų kažkokio sportiškumo kvapą. Tiek išorėje, tiek viduje, tiek po kapotu. Žinoma, pirkdami bazinį modelį, tiek daug negausite.
O mūsų bandomo “Launch Edition” kainos prasideda nuo 383 eurų per mėnesį. Bet, kaip ir su visais kitais automobiliais, taip ir su šiuo, DOW jums padės.
Gero šventinio vibe’o, Bičiuliai.
DOW sako: 9 ratai!
Nuotraukos – Dainius Voveris
#vairuokitesvajones#automobiliulizingas#autokonsultacijos#automobiliuapžvalgos#goddeal