Vis labiau populiarėjantys kompaktinės klasės SUV pradeda užkariauti rinką. Natūralu. Aukštesnė sėdėsena, galimybė užvažiuoti ant borto miniatiūriniuose sovietinio planavimo kiemuose, saugumas ir kiti panašūs pliusai vis labiau traukia vartotoją. Taip ir mes, norėdami žengti koja kojon su rinkos pasikeitimais, nieko nelaukdami griebiame vieną iš SUV mažylių ir pasakojame jums.
Šį kartą tai Jeep Compass. 4×4 funkciją turintis, tačiau miestui pritaikytas automobilis. Kitaip tariant subalansuotas viskam, o tinkamas? Tuoj pasiaiškinsim.
Pradėkime nuo kėbulo. Turbūt kiekvienas gatvėje esame matę Jeep markės automobilį. Ar tai būtų Grand Cherokee, ar Wrangler, kiekvienas iš jų turi pakankamai griežtas kūno linijas, bei jau iš tolo dvelkia masiškumu. Tik ne trečias brolis Jonas. Gal turėčiau sakyti trečias brolis Compass. Kaip toje pasakoje, taip ir čia, jis atrodo silpnesnis, mažesnis ir ne toks gražus. Ir nors automobilio priekis yra panašus į brolių, galinė automobilio dalis stipriai nesužavi. Tačiau kėbulo grožį vertinam kiekvienas pagal savo sugedimo lygį, todėl neabejoju, kad ir šį brolį kažkas įsimylės.
Keliaukime į vidų. Atsidarom duris, lipam į automobilį ir klestelim ant sėdynės. Oho. Keistas pasirinkimas sėdynes gaminti iš akmens. Gal kiek per daug suabsoliutinu, bet sėdėti jose tiek pat malonu, kaip klausytis Ramūno Karbauskio paskaitos apie partijos padarytus darbus. Įmanoma, bet geriau ne.
Vizualiai vidus visiškai kitoks. Žvilgsnį pasitinka tamsus ir jaukus salonas. Sėdynės ir durų rankenos dailiai apsiūtos. Nėra akį rėžiančių ir blaškančių detalių. O dominuojanti juoda spalva, kombinuota su baltu apšvietimu, man, kaip minimalizmo fanui, paliko malonų įspūdį.
Multimedijos valdymas paprastas ir aiškus. Lietimui jautrus ekranas paklusniai ir greitai vykdo nurodymus, o „Beats“ šiam miesto mažyliui parūpino tokią aparatūrą, kad užgrojus jūsų mėgstamai dainai galėsit „užsitūsint iki galo“. Tam ypač padės bagažinėje sumontuotas žemų dažnių garsiakalbis. Tik nelabai logiškas sprendimas buvo padaryti garso reguliavimo mygtuką ne šalia ekrano, o apačioje, šalia klimato kontrolės. Prie pastarosios, beje, irgi teks priprasti.
Nuostabi detalė: šalia klimato kontrolės valdymo rasite ir vairo šildymo mygtuką, kuris šaltas ir nemalonias keliones į darbą žiemos rytais padarys nors šiek tiek šiltesnėmis.
„Šimašiaus testas“. Nors išsvajoto ir taip laukto minkštumo nesulaukiau, kietu automobilio vadinti tikrai negaliu. Su užmaukšlintais 18 colių dydžio ratais Jeep Compass duobes sugeria neblogai, tačiau nepasirinkus tinkamo greičio, duobių gilumą galite pajusti savo nugara. O jei atsitiktų taip, kad nuvažiuosite nuo asfalto, Jeep nepaliks jūsų likimo valiai. Konsolės viduryje rasite mygtuką, kuris jums padės. Ir ne kokia nors nesuprantama hieroglifų kalba: 4L, 4H, 5Š ir t.t. Galimi 3 labai aiškūs kelio dangos pasirinkimai: sniegas, smėlis, purvas. Ačiū už paprastumą, Jeep.
Greičių dėžės darbas kelia kiek kitokius jausmus. Norisi labai daug keiktis, todėl neišsiplėsiu. Tikėtina, kad gamintojas pats automobilio neišbandė, nes tokių automatinių dėžių gamybą paprasčiausiai reiktų uždrausti. O jei dar kažkas kažkam neaišku, tai pridėsiu: Jeep Compas – „Fiat Chrysler automobiles“ padalinio gaminys.
Kuro sąnaudos taip pat nedžiugina. Gal labiau liūdina. Iš kompaktinės klasės SUV tikimės ir sąnaudų „kompaktiškų“. Miesto tempu automobilis parodė 11 – 12 l/100km. Jei vairuotų mano senelis, tikėtina, kad jos sumažėtų iki 10l/100km, tačiau tai vis dar yra žvėriški skaičiai. Ypač turint omeny tai, kad jie atkeliauja iš 1.4 litro darbinio tūrio varikliuko, kurio įsibėgėjimas iki 100km/h trunka tiek pat, kiek moters pasiruošimas į vakarėlį – amžinai.
Vairavimo kokybę trikdanti automobilio charakterio detalė yra įkyrumas. Tikiu, kad šis žodis apibūdinant automobilį skamba keistai, bet taip tikrai yra. Pavyzdžiui artėjant prie greičio matuoklio, automobilis maždaug 5 kartus jus apie tai perspės. Juk, atrodo, aš neatsilikęs. Matau ženklus ir suvokiu, ką jie reiškia. Dar suprasčiau, jei perspėtų porą kartų: iš toli ir privažiavus prie pat, bet tikrai ne 5. Tokie bereikalingi automobilio pokalbiai trukdo ne tik bendrauti su bendrakeleiviais, bet ir klausytis muzikos.
Na ir žinoma negaliu nepaminėti parkavimo jutiklių. Jie tikrai veikia. Ir toks jausmas, kad persistengia darydami savo darbą. Garsinis signalas įspėja apie artėjančią kliūtį jau 1,5 – 2 metrai iki jos. Ko pasėkoje važiavimas daugiabučio kiemu tampa vienu ilgu signalų kratiniu, o kiekvienas pyptelėjimas sukelia krūptelėjimą. Tokie sensoriai gali įvaryti paranoją.
Pabaigai dar viena nuostabi detalė, skirta būtent lietuviškam eksploatavimui: palietus posūkio signalą šis sumirksi ne 3, o 5 kartus, taip mažindamas jūsų kelių eismo taisyklių pažeidimo procentą.
Apskritai, tai čia turim specifinį automobilį skirtą ne kiekvienam vartotojui. Reiktų stipriai įsivertinti tai, ko jums reikia ir tai, ką jis gali pasiūlyti. Tačiau neabejotinai atsiras žmonių, kuriuos šis mažylis sugundys. Kaina be skambučio į Deals On Wheels prasideda nuo 290eurų per mėnesį.
Už nuotraukas ačiū – Dainius Voveris