Naujasis Toyota Highlander. Kaip skelbia gamintojas, tai pirmasis septynvietis Toyota visureigis, siūlomas tik su hibridine pavara. Titulas ,,pirmasis“ skambus, bet šnekant paprasčiau, kita Toyota siūloma septynviečio visureigio alternatyva yra dyzeline širdimi varomas Land Cruiser (labiau tinkamas medžiotojams nei šeimoms su vaikais).
Highlander modelio ištakos siekia 2000 m., bet iki šiol jis buvo siūlomas tik Šiaurės Amerikos, Azijos ir Australijos rinkose. Įdomu, kad tai jau antrasis modelis (prisiminkite Camry), kuriuo Toyota pamalonina nuskriaustus europiečius, šių modelių gerbėjus. Highlander yra prabangiausias ir didžiausias Toyota SUV. Neišvengiamai norisi jį lyginti su RAV4 (negali lyginti su rėminės konstrukcijos Land Cruiser). Tai koks gi tas skirtumas ir ar vertas jis prašomų pinigų?
Pirmas žvilgsnis į automobilį. Didelis automobilis, tikra barža – 4,96 m. Už mažesnįjį broliuką (RAV4) didesnis beveik 40 cm. Užpakalinė automobilio dalis atrodo kaip RAV4 ir Lexus RX ,,mixas“, o priekis sukonstruotas pagal dabartinę Toyota dizaino kryptį. Galvoje šmėsteli mintis, kad šiek tiek primena Yaris GR SPORT….? Skonio reikalas, bet dizainą įvardinčiau kaip vykusį.
Vidus. Reiktų pasakyti, kad bandoma versija yra aukščiausios komplektacijos – Premium. Pirmas įspūdis tikrai malonus. Didelis multimedijos ekranas (12,3 colio), perforuota oda su vėdinimo funkcija, projekcinis ekranas ant priekinio stiklo, medienos tekstūros apdaila prie pavarų svirties…Interjere panaudota daugybė banguojančių/lenktų linijų, kurios sukuria jaukumo ir prabangos įspūdį. Medžiagų kokybe šis Toyota kūrinys nuo premium segmento visureigių dar atsilieka (kad ir tas blizgus juodas plastikas aplink multimedia), bet ir su RAV4 jau nesupainiosi. Įdomu, kad Toyota vis dar naudoja analoginį vairuotojo prietaisų skydelį (su 7 colių ekranu viduryje). Pats multimedijos ekranas džiugina savo dydžiu ir nebloga raiška, bet meniu ir navigacijos atvaizdavimas yra toks pat senovinis kaip RAV4. Norit modernesnio vaizdo? Prijungiam Apple CarPlay ir situacija pasitaiso.
Važiavimas. Reiktų pabrėžti, kad Highlander standartinėje įrangoje turi 7 sėdimas vietas ir AWD-i sistemą (ji pagal poreikį įjungia pagalbinį galinius ratus varantį elektros variklį). Variklių pasirinkimas? 2,5 l, 248 AG hibridinė jėgainė arba…liekam prie prie pirmo varianto Pirmi kilometrai, įspūdis, kad Toyota hibridas su CVT dėže pagaliau nedaug triukšmauja ir neblogai ,,traukia“. Tada patikrinu duomenis ir šiek tiek sutrinku. Lyginant su RAV4, variklis vos galingesnis, o svorio Highlander turi beveik 400 kg!!! daugiau (trys stipriai sukūdę Savickai keleivio vietose). Ir popieriai sako, kad įsibėgėjimas iki 100 km/h yra 0,2 s RAV4 naudai. Tiesą sakant, būčiau ramiai statęs už Highlander pergalę ,,drago” tiesiojoje. Grįžtant prie važiavimo, automobilis rieda minkštai ir komfortiškai, tik pakabos darbas su 20 colių ratais galėtų mažiau girdėtis. Neabejoju, kad Šimašius dėtų žemiausios komplektacijos 18 colių ratus ir gatvių išvis nebetvarkytų. Pagirtina, kad posūkiuose Highlander turi gerokai mažiau kėbulo svyrimo nei mažesnis jo brolis (galbūt teko matyti kaip RAV4 sunkiai tvarkėsi su ,,briedžio“ testu).
Už ką Toyota reiktų pagirti. Visų komplektacijų ,,Highlander“ gauna vienodą „Toyota Safety Sense“ saugumo sistemų paketą. Tad klientui nereikia sukti galvos ar užsakyti panoraminį stoglangį, ar pvz. aklosios zonos daviklius. Prabangiausia komplektacija galėtų pasiūlyti ir durų pritraukėjus. Tą su fotografu nusprendėm po penktą kart pilnai neuždarytų vairuotojų durų (nesiginčysiu, sporto klubų uždarymas jau daro įtaką…). Atskiro paminėjimo vertas skaitmeninis galinio vaizdo veidrodėlis. Kietai? Būnant paaugliu draugams vertėtų parodyti. Kadangi tokį daiktą automobilyje pirmą kart regėjau, labiau trikdė nei žavėjo. Tamsiu paros metu norėjosi išjungti, kad nešviestų, o žvilgtelėjęs jautiesi kaip vaizdo žaidimą stebėdamas. Beje, vaizdas rodomas šiek tiek priartintas, tad pirminis įspūdis, kad tuoj kas ,,į galą įskris“.
Apie dydį. Gabaritai tikrai nedžiugins, bet kokioje ankštesnėje vietoje. Be priekinių parkavimo daviklių būtų sunku. Bet ir pirksite šį automobilį iš dalies būtent dėl jo dydžio. Pavyzdžiui, bagažinės talpa čia didesnė už naujo VW Touareg. Trečia sėdynių eilė yra – mačiau, bet išbandyti siūlyčiau tik būtinybei prispyrus.
Kaip gi hibrido sąnaudos? Bendros šio automobilio vidutinės sąnaudos buvo 8,9 l/100 km – kaip demonstraciniam automobiliui visai padoru, o deklaruojamą ~7 l vidurkį pasiektumėt pasitelkę šiek tiek ramunėlių arbatos.
All in all, manau, kad šis automobilis ras savo pirkėją ir Europoje. Galbūt per viduriuką tarp RAV4 ir Lexus pirkėjo, o galbūt nugvelbs vieną kitą vokiškų automobilių pirkėją. Vidutinės komplektacijos Highlander jums kainuotų apie 470 Eur per mėnesį. Su mūsų pagalba – nepalyginamai pigiau.
Prabangios jums dienos!
DOW sako: 8 ratai!
Nuotraukos – Dainius Voveris
#vairuokitesvajones#automobiliulizingas#autokonsultacijos#automobiliuapžvalgos#goddeal