Autolizingo gavimas nepatyrusiam, ar to dar niekada nedariusiam žmogui, dažnai būna labai sudėtingas procesas. Galvodami būtent apie tai, nusprendėme, kad atėjo laikas į dažniausiai užduodamus klausimus atsakyti viešai. O kas geriau atsakys į klausimus apie autolizingą, jei ne keturioliktus metus skaičiuojantys ir į rinkos viršūnes besitaikantys „General Financing“, kurie, kaip ir daugeliu atvejų, taip ir dabar, sutiko geranoriškai atsakyti į mums rūpimus klausimus.
Gavęs analitiko (kaip tada maniau) kontaktą, nieko nelaukiau ir susitariau dėl susitikimo. Kadangi „hakerių“, programuotojų ir analitikų tipažas aiškus, su atitinkamu nusiteikimu ir judėjau „General Financing“ link. Ir, kaip jau darosi įprasta, dėl mano kvailų stereotipų, aš ir vėl klydau. Mane pasitiko ypač „putiovas“ bičas.
SK: Sveikas, aš Skirmantas Ketvirtis (tuo momentu pagalvojau, kad pavardė „afigena“).
GD: Labas, Skirmantai, aš Gintenis.
SK: Nuo ko pradėsim?
GD: Gal pradėkim nuo to, kokios pareigos?
SK: Esu klientų sėkmingos patirties vadovas.
GD: Labai, labai geras pareigų pavadinimas. Kadangi pirmą kartą tokias girdžiu, gal papasakosit, ką per dienas veikia klientų sėkmingos patirties vadovas?
SK: Jei trumpai, tai stebiu mūsų ir klientų sąlyčio taškus – dviem pjūviais: kas yra ok ir kuo klientai džiaugiasi, bei, kas yra blogai ir kuo klientai skundžiasi. Taip pat stebiu viešąją erdvę, kurioje klientai palieka atsiliepimus apie mus: rekvizitai.lt, facebook’as ir kita mums prieinama erdvė.
Kadangi didžioji dalis komentarų viešoje erdvėje šiais laikais yra neigiami (šypsosi), dažniausiai susisiekiu su klientais ir analizuoju situaciją, kas buvo gerai, kas negerai, ką galime padaryti geriau. Pasitaiko situacijų, kai ne visuomet pavyksta sureaguoti čia ir dabar (pavyzdžiui, laiku neperskambiname), bet dažniausiai tai būna dėl žmogiškojo faktoriaus. Į visas iškilusias problemas stengiuosi pasižiūrėti labai žmogiškai.
Taip pat važiuoju į padalinius – mūsų fronto liniją. Dažnai ten sužinai nuostabių dalykų, apie kuriuos sėdėdamas „savo bokšte“ net nesusimastytum, o tai labai paprasti, svarbūs ir žmogiški dalykai.
GD: Įdomi pozicija. Dinamiška. Kaip suprantu gerinat aptarnavimo VIBE’ą?
SK: Žiauriai geras, reiks būtinai panaudoti. Aptarnavimo VIBE’as. Trumpas, aiškus, šiuolaikinis terminas.
GD: Ok, bėgam toliau. Jūsų žodžiais, mūsų liaudžiai: kas yra autolizingas ir kaip jis veikia?
SK: Geriausiai autolizingą turbūt būtų apibūdinti taip – automobilis mano garaže ar kieme šiandien, o ne po metų ar trejų.
Užuot 3 metus taupęs norimai transporto priemonei, žmogus gali ją turėti jau šiandien. Pagrindinis skirtumas tarp taupymo transporto priemonei ir jos įsigijimo autolizingu toks, kad pirkdamas automobilį autolizingu transporto priemone važinėsiu jau šiandien, tuo tarpu pirkdamas iš santaupų automobilį galėsiu įsigyti tik po 3 metų. Visą šį laikotarpį teks atidėti po kažkiek pinigų kas mėnesį (mokėsite mėnesinę įmoką, o ne pinigus kaupsite savo sąskaitoje), taupydamas turėčiau atidėti kiek mažiau. Bet ar tas skirtumas reikšmingas lyginant su kaifu, kurį turiu čia ir dabar?
