Mustang. Gražus ir stiprus žodis. Jis kilęs iš ispanų kalbos žodžio „mustengo“, kas reiškia „bešeimininkis žvėris“ arba „paklydęs arklys“. Vieną tokį čia ir matot. Ryškiai geltonos spalvos. Aršus ir piktas. Įperkamas naujas sportinis/sportiškas automobilis. Aišku, įperkamas čia jau kaip kam. Bet naują tokį Ford‘ą galite gauti už poros metų senumo BMW M4 kainą (daužyto ir iš JAV). O bent jau galią gaunate labai panašią.
Truputėlis istorijos. Pirmasis Mustang‘as pasirodė 1964 m. ir pardavimai iškart „ėjo“ kaip patrakę. Prieš keletą metų jau buvo peržengta 10 milijonų parduotų automobilių riba. Kaip sportinio tipo automobiliui tai įspūdingai daug.
Europoje Mustang‘ais pradėta prekiauti 2015-aisiais ir nuo to momento mūsų žemyne jų parduota daugiau nei 38 tūkstančiai. Čia matote jau šeštąją kartą.
Dizainas. Asmeniškai, Mustang‘as buvo gražus pirmos kartos, dar neblogas antros kartos. Tada sekė kelios gan baisios išvaizdos kartos ir sulaukėm naujausio varianto. Ir jis tikrai gražus. Pritaikytas europietiškam skoniui. Nėra toks netašytas kaip ankstesnių kartų. Priekiniai LED žibintai primena pikto vanagėlio akis, agresyvios briaunos einančios per automobilio šoną, kapotas su oro ir muselių įsiurbimo angomis. Kaip gi be galinio difuzorius su 4 muzikinėmis triūbomis ir firminių galinių lempų. Dar pridedi ryškią spalvą ir garantuotai dėmesio gausi pakankamai.
Vidus. Pirmas įspūdis visai neblogas. Panelė jau ne kaip kirviu kapota, o net oda apsiūta. Medžiagų kokybė tikram vokiečiui neprilygs, bet tyčiotis iš ko labai nėra. Yra 8 colių ekranas su „Apple Car Play“, bet yra ir gausybė mygtukų. Ypač ant vairo pridygę, kaip voveruškų po lietaus. Bet, vėliau nebekreipi į tai dėmesio. Šiame automobilyje yra esminiai keturi mygtukai. Trys iš jų yra centrinėje konsolėje (kaip bombų paleidimo jungikliai) ir ketvirtas ant vairo:
- Traukos kontrolė;
- Vairo darbo režimai;
- Važiavimo režimai („Normal“, „Snow/Wet“, „Sport“, „Track“ arba „Drag Strip“);
- Mustang mygtukas ant vairo. (Ten rasi „exhaust mode“, „track apps“, „launch control“, galėsi personalizuoti nustatymus ir pan.).
Kas iškart viduje krenta į akis, tai skaitmeninis prietaisų skydelis. Atėjo ir Mustang‘ui skaitmenizacijos laikai. Skirtingiems važiavimo režimams gauni skirtingą spidometro ir tachometro stilių. Taip pat gali susidėlioti skirtingas skaitmenines „gauges“ (temperatūros rodmenis ar akselerometrą, kuris realiu laiku rodo automobilio pagreitį bei sunkio jėgas). Aišku, dar ir su spalvom gali žaisti.
Įdomi detalė. Kad būtų „mandriau“ ir gamintojas galėtų pasakyti – kiekviena smulkmena apgalvota – variklio užvedimo mygtukas nuo automobilio durelių atrakinimo iki motoro užvedimo pulsuoja raudona spalva. Tai mustango (to tikro žirgo) širdies ritmas ramybės būsenoje – 30 tvinksnių per minutę. Nelabai pastebėtum, bet kai žinai, iškart mašinos vertė pakyla 😊
Mano bandytas modelis buvo apginkluotas atmosferiniu 5,0 l darbinio tūrio 440 AG varikliu. Visi sutiks, kad tai teisingas variklis. Yra ir biudžetinis 2,3 l darbinio tūrio EcoBoost variklis. Bet, kai prie Mustang‘o yra žodis Eco, traktuoju tai kaip klaidą. O keli litrai kuro šen ar ten, koks skirtumas, geriau paieškoti kur R19 padangos pigiau kainuoja, užsipirktumėt urmu.
