Kokią raidę esat įpratę matyti prie BMW modelio skaičių? Vieni sakys “d”, kiti “i”, dar kas nors gal ir “ti” atsimins. Bet šį kartą ant bandomo automobilio puikuojasi kiek kitokia raidė. Tai apie ką pasakoju šiandien vadinasi BMW 530E.
Tai premium gamintojo mišrūnas. “Plug-in” – jei taip patogiau. Smagu tai, kad šis, taip vadinamas, hibridas gali važiuoti tiek benzinu, tiek vien elektra, tiek mišriu režimu. Tai padeda ne tik sumažinti sąnaudas, bet ir padidinti startinę galią.
Bet pradėkim nuo kėbulo. Už spalvą iškart rašau 10. Ji čia man tinka ir patinka. Dera tiek prie pačio automobilio linijų, tiek prie ratų. Padėką skiriu ir tiems, kas skolino automobilį už santūrų lipdukų kiekį ant jo. Šiaip, kėbulas stilingas ir agresyvus. Kaip ir daugumos BMW. Žinoma, neįmanoma neatkreipti dėmesio ir į priekines grotas, kurių viena yra didesnė už mano (ir taip didelę) galvą, o abi primena krosnį iš pirmos “Vienas namuose” dalies rūsio. Aš jų garsiai nevertinsiu – pasidarykit savo išvadas.
Ir, žinoma, šis automobilis turi “Shadowline” paketą. Vieną svarbiausių elementų BMW automobiliuose.
Interjeras jau pradarius vairuotojo duris kvepia prabanga. Sėdynės, ant kurių klestelėjau, ne tik patogios, bet ir leis nusistatyti tinkamą vairavimui poziciją visiems. Elektra valdomos sėdynės turi tiek funkcijų, kad pradžioje galima ir pasimesti. Vairas iš pirmo žvilgsnio man atrodė didelis, bet ilgai netrukau, kol prie jo pripratau. O apsiūtas tikrai maloniai. Ir dar šildomas.
Maža bauda, baudelė: iki pilnos laimės trūksta durų pritraukėjų.
Bonus: dažnai bandant BMW markės automobilius susiduriu su prastais valytuvais. Šį kartą taip neįvyko. Džiugu.
Minkšta, kokybiškai pasiūta panelės apdaila ir stilinga LED juosta taip pat nekukliai pasitarnauja kuriant prabangą salone. Tiesa, spalvų pasirinkimas nėra labai didelis, bet nors vieną patinkančią atrasit. Aš radau.
O kalbant apie vietą, tai jos pakankamai daug, bet iš 5 klasės BMW tikėtumeisi dar daugiau. Priekyje – neturiu priekaištų. Gale – dviese sėdės patogiai, jei priekiniai keleiviai nėra per dideli. Na, o bagažinė labai gili, tačiau siaura (turint galvoje jos aukštį), tad jei dėsit lagaminus, tikėtina, kad tilps tik pora.
Įdomus momentas: atidarius vairuotojo duris užkurtam automobiliui, ant jų esanti apšvietimo juosta pradeda raudonai mirksėti. Tai gali labai puikiai pasitarnauti sustojus naktį, šalikelėje.
Užkūrus ir pajudėjus iš vietos atsiskleidžia tikroji BMW esencija. Tai automobilis, turintis puikų gero valdymo ir komforto santykį. Važiuoklė klauso vairo perduodamų judesių, ant kelio stovi stabiliai, o 4 varomi ratai sumažina baimę žiemą iš posūkio išvažiuoti didesniu greičiu, laikant norimą trajektoriją.
Beveik 2 tonas sveriantį 530E varo 2 litrų “TwinPower” turbininis, 4 cilindrų variklis, turintis 292 arklio galias iš kurių trečdalį generuoja elektra. O 100km/h., kaip teigia gamintojas, jis pasiekia per 5.9sec.
Šimašiaus testas šį kartą buvo ypač vykęs. Jei įdomu, kaip automobilis važiuoja per duobes, tai atsakysiu taip: kokias duobes? Su 19 colių dydžio ratais šitas BMW sklendžia, kaip ant “kinto” debesies (jei dar tokį pamenat). Mažieji “gulintys policininkai” bus viena iš labai nedaugelio vietų, kurias galbūt ir pajusite savo stuburu.
Apie BMW greičių dėžę nesu sakęs jokių blogų dalykų ir dabar keiktis negaliu. Ji veikia tiesiog gerai. Jei stovėdami prie sankryžos “mesit” koją ant pedalo – momentinis starto “lag’as” tikrai bus. Tačiau, jei stovėdami prie žiedo kelios sekundės iki staigaus starto jau liesit pedalą ir automobilis bus, liaudiškai tariant, “ant įtampos”, startas bus labai geras.
Apie sąnaudas šį kartą objektyviai kalbėti negaliu. Gamintojas pateikia absoliučiai nerealius skaičius, todėl jų net neminėsiu. Aš turėjau automobilį vieną vakarą ir kadangi jis buvo išsikrovęs – nespėjau pakrauti ir išbandyti tikrųjų sąnaudų. Bet su beveik išsikrovusia baterija, važiuodamas pakankamai “sportiniu” tempu turėjau 11l/100km sąnaudas. O tokiam sunkiasvoriui be elektros pagalbos šie skaičiai nėra žvėriškai dideli.
Grįžtant prie salono dar noriu paminėti ypač lengvai valdomą multimediją, kurią BMW kiša į kiekvieną modelį (ir teisingai daro), neblogai grojančias kolonėles ir labai aiškią ir be laido veikiančią “carplay” sistemą.
Žinoma, smagu ir tai, kad net BMW automobiliams per daugybę metų tampant vis modernesniems yra nepametama ir oranžinė spalva. Prie dviejų, didelių ir baltą apšvietimą turinčių ekranų ji stilistiškai labai tinka.
Nežinau ar traktuoti kaip baudą ar kaip bonusą, bet faktas: rankos mostu valdomas multimedijos garsas veikia kartais (o tai jau dažniau nei daugumoje šią funkciją turinčių automobilių), tačiau į vieną, arba į kitą pusę nukreipto “liukso” principu veikiantis dainos perjungimas man suveikė kiekvieną kartą.
BMW – nėra man skirtas automobilis. Tačiau kiekvienas turim savo favoritą. O būtent pastarąjį prekės ženklą myli labai daug žmonių. Galit “heitinti”, galit keikti, bet pavairavus teks pripažinti, kad BMW – kokybiškas daiktas.
Tik vat kaina jo gali pasikandžioti. Ir ne šiaip, švelniai, kaip nedidelis Škotijos terjeras, o taip žiauriai, kaip vilkšunis. Tokio, gerai sukomplektuoto BMW 530E kaina galėtų būti apie 816 eurų per mėnesį. Jei kada reiks už pigiau – skambinkit.
Geros savaitės, Bičiuliai. Būkit namie ir bučiuokitės tik su vienu namų ūkiu.
DOW sako: 8 ratai.
Nuotraukos – Dainius Voveris
#vairuokitesvajones#automobiliulizingas#autokonsultacijos#automobiliuapžvalgos#goddea