Jei labai norisi elektromobilio, galima nusipirkti pusę Teslos. Literaliai. Gausite pasirinkti net kurią pusę norėtumėte įsigyti. Tiesa, nesu tikras, ką su ta puse darysite, nes važiuoti ji vis tiek nevažiuos, o valdžia grasina iš kiemų priverstinai šalinti nevažiuojančius ar išregistruotus bolidus. Arba jų puses… Tad, galite likti it musę kandęs.
Bet yra planas B – už pusę kelis metus naudotos Tesla kainos galima nusipirkti naują Vokswagen e-Up! elektromobilį. Taip, tą patį, kur su SPARK ženkliuku visokie hipsteriai po miestą zuja. Nors, tiesą sakant, ūsuoti Volkswagen koncerno dėdės pasakė, kad 2020 metuose yra net du dvejetai, todėl nuo šių metų e-Up! Bus dvigubai geresnis. Bet ne dvigubai brangesnis. Matyt, tiek kiti du metų skaitmenys – nuliai dėdėms galvas apsuko ir jie, dvigubai padidinę baterijos talpą, kainą padidinti pamiršo.
Kaip ten bebūtų, į e-Up! telpa vos vienu piliečiu mažiau nei Tesloje – 4. O jei lyginsime su puse Teslos, tai e-Up! chebros tilps netgi daugiau. Ir dar, nepamirškime, už pusę kainos. Beje, jūsų mikliai valdomas asfalto spuogas važiuos greitai net per legendinius Vilniaus kamščius, į kuriuos taip smagu žiūrėti ramiai geriant … kavą Sky bare ar TV bokšte. Kodėl? Nes pasisodinę chebrą atitiksite net du punktus, pagal kuriuos galima legaliai, o ne susimokėjus brangų abonementą policijai, važiuoti A juostomis – 4+ ir elektromobilio. Troleibusus vis dar teks praleisti – jie mat irgi elektriniai ir pas juos iš vis ten 100+ turbūt piko metu būna. Na, o autobusams galėsite rodyti ragus, nes atitinkate lygiai tiek pat A juostos reikalavimų – du.
Jei nepirksite pusės Teslos, savivaldybė gal net kokį garbės raštą išrašys, kad neužimate be reikalo vietos kieme, kartu su visomis ubagėmis iš 20 amžiaus. O jei pirksite e-Up!, gausite dar ir didelį „Like“ iš Šimašiaus. Visų pirma – nes esate tas hipsteris, kurs yr susirūpinęs rajono oro švara. O visų antra – į vieną Teslos vietą parkavimui miesto centre tilps du e-Up! – jūsų ir kaimyno Slavkos. O, kaip žinia – du geriau nei vienas. Tiesa, Šimašius pageidautų, kad Slavka geriau pirktų ne elektrinį Up!, nes tie rupūžės elektrikai nemoka už parkavimą ir nepapildo skylėto miesto biudžeto. Va po to ir stadiono statyboms neužtenka net iki kosTmoso aukštumų pakėlus parkavimo centre kainas…
“Ar su šitu kibiru greitį padarysi” – pagalvos šalia jūsų prie sankryžos sustojęs transporto stotelių siaubūnas. Ir ne tik pagalvos, dar kokį ženklą prie smilkinio parodys. Deja, bet kol jis tą ženklą rodys, jūsų „pocket rocket“ šaus taip, kad siaubūnas net nesupras, kur dingo tas neaiškus daiktas iš šalia esančios A juostos. Nes tas e-Up! važiuoja. Iš didžiosios V. Ir dar su juo galėsite lėkti pro dideliais lietnykais papuoštus ir dėl to lėtai riedančius stotelių siaubūnų automobilius Vokiečių gatvėje. Kodėl? Nes e-Up! pakaba tokia minkšta, kad nejausite skirtumo tarp grindinio ir asfalto.
Kaip ir visi elektromobiliai, e-Up! turi bent du pliusus – ant akumuliatoriaus ir vaistinėlės. Bet yra ir dar tų pliusų, kur pliusais nepažymėti – odinis vairas, šildomas priekinis stiklas (!!!), labai toli šviečiančios tolimosios šviesos (puikiai tiks informuoti kitus, kad pamatėte trikojį), bazinėje komplektacijoje yra net du garsiakalbiai…
Kaip ten bebūtų, su nauja baterija nuvažiuosite du kart toliau, nei anksčiau. Na, nes, atsimenate – metai tokie. Ir dar 5 metus su Zbignevu iš vietinio serviso nereiks artimai pažindintis, mat Volkswagen dėdės sugalvojo tiek metų garantijos savo naujiems vokiškos kokybės automobiliams duoti. Ir dar – kaina, kaip naujam elektromobiliui – juokinga. Pusė Teslos arba nuo 20 k Eur. Jei matematikos pamokose nežiopsojote, lengvai paskaičiuosite, kad lizingo įmoka bus maždaug tokia, kiek dabar išeina ant benzino ar dyzelio, parkavimo (kad kur tą Šimašių!) ir neretų vizitų pas Zbignevą į servisą.
Kiek ta įmoka? Apie du devym. Ir čia dar be konsultacijos pas naujų asfalto spuogų ekspertus – DOW.