GD: Ok, čia kaip ir aišku. Bet kiekvienos paskolos neatskiriama dalis yra palūkanos. Gal papasakosit mums apie jas ir su kuo jos valgomos?
SK: Kiekvieną paskolą sudaro šie mokesčiai: palūkanos, sandorio sudarymo mokestis ir įmokos tvarkymo mokestis. Susumavę visus šiuos mokesčius gauname sumą, kurią mokame už galimybę naudotis pinigais.
Mėnesinė įmoka niekuomet nesikeis. Nebent iš anksto grąžinama dalis pinigų – tuomet įmoka sumažėja.
GD: Čia kaip ir aišku. O ką, jūsų nuomone, paprastam mirtingajam reikia žinoti prieš imant autolizingą?
SK: Prieš imdamas autolizingą, žmogus turėtų įvertinti, ar nereikės pirkti naujų padangų, gal asmuo visuomet galvojo apie automobilį su lietais ratlankiais.
Taip pat reikėtų pagalvoti apie tai, ar esate tipinis darbuotojas, ar statutinis, dirbate pagal individualios veiklos pažymą ar pan. Pavyzdžiui, jei dirbate pagal darbo sutartį, nieko papildomo nereikės ir visas jūsų galimybes įvertinsime telefonu, internetu, pasirašius sutikimą tikrinti asmens duomenis, ar tiesiog užsukus į skyrių. Jei asmuo yra statutinis darbuotojas ar dirba pagal individualios veiklos pažymą, prisidės šiek tiek popierizmo (šypsosi) – reikės pateikti keletą dokumentų dėl savo pajamų. Mano pasiūlymas: paskambinkite mums ir papasakosime viską nuo a iki z. Paprasta? Tiesa. Esant poreikiui, pasiūlysime galimybę atsidėti įmoką 3 mėnesiams.
GD: Kaip matau, žiūrite lanksčiai.
SK: Tikrai lanksčiai. Siekiame, kad autolizingo procesas mūsų klientams būtų kuo paprastesnis.
GD: Ok, kitas klausimas. Esu susidūręs su atvejais, kada prašant paskolos reikia ne tik prašančio, bet ir sutuoktinio sutikimo tikrinti asmens duomenis. Kodėl taip yra?
SK: To tikrai reikia ne visais atvejais. Jei asmuo susituokęs, tačiau paskolą nori gauti vienas, jo pajamas daliname pusiau ir sutuoktinis procese nedalyvauja. Jei paskola imama kartu su sutuoktiniu ar sutuoktine, tuomet vertinamos visos besiskolinančiojo gaunamos pajamos.
GD: Aaa, supratau. Kaip daugumoje vietų, taip ir čia, reikalingas žmonos leidimas…
SK: Galima sakyti ir taip. Kartais reikia žmonos, kartais vyro sutikimo. Yra situacijų, kad abu sutuoktiniai uždirba labai daug, bet paskolos paimtos vyro vardu. Tuomet jo pajamos dalinamos per pusę ir nebelieka galimybės pasiimti paskolos. Sutikimas iš principo yra tam, kad būtų aišku, jog vertinamos abiejų pajamos ir įsipareigojimai kaip bendros šeimos pajamos ir bendri šeimos įsipareigojimai.
GD: O gal šiek tiek papasakotumėt, kaip atliekate kreditingumo vertinimą?
SK: Oi, yra daugybė dalykų.
GD: Bent pagrindinius.
SK: Na, „General Financing“ jis automatizuotas. Tačiau pagrindiniai kriterijai yra du: pajamos ir įsipareigojimai. Žinoma, skolos ir kiti dalykai yra svarbūs, bet šie du kriterijai yra pagrindiniai.
