Kalbant apie didesnio pravažumo automobilius dažniausiai naudojamos kelios sąvokos. Pirmoji, labai plačiai naudojama – SUV (angl. Sport Utility Vechicle). Išvertus į lietuvių kalbą skamba maždaug taip: sportinio naudojimo automobilis. Kuo jis sportinis? Geras klausimas. Sportinis nebent tuo, kad važiuoja panašiai kaip standartinis hečbekas ar sedanas, o ne kaip rimtas bekelės automobilis.
Kitas apibrėžimas, kurį dabar dažnai galite išgirsti – krosoveris (Crossover arba CUV). Išvertus į mūsų senąją indoeuropiečių kalbą tai atitiktų žodį „pervažiuoti“. Šis žodis netgi labiau atspindi „visureigiškas“ automobilio sąvybes, nors realybėje tokie automobiliai gali pervažiuoti šaligatvį, „gulintį policininką“ ar sprindžio gylio vandens balą. Taigi, kuo jis skiriasi nuo SUV? Čia jau kaip kas traktuoja. Visi krosoveriai yra SUV, bet ne visus SUV tinka vadinti krosoveriais Krosoveris yra tarsi „lengvesnė“ SUV versija. Dažniausiai tai tiesiog paaukštintas hečbekas, varomas dviem ratais.
Beje, reiktų neužmiršti ir sąvokos visuregis. Nors kai kuriuose žemynuose ir padorūs rėminės konstrukcijos visureigiai kaip Toyota Land Cruiser priskiriami prie SUV, tačiau tai skamba paradoksaliai. Sport Utility Vechicle – Toyota Land Cruiser? Tikras visureigis turi būti aprūpintas didele prošvaisa, diferencialų blokavimo galimybe, palėtintą pavara ir pan.
Šiuo metu Europoje siūloma per 90 skirtingų SUV modelių, o kad išsirinkti būtų paprasčiau, reiktų pabandyti šiuos automobilius suklasifikuoti. Nors riba plona ir diskutuotina, bet pabandom:
Mažylių klasė (nors ne tokie jie ir mažyliai). Nereikia vežioti vaikų vežimėlių ir dažniausiai keliaujate dviese? Nesate prie ūkio ir neketinate pirkti pusę kiaulės, dviejų maišų bulvių ar cemento maišų? Tada variantas gana patrauklus. Šios klasės modeliams būdingi įspūdingo dydžio varikliai – 1 litro ir panašūs. Greitkelyje su jais blogai nesijausite, bet dėl trumpesnių pavarų kuro sąnaudos išaugs.
Tai tokie modeliai kaip VW T-Cross, Nissan Juke ir pan. Premium segmente Audi Q1, Mercedes-Benz GLA ir t.t.
Kompaktiški SUV. Šiek tiek didesni automobiliai. Tikrai patogūs ir 4 keleiviams nulėkti į pajūrį ar į Lenkiją nusipirkti šaldytos vištienos, šunų ėdalo ar skalbimo miltelių. Bet vežti statybinėms medžiagoms vis dar per maži.
Tai tokie modeliai kaip Nissan Qashqai, VW T-Roc, galbūt ir Toyota CH-R, jei į mažylius jo nenurašysim. Premium segmente Audi Q3 ir pan.
Vidutinio dydžio SUV. Daugiau vietos, daugiau komforto, daugiau papildomos įrangos opcijų. Tinkamas variantas kelionei po Europą standartinio dydžio šeimai. Vienas kitas cemento maišas puikiai tilps, tik ar dar norėsite vežti su nauju automobiliu?
Čia tiktų Toyota RAV4 (tikrai talpus), VW Tiguan, premium segmente Audi Q5, BMW X3 ir pan.
Didieji SUV. Šie automobiliai paprastai yra ypač dideli (virš 5 m ilgio), jų salone telpa iki septynių žmonių. Ypač taupiam savininkui puikiai tiks vežti nusipirktą šaldytuvą ar medelius į sodybą. Prabangos lygis priklauso nuo jūsų turimo biudžeto. Pigiausi variantai kaip Seat Tarraco, viduriukas kaip VW Touareg, tada premium gamintojai ir viršūnėlėje galite rasti tokius modelius kaip Bentley Bentayga ar Rolls-Royce Cullinan.
Pasirinkę SUV, tikrai „neprašausite“. Šis segmentas tiesiog užvaldęs rinką. O jeigu sunku išsirinkti, kreipkitės, visada padėsim.