Kaip laukėm žiemos, taip ir nesulaukėm, nuo kalniuko nepačiuožinėjom, sniego senio nepastatėm. Į lauką net nosies nesinori kišti. Darbe besiskundžiant apie blogus orus, pas mus kaip tik atvyko svečias, kuris sako esąs puikus pagalbininkas, kuomet lauke niūru. Mūsų svečias yra vienas rimčiausių premium SUV segmento atstovų, įvairių kompanijų vadovų ir Sugamour mamyčių svajonė – Audi Q5.
Tik pamatęs tu žinai, kad čia Audi – didelės grotos užima 90% priekio. Gale jus pasitinka LED‘ai, kurie tik įjungus posūkio signalą šaukia „I‘m expensive“ ! Kuo ilgiau laiko praleidi žiūrėdamas į tas lempas, tuo jos tampa gražesnės. Gaila, jog lempos yra, turbūt, vienintelė graži dalis Audi Q5 „bulkiškame“ dizaine. Išlenkta linija einanti per visą mašinos šoną bando pagyvinti bendrą vaizdą, bet to tikrai nepakanka išpešti iš mūsų daug komplimentų.
Sugamour‘o mamytei šis paprastas dizainas patinka – vyras pravažiavęs mieste net nepastebės, kad ne salėj hantelius, o desertinėj torčiuką ir kavytę žmona kilnoja.
Tai kodėl žmonės perka tas Audi ir kodėl jų gatvėse pilna? Nes Audi yra toks automobilis, kurį perkant žmonės žino ką gaus – komfortą, kokybę ir saugumą. O ar ši duoda tai, ko iš jos tikimasi? Patikėkit. Nors ir išorė nestebina, vieną kart įsėdus, išlipt nebesinori.
Tai kokie pirmi įspūdžiai? Interjeras atrodo šiek tiek pasenęs lyginant su naujais modeliais, bet nieko keisto, visgi, šis modelis buvo išleistas 2017 metais. Nors ir senstelėjęs salonas, bet dar priverčia jaustis, jog kažką teisingai gyvenime darai, jeigu vairuoji Q5.
Visur, kur tik pažiūrėsi, vyrauja minimalizmas ir kokybė – skandinaviško interjero mėgėjams leisti laiką čia labai patiks. O vairą matėt? Jei ir matėt, dar kartą pažiūrėkit. Jis toks gražus, kad su minimaliais pakeitimais jį pradėjo naudot Lamborghini Urus, paminėti šį faktą privalot visiems! Tik neminėkit, jog Lambo turi normalias, metalines pavarų permušimo svirteles, o Audi turi tik mažus plastiko gabalėlius, kurie atlieka funkciją, bet premium jų nepavadinsi.
Antras dalykas, kuris stebina, yra “Virtual cockpit”. Vietoj analogiško, paprasto prietaisų skydelio gaunate nedidelio laptopo dydžio ekraną, kurį galit naudot ir Google Earth navigacijai ir savo mėgstamus Spotify playlistus matyti. Nors dedamas į Audi jau nuo 2014 metų, bet dar dabar atrodo WOW. Kiti gamintojai lygiuojasi į tai, ką padarė Audi jau prieš 6 metus.
Klimato kontrolės valdymas irgi stebina žmones niekad nesėdėjusius naujoj Audi – ir touch sensitive ir mygtukai viename – modernu ir žavinga. Kitas įdomus dalykas yra „touch pad’as“, kuriame gali piešti raides bandant įvest adresą, veikia gerai, dar ir pasako garsiai, kokią raidę nupiešei. Bendrai, viskas aišku ir paprasta, net jūsų senelis suprastų kaip viskuo naudotis, per gerą pusvalandį. Šį laiką galėtum sutrumpinti perpus, jeigu pagrindinis ekranas būtų touch screen‘as – 2017 metais buvo priimtina, dabar jau nelabai.
O kaip situacija gale? Vietos pritrūks nebent Laurynui Biručiui, langai dideli, temperatūrą pasireguliuoti galima, kavos puodelio rankoj laikyt nereikės, telefoną pasikraut irgi rasit kur – gale sėdint nubausti nesijausit. Medžiagų kokybė žavinga, pigių plastikų rasit tik tuo atveju, jei ieškosit. Interjero kokybe nenusivilsit.
Pradėjus važiuot supranti, kad visi tie lietuviški “bajeriai” kaip #AYCM (Audi yra chu**va mašina) ir visas tas negatyvas apie Audi tikrai nebuvo adresuotas Q5. Dviejų litrų dyzelis išorėje nors skamba kaip dyzelis, bet viduje jo vibracijų ir nemalonaus garso beveik negirdėti. Jeigu bent truputį pasigarsinsit muziką, apie variklio garsą išvis pamiršit.
O kaip tie 2 litrai beveik dviejų tonų džipui? Jei „nesmaugsit“, tai ir nemalonaus dyzelio garso negirdėsit. Traukos mieste užtenka, už miesto leistinus greičius pasieksit taip pat nesunkiai. Jeigu blevyzgų neužtenka, norit skaičių, tai Betmenas (525 dyzelis) 0 -100km/h pasiekia per 7.9 sekundės, o ši karvytė per 8.1s. Mamytei ir daugumai pirkėjų daugiau ir nereikia, ne lakstymui Q5 jie naudoja.
Jei galvojat, kad šių dienų SUV yra nestabilūs ir posūkių bijo taip, kaip aš bijau Skvernelio tapimo prezidentu, tai nebegalvokit ir nebijokit – nei ši Audi blogai stovi ant kelio, nei Skvernelis prezidentu taps. Taip pat būsit nustebinti, kaip šita „bulka“ valdosi. Posūkiuose stovi neįprastai gerai, jausmas lyg važiuotum su minkštu universalu, o ne dideliu, aukštą svorio centrą turinčiu SUV. Aišku, niūrios oro sąlygos parodė vieną minusą – Q5 priekiniai ratai mėgsta prarast sukibimą ir kaip įprasta Audi – vyrauja nepasukamumas.
Kitas dalykas, labai svarbus tokiam automobiliui, yra garso izoliacija. Ir ji yra tikrai gera, „haterių“ šaukiant “#AYCM” negirdėsit. O jie girdės, kad vairuojat dyzelį, tad pyks dar labiau.
Jeigu turit nusiskundimų Vilniaus keliais, prašau, neduokit Šimašiui Q5, nes prasmės tvarkyt kelius jis nebematys ir visos gatvės taps, kaip Trakų. Sugamour’o mamytėms šis džipas patinka – dugno senamiesty „nepadės“, ant bordiūro užvažiuos ir haterius apvažiuos.
Šiai Audi blogos mašinos etiketė negalioja. Išorė atrodo paprastai, interjeras nors ir senstelėjęs, funkciją atlieka, o vairuojasi ji irgi puikiai. Net nebūtina išleisti daug pinigų įvairioms opcijoms, kad ji plauktų per visus kelio nelygumus. Ar vairuodami šią Audi jausit, kad vairuojat prabangų SUV? Taip, bet ar mylėsit jį? Tai priklausys nuo to, ko jūs iš Q5 tikėsitės. Kaip automobilis, kurį reikėtų naudoti kasdien, mums Q5 tikrai patiko, tad tikiuosi patiks ir jums.
Audi Q5 gali būti jūsų vos už 492e/mėnesį. Ir čia dar be mūsų įsikišimo. DOW verdiktas – 7 su pliusu.
⚙⚙⚙⚙⚙⚙⚙ +
Foto menas – Dainius Voveris