Amerikiečiai auto pasaulyje yra žinomi, kaip pikapų, sportinių automobilių per daug didelių variklių mėgėjai. Europiečiams atrodo, jog savo dydžiu Amerikiečiai kažką bando pateisinti. Jie nori didžiausio pikapo, kuris užima tiek vietos, kiek nedidelis autobusas. Jie taip pat nori sportinio automobilio, kurio pagrindinis tikslas būtų galinių padangų deginimas.
O kuom už Atlanto gaminami sportiniai automobiliai žinomi mums? Europiečiams tai dideli ir prastai valdomi automobiliai. Internetas yra pilnas filmuotos medžiagos, kur amerikietiški sportiniai automobiliai yra sudaužomi nevykusių vairuotojų.
Taip pat tiems vairuotojams nepadėdavo tai, kad visi „muscle car‘ai“ yra galu varomi ir sunkiai valdomi. Aišku per daug galios, mažai stabilumo ir sukibimo išliko tik pas Dodge Challenger. Visus kitus 2020 metais galima pavadinti gerais sportiniais automobiliais. Bet per daug galios ir per mažai smegenų vis dar liko.
Bet mes ne apie naujus čia kalbėsim. Šiandien pristatome jums Mustangų naikintoją ir turbūt labiausiai žinomą Chevrolet kūrinį – 1967 metų Camaro. Tai legenda, kurią atpažįsta visi mašinų fanatikai. Pirmos kartos Camaro galima buvo pamatyti bent trejuose „Fast and furious“ dalyse, taip pat „Need for speed“ filme. Dauguma mūsų žino, kas yra Camaro, bet iš kur ir kada jis atsirado, žino retas. O viskas prasidėjo nuo noro konkuruoti.
Chevy vadovybei nepatiko, jog Ford dominuoja Amerikos rinką. Tačiau Ford dar nežinojo, jog jų dominavimui ateina pabaiga. 1965 metais Chevy išsikėlė sau aiškų tikslą – tapti geresniais ir populiaresniais negu Ford visose kategorijose. Chevrolet pradėjo nuo mažiausio iki didžiausio. Naujoji Nova užėmė mažų automobilių segmentą, Chevelle aplenkė Ford vidutinių automobilių kategroijoje. Impala aplenkė ne tik Ford, jie apskritai užvaldė rinką didžiausiųjų klasėje. Chevrolet siūlė tai, ko nesiūlė kiti. Jie suprato, jog žmonės nori galios, todėl visi prieš tai minėti modeliai galėjo turėti „Super Sport“ paketą, kurį daug kas žino kaip SS.
Chevrolet‘ui atėjo aukso laikai, visose trijose kategorijose jie pardavė daugiau automobilių negu Ford. Tikslas pasiektas, nieko daryt nebereikia, galima švęst. Deja, švęst Chevrolet‘ui buvo dar anskti, nes Ford turėjo tai, ko apskritai naujas Ford konkurentas neturėjo – sportinio ir įperkamo automobilio. Jeigu Chevrolet jau sugebėjo parduoti daugiau, negu Ford trijose pagrindinėse kategorijose, buvo laikas būti geriausiais visose.
Jiems reikėjo pagaminti sportinį automobilį, kurį žmonės galėtų sau leisti.
Naujas sportinis automobilis buvo pradedamas kurti kaip slaptas projektas, apie kurį niekas negalėjo žinoti. Slaptas Chevrolet projektas buvo pavadintas „Panther“. Dizainerių ir inžinierių komanda triūsė ir bandė sukurti kuo geresnį sportinį automobilį. Jiems be galo svarbi buvo ergonomika, vairuotojo pozicija ir matomumas. Viskas turėjo būti nepriekaištinga ir visomis prasmėmis geriau už mustangą.
Po dviejų metų – 1967 metais atėjo ta diena, kuomet pasaulio šviesą išvydo naujasis Chevy sportinis automobilis naujuoju pavadinimu – Camaro. Kodėl ne Panther? Nes tuometinis generalinis direktorius nusprendė surengti tuo metu didžiausią konferencijos skambutį su 14 skirtingų miestų su žinia, jog Panteros nebėra, liko Camaro. Niekas nesuprato ką Camaro turėjo reikšti.
Tuomet generalinis direktorius pasakė, jog Camaro reiškia gerą draugą tarp mašinos ir žmogaus.
Chevy žinojo, koks turi būti geras automobilis, tad visas savo kortas atskleidė su Camaro. Jie ne tik pasiūlė stilingą Ford konkurentą, jie jį pasiūlė su daug skirtingų variacijų. Chevrolet siūlė naująjį Camaro su aštuoniomis skirtingomis variklių konfigūracijomis. Klientai galėjo rinktis nuo 3.8 iki 7.0 litrų kubatūros variklius ir dar galėjo juos gauti su SS, RS ir Z-28 paketais.
General Motors nenorėjo, kad Corvette varikliai atsidurtų Camaro, nes tuomet kristų Corvette pardavimai. GM neleido Chevrolet Camaro turėti didesnio, negu 6.5 litro variklio. Bet, jeigu tuo metu užsakovas žinojo teisingus žmones, arba gavo sutikimą dėl užsakymo iš centrinio ofiso (COPO – Central Office Production Order). Tuomet klientas galėjo gauti didelį 7.0 litrų variklį ir dar kitų patobulinimų, kurių negalėjo gauti paprasti mirtingieji. Klientai galėjo gauti turbūt ir vieną įdomiausių papildomų opcijų – purškiamą aerozolį ant padangų, kuris turėjo pagerinti padangų sukibimą ant ledo ar sniego. Faktas, kad tai nelabai veikė, bet Chevrolet stengėsi nustebinti savo klientus su įvairiomis naujovėmis, kaip ši. Ar Chevrolet išleidus džiaugėsi išleidusi Camaro?
Tikrai taip. Ar jie pardavė daugiau Camaro, negu Mustangų? Taip, bet nedideliu skaičiumi.
Chevrolet tikslas buvo pasiektas. Jiems pavyko įrodyti, jog gali parduoti daugiau automobilių, negu Ford. Taip pat jie įrodė, jog pagaminti sportinį automobilį, kurį žmonės gali sau leisti. Romėnų poetas Ovidijus vieną kartą pasakė: „Žirgas niekad nebėgs taip greitai, kaip jis bėga bandydamas pasivyti ir aplenkti kitus žirgus priekyje“. Taip nutiko ir su Chevrolet, jie siekė kuo greičiau pasivyti ir aplenkti Ford, to pasekoje jie sukūrė vieną didžiausių sportinių automobilių ikonų Amerikoje. Camaro kainas pasakyti sunku, jos gali svyruoti nuo kelių dešimčių tūkstančių iki milijono už įpatingą COPO modelį. Jums nebūtina turėti brangiausio. Daug laimės atneš ir pigesni variantai, kurie jus padarys tokį pat laimingą, tik už mažiau.
#vairuokitsavosvajones
#automobiliulizingas
#autokonsultacijos
#automobiliuapzvalgos
#gooddeal