Nepatogus, linguojantis, keistai valdomas ir su pastoviomis problemomis. Taip apibūdinčiau senuosius 2000 – ųjų Peugeot. Pamirškit. Šis prekės ženklas jau nebe toks, kokį jūs atsimenat. Ir jei jūsų dar neįtikino Lietuvos metų automobilio rinkimai, kuriuose triumfavo Peugeot 508, tai pabandysim įtikinti mes. Šį kartą, apie kompaktišką miesto mažylį – Peugeot 208. Jį išbandėme mieste, kuris kvepia nacionalizmu, o krepšinio legendų istorijos tiesiog sklando ore. Taip, tai yra Kaunas.
Mažas. Mielas. Aptakus. Žiūrint į kėbulą, norisi sakyti – moteriškas. Ir nors pilka, šlapią asfaltą primenanti spalva tikrai nėra pati moteriškiausia, nudažius raudonai, prie jaunos KTU studentės tiks taip, kaip Karbauskis tinka prie Širinskienės. O atsisveikinti po lizingavimo kadencijos bus labai, labai sunku.
Pirmas žvilgsnis į interjerą sukuria gerą įspūdį. Gal tai tik mano silpnybė, tačiau juodo salono ir balto apšvietimo kombinacija automobiliui visuomet suteikia solidumo. Nepaisant, ar tai didelis ir prabangus SUV, ar miesto bitė. Sėdėjimu šio Peugeot kūrėjai taip pat pasirūpino. Sėdynės minkštos ir patogios. Gal tik norėtųsi, kad nusileistų kiek žemiau. Mažas ir jaukiai atrodantis vairas suteikia erdvės kojoms, o keleivio pusėje jos tiek, kad Ryanair turėtų slėptis po lapais. Ir saugumas apgalvotas! Priekinė panelė kai kuriose vietose yra padengta paminkštinta apdaila, kuri pasirūpins, kad avarijos, kurioje buvote neužsisegęs diržo, metu išsimuštumėte kuo mažiau dantų. Ačiū, Peugeot, tu visada galvoji apie mus. Ir visgi, man užkliuvo. Kažkas turi būti ne taip. Kitaip nepatikėtum, kad čia tikrai Peugeot. Sėdynių šildymo mygtukus įmontuoti apačioje, ten kur reguliuojame sėdynę yra maždaug tokio pat logiškumo sprendimas, kaip Rūtos Janutienės noras prisijungti prie valstiečių. Atsisėdi, atsidarai „čipsų“ ir lauki kas bus toliau.
Kadangi automobilį bandėme ne namie, tai ir testą skyrėme ne mūsų, o laikinosios sostinės vadovui. „Matijošaičio“ testą skelbiu pavykusiu. Išvažiavome į Kauno senamiestį ir pasiruošėme baisiam kratymui. Nesulaukėme. Tada dar vienas ratas. Ir vėl nesulaukėme. Tada aplankėme „gulinčius policininkus“ 40km/h greičiu. Ir vėl viskas gerai. Nesupraskite manęs neteisingai, iki 5 klasės BMW, ar Audi A6 šiam mažyliui, kaip iki Kinijos pėsčiom, tačiau savo važiavimo kokybe jis lenkia ne vieną ekonominės klasės džipuką. Jei įdomu kurį, „paskrolinkit“ keletą straipsnių žemyn ir sužinosit.
Bandant automobilį Kaune, prisiminiau ankščiau jau aprašytą situaciją, kai sugadinau automobilio ratą Kauno gatvių dėka. Suprantu, kad dažniausiai tokie atsiminimai nėra malonūs, tačiau šis – atvirkščiai, net labai malonus. Ir pasinaudodamas šia proga, noriu padėkoti @Kauno miesto Kauno miesto savivaldybė už greitą reakciją ir žmogiškumą. Po šio įvykio man net 4 kartus rašė iš Kauno miesto savivaldybės skirtingi darbuotojai siūlydami savo pagalbą gauti kompensacijai. Pagarba ir didelis ačiū.