Nuo teorijos, laikas prie važiavimo praktikos. Nors buvau prigąsdintas apie šio automobilio charakterį, iš tiesų viskas atrodo labai civilizuotai. Nebe tie laikai, kai stabdžių pedalą reikia spausti įsispyrus abiem kojomis. Pasirinkus „lengviausius“ nustatymus, tik maloniai gargaliuojantis išmetimas neleis užmiršti slypinčio potencialo. Akseleratoriaus pedalas sunkus, variklis be jokių „tūrbų“, tad netyčia padangų neužrūkysi – ne taip, kaip anksčiau aprašytoje Seat Leon Cupra. Vairas net standartiniu režimu sukuria rimtą pasipriešinimą ir gerai perteikia kelio dangą. Vienu pirštuku nepavairuosi. O pasirinkęs „sport“, gali kočioti „bycką“. Geras įspūdis ir apie stabdžius. Didelis jautrumas leidžia jaustis užtikrintai.
Šie, šeštos kartos Mustang‘ai turi ir nepriklausomą galinę pakabą. Neteko bandyti ankstesnio modelio, bet šis valdosi paklusniai ir yra pakankamai komfortiškas. Ir vieną kitą posūkį gali įveikti. Kaip papildomą įrangą galite užsisakyti ir visų labai giriamą adaptyvų amortizatorių valdymą „Magneride“.
Kiek pavarų gali prireikti? Čia jų gausite daugiau, nei galima norėti. 10! Važinėjant Vokietijos autobahn’ais įvertintumėt šį privalumą, bet mieste tiesiog atrodo, kad pavarų dėžės kompiuteriui per daug pasirinkimo. Pavaromis groja, kaip klavišiniu instrumentu. Situacija geresnė įsijungus sport režimą, mažiau dvejonių, daugiau veiksmų.
Apie dydžius. Vairuojant mašina atrodo labai plati, todėl siaurose gatvelėse, nė velnio nesijauti gerai. Ir dar kapotas ilgas, kaip tikro muscle car‘o. Vietos gale nesitikėkit, bet bagažinės dydis tikrai nustebins gerąja prasme – telpa ir nesmulkaus sudėjimo vyriškiai.
Kam vertėtų pirkti šį automobilį? Visų pirma, tiems, kas nori kasdienai tinkamo naudoti „fun car‘o“ ir negali gyventi be nuostabaus amerikietiško V8 garso. Čia rasi „Active Valve Performance Exhaust“ sistemą, kuri leidžia reguliuoti išmetimo sistemos garsą – nuo sąlyginai tylaus iki skirto pažadinti visam kvartalui. O jeigu mėgstate įdomesnes funkcijas, jums patiks „track apps“ – galėsite matuoti įsibėgimo/stabdymo ar rato įveikimo laikus. Desertui būtinai panaudokite „Line Lock“ funkciją burnout‘ams (aktyvuoja priekinius stabdžius, kol galiniai skęsta dūmuose).
Kiek kainuoja? Standartiškai – 495eur per mėnesį. Arba pigiau. Jeigu paskambinsit.
DOW verdiktas: 8 ratai.
⚙⚙⚙⚙⚙⚙⚙⚙
Už nuotraukas sakom ačiū foto guru – Dainius Voveris.
#vairuokitesvajones
#automobiliulizingas
#autokonsultacijos
#automobiliuapzvalgos
#gooddeal