Tikrai dauguma jūsų yra girdėję terminą naujų automobilių reeksportas? Kas tai ? Ką tai reiškia mūsų rinkai? Ar yra kokia nors nauda vartotojui?
Reeksportas yra trumpalaikė automobilio registracija Lietuvoje ir vėliau tokios “naudotos” transporto priemonės realizavimas kitoje valstybėje. Kodėl tai įmanoma? Importuotojas, pasižadėjęs įgyvendinti tam tikrą registracijų skaičių, priklausomai nuo kiekio, gauna nuolaidą produktui. Tai reiškia, kad kuo didesnį kiekį perki, tuo mažesnę kainą gauni. Tokiu būdu Baltijos regiono importuotojams kartais pavyksta gauti geresnę kainą, negu vakarų Europos atstovams.
Taigi, visų pirma atsakymas į klausimą – ką tai reiškia mūsų rinkai? Ar automobilių reeksporto dėka Lietuva bene labiausiai auganti naujų automobilių rinka visoje Europoje. Deja, NE. Kodėl? Lietuvoje šiemet pagal statistiką, kurią pateikia “Regitra”, iki spalio mėn. buvo įregistruota kiek daugiau nei 26 tūkstančiai naujų automobilių, iš kurių net kiek daugiau nei 7 tūkstančiai “Fiat” automobilių. Tai teoriškai kiek dažniau nei kas ketvirtas automobilis Lietuvos gatvėse turėtų būti “Fiat”….
Ar “Fiat” vienintelis importuotojas, kuris naudojasi proga? Tikrai ne. Daugiau mažiau visų ženklų importuotojai pasinaudoja tokia galimybe.
Taigi, nevertėtų džiūgauti, kad mūsų šalyje naujų automobilių oficialiai buvo parduota beveik du kartus daugiau, nei Latvijoje, nes tai ne visai tiesa….
Ką tai reiškia mūsų rinkai? Iš principo, kažkokios apčiuopiamos didesnės žalos
nėra, tačiau remtis dabartine statistika irgi negalima, nes ji smarkiai klaidinanti.
Taigi, žmonėms dirbantiems auto versle, visada reikia įsivertinti ir reeksporto skaičius, siekiant susidaryti bendrą rinkos vaizdą ar priimant svarbius ateities strateginius sprendimus.
Ar yra kokia nors nauda paprastam vartotojui?
Taip. Kaip ir minėjau, įsipareigodami registruoti didžiulius kiekius automobilių importuotojai išsidera geresnes vieneto kainas, ko pasekoje vartotojas gauna
geresnes sąlygas pirkdamas automobilį čia, Lietuvoje.
Taigi, nors ir negalime labai džiaugtis smarkiai “aplenkę” braliukus Latvius ar įsivaizduoti, kad mūsų gyvenimas staiga tapo toks geras, kad perkam vien naujus automobilius, tačiau ir pykti ant reeksporto nevertėtų – juk galutinis vartotojas automobilį kartais gali įsigyti pigiau būtent dėl šios priežasties.