Pereikime prie rimtesnių dalykų. Automobilis paklusnus. Trumpa ratų bazė, nedidelis aukštis ir sportinio dydžio vairas padeda vikriai „peršokti“ iš vienos juostos į kitą, neužimant daug vietos ir netrukdant kitiems vairuotojams. Tai – vienas pagrindinių kompaktinės klasės automobilių privalumų.
Įdomu kas po kapotu? O ten, adekvačiai kėbului mažas, 1.2 litro darbinio tūrio variklis, generuojantis 109 arklio galias. Skaičiai nedžiugina. Trauka irgi. Ir nors važiuojant mieste didesnių problemų kilti neturėtų, lenkimus užmiestyje teks planuoti iš anksto. Žodžiu, vidutiniokas.
Galvojant apie greičių dėžę apima dvilypiai jausmai. Iš vienos pusės – automobilis bėgius jungia švelniai, netampo kėbulo ir vairuotojo. Iš kitos pusės – pagrindinė ekonominės klasės automobilių greičių dėžių problema vis dar lieka neišnaikinta. Staigesnis startas visada bus palydimas „lago“. To pasekoje, norint greit įlįsti į atsilaisvinusį tarpą, teks gerai pagalvoti.
Tikėtina, kad kompaktišką, ekonominės klasės automobilį, o ne naują ir prabangų BMW perkame tada, kai mūsų finansinė situacija mus vis dar verčia skaičiuoti sąnaudas. Ir čia Peugeot 208 mūsų nesužavi. Nors gamintojas deklaruoja 4.5l/100km, mūsų patirtis rodo ką kita. Bandydami mums į rankas pakliuvusius automobilius niekada nevažiuojame taupiausiu įmanomu rėžimu, tačiau niekada nepasiekiame ir trasos tempų. Judame taip, lyg važiuotume į darbą, susitikimą, ar kur kitur. O jei jūsų susitikimas už 100 kilometrų ir važiuojate su šiuo Peugeot, tikėtina, kad pasiekus tikslą bako turinys sumažės 7 – 8 litrais. Tokiam mažyliui šie skaičiai per dideli.
Pro akis niekada negalime praleisti multimedijos ir borto kompiuterio. Kaip jau įprasta daugumoje naujų automobilių, taip ir čia, multimedija BEVEIK „nelagina“. Ir nors vizualiai meniu nėra pats patraukliausias, navigacija veikia tikrai gerai, kelias yra piešiamas aiškiai, o apie posūkius pranešama iš anksto. Borto kompiuteryje taip pat nėra nereikalingos informacijos, viskas pateikiama aiškiai. Čia problemų nebus iškart po to, kai surasite kaip jį valdyti. Aš asmeniškai užtrukau apie 5 minutes. Kaip jį valdyti nesakysiu, palikime pramogą paieškoti. Jei teks, ar teko šitaip „papramogauti“ pasidalinkite komentaruose, kiek laiko užtrukote.
Šioje vietoje taip pat turiu trumpai paminėti ir valytuvų veikimą. Savo darbą jie atlieka gerai ir netgi turi automatinio valymo funkciją. Tik įjungus šią funkciją išaiškėjo, kad mano ir automobilio nuomonės apie tai, kada reikia valyti stiklą labai skiriasi. Nepamenu, ar buvo nors vienas kartas, kada išlaukiau, kol valytuvai pradės valyti automatiškai.
Stiprus žingsnis į priekį kokybės kelyje, jausmą vairuojant padarė visiškai kitokiu. Nežinau, ar tai tas automobilis į kurį atsisėdus pilve kada nors skraidys drugeliai, bet galvoje sukasi kažkokia mintis, kad tavo dukra, arba mama, kurios kartelė nėra tokia aukšta, šiame automobilyje galėtų jaustis jaukiai ir patogiai. O ir kaina tikrai nėra ta į kurią būtų įskaičiuoti drugeliai pilve. Jei nenorit bendrauti su mumis, šis „miestinukas“ jums kainuos 197 eurų per mėnesį. Bet jei paskambinsit… Žodžiu, paskambinkit. Ir vairuokit savo svajones.
Deals on Wheels sako: 5 ratai iš 10.
⚙️ ⚙️ ⚙️ ⚙️ ⚙️
Už nuotraukas ačiū fotoaparato virtuozui ir naujų filtrų ekspertui – Dainius Voveris