Nedidelių gabaritų, gero manevringumo (pakankamo ratų išsukimo), gero matomumo/apžvalgos sėdint viduj (lyg nuo Žaliakalnio aikštelės). Dar ir gyvesnis variklis praverčia (ne kaip kokiam FIAT 500). Nepamirškime ir sąnaudų – žvitriau judant miesto gatvėmis jos turėtų neperaugti į protu sunkiai suvokiamus skaičius ar neplanuotai anksčiau išsekusią bateriją. Mes pabandėme išskirti kelis patraukliausius variantus, kurie džiugintų jus kas dieną miestietiškose betono džiunglėse. Žinoma, tai ir skonio klausimas, bet dėl jo nesiginčijama
Kas galėtų būti Nr.1 pasirinkimas miesto elektromobilio kategorijoje?Šioje vietoje sunkiai nukonkuruojamas yra VW e-UP. Kodėl? Visų pirma, kaina. Mokant apie 200 Eur per mėnesį nusipirkti padoriai važiuojantį naują elektromobilį misija beveik neįmanoma, išskyrus šį modelį. Pirmą kartą išvydęs šį mažylį, pagalvojau – „skarbonkė“. Bet vaizdas būna apgaulingas (ne tik pavartojus gaiviųjų gėrimų). Savo komfortu e-UP prilygsta aukštesnės klasės automobiliui. Gulintys policininkai ar duobės nekelia jūsų stuburui jokios rizikos. Aišku, dėl siaurių padangų posūkiuose lengvai galite išgirsti gumos žviegimą, bet vikrumo iš jo tikrai neatimsi. O startuodami iš vietos, greičiu galit nustebinti patys save. Viduje išvysite ir plikos skardos bei pigesnių medžiagų (kad jaustumėtės dar „žalesni“, įsivaizduokit, kad visas salono plastikas pagamintas iš vandenyne surinktų plastiko atliekų). Beje, naujasis (atnaujintas) modelis nuo senesniojo skiriasi dvigubai(!) didesne baterijos talpa (36.8 kWh, jei jau kam įdomu). Nuvažiuoti 200 km vienu įkrovimu misija įmanoma. Kaip alternatyvą šiam modeliui, siūlyčiau atkreipti dėmesį ir į elektrinį Peugeot 208. Tik kaina bus jau ne tokia džiuginanti.
Geriau pagalvojus, toks elektromobilis apskritai turėtų būti Nr.1 pasirinkimas tarp visom kuro rūšim varomų miesto automobilių. Kelios priežastys kodėl. Galite pasinaudoti valstybės skiriama 4000 Eur išmoka naujo elektromobilio pirkimui, plius sutaupote priežiūros ir eksploatavimo išlaidoms (daug mažesnės nei dyzelinio ar benzininio automobilio). Taip pat, turėdami galimybę automobilį pasikrauti savo darbovietėje ar nemokamose krovimo stotelėse (ar jų jau nelikę?) sutaupote dar daugiau. Dar gaunate parkavimo lengvatas, laisvesnę A juostą ir, žinoma, mėgaujatės tyla be vibracijų ir dideliu sukimo momentu.
Vis dėlto, reiktų nepamiršti ir populiariausio dabar segmento – miesto krosoverių. Jei norisi sėdėti aukščiau, nesisaugoti aukštesnių šaligatvio bortelių (kai ankštam kieme norisi nelegaliai prisiparkuoti) ir turėti daugiau praktiškumo – tai jūsų segmentas.
Vienas geresnių pasirinkimų būtų VW T-Cross, mažiausias VW šeimos miesto visureigis. Kokios jo stipriosios pusės? Pirmiausia, praktiškumas. Būdamas dėžutės formos, dėl tiesesnės stogo linijos šis mažylis gale turi daugiau vietos galvai už didesnį brolį T-Roc, kurio stogo linija yra nuožulnesnė. Keturi asmenys virš 180 cm automobilyje jausis visai ne kaip šprotų skardinėje. Dar standartinėje įrangoje gaunate slankiojančią galinę sėdynę. Ją galėsite pastumti 14 centimetrų ir tokiu būdu bagažinės tūrį padidinsite iki 455 litrų (įsivaizduojat kiek pieno „trilitrekų“ tilptų?). Jei vešit ilgesnį krovinį, galit visai nulenkti priekinę sėdynę. Kaip ir visuose VW automobiliuose gausite gerą ergonomiką (visi prietaisai savose vietose, viskas ten kur ir turi būti), puikią multimediją ir teisingą surinkimo kokybę. Važiavimas? Automobilio pakaba subalansuota kažkur per vidurį, tad bus tinkamas variantas tiek duobėtoms gatvėms, tiek važiuojant greitkeliu, o valdymo lengvumo, bei vikrumo nepritrūksi. 1 litro variklis nėra toks silpnas, kaip galėtų atrodyti. Tik jeigu mėgstate staigius pagreitėjimus, ar peršokimus į greitesnę eismo juostą, turėkit galvoje, kad automatinė pavarų dėžė su litriniu varikliu nelabai mėgsta mažinti pavarą ir suteikti jums tinkamą galią. Rinkoje galite rinktis ir broliškus Seat ar Škoda variantus, bet dėl didesnės likutinės vertės mes renkamės VW.
Bet jeigu norisi hibridinio miesto visureigio? Šioje vietoje karaliauja Toyota C-HR. Kuo jis patrauklus? Visų pirma, išsiskiria savo nenuobodžiu dizainu. Čia arba patinka, arba ne. Taip pat Toyota turi savo „atidirbtą“ hibridinę sistemą ir važiuojant protingai, galit mėgautis gražiais skaičiais prietaisų skydelyje. Pakaba minkšta, vairuoti paprasta kaip du pirštus… Nors modelis ir atnaujintas, bet multimedia ir interjeras atrodo jau savo „atgyvenę“. Vietos ant galinių sėdynių nėra taip mažai kaip gali pasirodyti žvelgiant iš lauko, bet dėl itin mažų ir į viršų nukreiptų langų, apima jausmas kaip tūnant rūsyje. Viena iš C-HR sėkmės priežasčių, mano manymu, yra maža konkurencija tarp tokios klasės/dydžio automobilių su hibridine pavara.
Tiek šiam kartui. Jeigu išsirinkti tinkamą automobilį sunku, kreipkitės. DOW visada padės.
Vizualaus meno autorius – Dainius Voveris
#vairuokitesvajones #automobiliulizingas #autokonsultacijos #automobiliuapzvalgos #gooddeal