GD: O ar yra kažkokia suma, kuri turi likti atmetus mėnesinius mokesčius, kad žinotum, kad tikrai gausi paskolą?
SK: Tokio vieno kaip atskiro vertinimo kriterijaus nėra, nes vieno žmogaus pajamos gali būti 800 Eur, o kito – 10 000 Eur. Vertinamos įvairios aplinkybės ir atsižvelgiama į labai daug veiksnių.
GD: O ar yra kažkokios įsipareigojimų lubos?
SK: Įsipareigojimai negali viršyti 40 proc. pajamų.
GD: Supratau. O kokios yra pačios didžiausios rizikos jums, kaip finansuotojui, suteikiant paskolą?
SK: Mes valdome labai daug įvairių rizikų. Pagrindinė rizika, susijusi su mūsų klientais, yra atvejai, kai klientai susiduria su situacija, kuomet paskolos nebegali mokėti.
GD: Trumpai ir aiškiai.
SK: Tai aišku. Būna, kad žmonės praneša, kad šį mėnesį negali mokėti dėl iškilusių problemų. Tokiais atvejais kalbamės individualiai ir ieškome abiem pusėms naudingo sprendimo. Tuomet skambiname, šnekame, tariamės. Kelis mėnesius vėluojančius ar piktybiškai mus toli, toli siunčiančius klientus atiduodame Skolų išieškojimo skyriui.
GD: Kai siunčia labai toli, dažniausiai nieko kito nebelieka. Ar daug tokių?
SK: Tokių pasitaiko labai mažai. Kaip ir minėjau, pinigus skoliname labai atsakingai ir griežtai laikydamiesi įstatymų.
GD: O gal papasakotumėt kokių nors nesėkmės istorijų?
SK: Labai nesėkmingų?
GD: Arba neįtikėtinų.
SK: Viena iš labai nustebinusių paskutinių istorijų, kai rekvizitai.lt žmogus parašė atsiliepimą, kad mes esam pyp, pyp, pyp, pyp, nes skambinam jam kasdien dėl nesumokėtų 15 eurų ir neturim žmogiškumo.
Paskambinau, pasikalbėjom, žmogus pasakė, kad šiuo metu jo žmona ligoninėje ir tie 15 eurų jam yra „vienoj vietoj“. Puikiai suprantu. Tikėtina, kad ir man taip būtų. Pagalvoję, ką daryti, nusprendėme jam panaikinti 2 mėnesių įmokas, kad galėtų rūpintis savo žmona ir nesukti galvos.
Tai padarius paskambinau, atsiprašiau už skambučius ir informavau apie situaciją. Kurį laiką galvojau, kad situacija tuo ir baigėsi, tačiau vieną rytą savo telefone radau SMS nuo to paties kliento ir jis jau maloniai parašė, kad su mumis galima susikalbėti ir kad jis turi dar kelias paskolas kitose bendrovėse, kurias norėtų refinansuoti pas mus.
Man tai buvo tokia „vau“ istorija. Nuo pyp, pyp, pyp ir kliento reakcijos į parodytą žmogiškumą, kai asmuo nori tapti dar didesniu mūsų klientu. Tai tik patvirtina, kad orientacija į klientą (tikra, bet ne deklaratyvi), teikia visapusę naudą ir klientui, ir įmonei, o pastabumas ir dėmesys detalėms kuria tikrąją pridėtinę vertę.
GD: Skirmantai, pabaigai gal kokį patarimą būsimiems klientams duotumėte?
SK: Mano patarimas bus labai subjektyvus ir nukreiptas į tai, ką darau: dalinkitės drąsiai ir tuo, kas gerai, ir tuo, kas negerai, nes tai ir yra pagrindinis variklis, dėl ko kažką darome.
GD: Ačiū už patarimus, atsakymus ir malonų pokalbį, Skirmantai. Ir sėkmės kuriant sėkmingą klientų patirtį!