Pirmadienis darbe nebūtinai turi būti niūrus dėl per greitai prabėgusio nuostabaus savaitgalio (pvz. lankant mylimus uošvius). Pirmadienis gali būti ir labai puiki diena, ypač kai atėjęs į darbą sužinai, kad tuoj testuosi Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC. Palauk… Ką tokį? Taip, teisingai – GLB (greit mintyse dainuoju anglišką abėcėlės dainelę ir suprantu, kad tai kažkas tarp GLA ir GLC).
Pasirodo, kaip besidomintis automobiliais žmogus, praleidau šią Mercedes naujieną. Jooo… Dar vienas naujas SUV į „užkaitusią“ džipukų rinką ir į jau taip gausų Mercedes asortimentą. Na, pažiūrėkime, ar gamintojas neprašovė.
Dizainas. Pirmą kartą išvydus šį automobilį apima malonus jausmas. Nesąmonių nepridaryta. Skonio reikalas, bet atrodo gražiai. Išorė dvelkia prabanga, elegancija, o pati automobilio forma kužda, kad automobilis praktiškas (ne taip kaip dabar madingi SUV ir coupe hibridai). Ir tas kėbulo kampuotumas man kuria iliuzija, kad čia lyg mažasis G klasės broliukas, tik rafinuotesnis ir pritaikytas miestui bei šeimoms su vaikais (kuriems didžiojo gelandewagen‘o dizainas gali sapnuotis košmaruose).
O Mercedes‘as pasipuošęs AMG Line paketu. Ir tai, bent jau vyriškam skoniui, – must have. Tai ir sėdynės, ir ratlankiai, ir išorės apdaila tokia… sexy (ypač galinis difuzorius).
Įsėdus į vidų mane pasitinka daug maloniai stebinančių dalykų. Pvz., du 10,25 colių aukštos raiškos ekranai, kurie sujungti į vieną bendrą plačiaekranį skydelį. Tai naujųjų Mercedes pagrindinis interjero dizaino elementas ir lygiavimasis į S klasę. Visa multimedijos sistema daro įspūdį savo valdymo galimybėmis – galite naudoti sensorinį mygtuką ant vairo, taip pat liesti ekranus pirštais (geriau jau būtų netaukuoti), ar naudoti touchpad‘ą.
Lyg būtų maža, galite automobiliui duoti komandas balsu („Mercedes, atverk stoglangį!”, „Mercedes, pakeisk interjero spalvas!“). Beje, touchpad‘as veikia gana preciziškai ir pirštu nukeverzotą gatvės pavadinimą navigacija puikiai atpažįsta. O interjero vyšnaitė yra ambient lighting sistema. Apsidairius aplink, viduje įrengta tiek šviečiančių vietelių, kad su šiuo salonu nebūtų gėda sudalyvauti Vilniaus šviesų festivalyje. Galite rinktis iš 64 skirtingų spalvų ir atspalvių, tad net kamuojant stipriai nuotaikų kaitai kaskart rasit sau tinkamą foną.
Prie interjero medžiagų kokybės rimčiau prisikabinti nepavyks. Tam tikrų niuansų visada galima rasti, bet premium lyga jaučiasi.
Šiek tiek apie dydžius… Šis modelis yra 2 cm trumpesnis ir 6 cm siauresnis už savo vyresnį brolį GLC, bet fun fact, kad GLB turi didesnę bagažinę. O vietos gale, man, beveik 182 cm milžinui, buvo per akis. Be to, ir galines sėdynes galite pastumti į priekį ar reguliuoti sėdėjimo kampą. Ir nors šis SUV yra sukurtas ant A klasės bazės, įspūdinga, kad teoriškai galite turėti 7 vietų automobilį. Žinoma, trečioje eilėje geriau sodinti tik savo priešus (nors ir ten jie rastų dvi USB jungtis savo niekšiškiems įrenginiams maitinti).
Laikas pajudėti. Tik nepamirškite, kad čia Mercedes ir neieškokite pavarų svirties bandant išlupti riešo atramą prie touchpad‘o…
Jau pirmi metrai išduos, kad variklis čia puikiai tinka. 224 arkliai ganosi labai laisvai ir su pavarų dėže sugyvena geriau nei daugelis lietuvių su savo kaimynais. Įjungus sport rėžimą gausite daugiau aštrumo ir puikų garsą. Tik niekam neminėkite, kad tai tik sintetika sklindanti iš garsiakalbių.
Adaptyvi kruizo kontrolė veikia korektiškai, automobilis laikosi juostos vidurio, o įjungus posūkio signalą ir eismo juostą pats pakeisti gali.
Bėgdamas nuo Vilniaus spūsčių, užmiestyje užklydau į akmenimis grįstą kelią. Su manimi važiavęs fotografas pradėjo skleisti neaiškius murmesius: „wow, oho, eik tu sau“. Ir negaliu su tuo nesutikti, važiuojant didesniu nei mieste leistinas greitis, komfortas buvo stebinančiai geras (Šimašius būtų ekstazėje). Turiu paminėti, kad pakaba buvo standartinė (ne adaptyvinė) ir ratlankiai ne kokie mažyliai.
Atskiro žodžio verta ir galinio vaizdo kamera. Išbandžius ją tamsioje gatvelėje ekrane atrodė, kad kelią apšviečia ūkininko kombainas naktį kuliantis laukus.
O trūkumai? Aštresniuose posūkiuose norėtųsi mažesnio kėbulo svirimo ir galbūt tikslesnės vairo reakcijos, bet negali labai pykti, čia juk SUV. Jei jau rūpi degalų sąnaudos, tai testavimo metu jos siekė apie 10 litrų šimtui kilometrų.
Norintiems šių malonumų, per mėnesį reiktų skirti bent 450 EUR arba kreiptis į mus, kol turim gerą deal‘ą (mėnesiui 350 EUR). Už juos vakarais galėsite mėgautis „kokteilinės“ aplinkos apšvietimu. Aišku, prie tokios aplinkos norėsis ir pasipuošti, o pasipuošus ir pasikultūrinti. O jei dar įkomplektuosite Burmester aparatūrą, tai prie koncertų salės galit ir neišlipti – geriau ten nebus.
DOW sako: 9 ratai.
⚙⚙⚙⚙⚙⚙⚙⚙⚙
Už nuotraukas dėkojame jau ir minkštų pakabų ekspertui Dainius Voveris