Šią savaitę ir vėl atsitiko taip, kad į DOW rankas pakliuvo vienas iš mano mėgstamų automobilių. Tai – “Mini”. O dar geriau tai, kad būtent “Clubman” modelio nesu vairavęs niekada. Na ir pats geriausias dalykas yra tai, kad čia ne šiaip “Clubman”. Čia “John Cooper Works”. Tad gal nuo to ir pradėkim.
Who is John Cooper and how the F he works?
Kai pamatote ant “Mini” automobilio užrašą “John Cooper Works”, žinokite, kad tai ne eilinis gatvėse važinėjantis automobilis. Kaip rašo atstovas, šis ženklas reiškia galią, tikslumą ir buvimą aukščiau kitų.
“John Cooper Works” buvo įkurtas 2002 metais Michael’o Cooper’io. Pastarasis yra John’o Cooper’io, lenktyninių automobilių gamintojo, atsakingo už originalųjį “Mini Cooper” sūnus. Šio ženklo 2007 metais užsinorėjo BMW grupė. O 2008 metais jį ir nusipirko. Kol kas, panašu, kad jie nieko nesugadino.
Kalbant apie kėbulą – nors ir nemažai pakeistas, jis vis dar primena mūsų standartinį “Mini”. Ypač iš priekio. Jis tiesiog platesnis. Žiūrint iš galo – lempos tapo platesnės, bei pasikeitė bagažinė. Pastaroji, turiu pripažinti, man labai patinka. Tikiu, kad yra situacijų, kuriose būtent toks atidarymo būdas būtų patogesnis daiktų susidėjimui. Tačiau tos durys turi savo kainą – prastesnį matomumą per galinio vaizdo veidrodėlį.
Įlipus į vidų man šovė mintis, kad pagaliau automobilių gamintojai išties išmoko žaisti su apšvietimu. Šiame automobilyje juosta, sumontuota aplink multimediją reaguoja į viską: garso padidinimą, temperatūros nustatymus ir net didinamą greitį. Tačiau likusi salono dalis taip pat nepamiršta. Jūsų pasirinkta spalva švies ne tik visos 4 durų rankenėlės, bet ir visų 4 keleivių kojos. Atspalvių pasirinkimas didelis, tačiau jei neišsirinksit, tiesiog galėsit nusistatyti pastoviai besikeičiantį. Na, o gražiausia apšvietimo dalis – kosmosą primenančios juostos ant priekinių durų. Iš esmės salonas tikrai gražus ir stilingas, tačiau vairą nuleidus žemyn, mėgstantiems vairuoti sulenkus kairę koją bus diskomforto. Tarp vairo ir kojos nebeliks vietos rankai, kuri sukioja vairą.
Atsisėdus į galą, maloniai nustebino tai, kad ten vidutiniškai vietos. Ne 0, kaip įprasta “Mini” automobiliuose, o vidutiniškai. Todėl 4 žmonės galėtų į ilgesnę kelionę važiuoti be didelio streso. Pabrėšiu: 4, o ne 5. Už savęs sėdėjau be jokio diskomforto, o porankyje esantys 2 puodelių laikikliai pasitarnavo puikiai.
Jei ką nors domina bagažinė – tai ji taip pat vidutinė. Kaip paprasto miesto hečbeko. Tačiau dugnas yra dvigubas, o tai padeda norint pasidaryti daugiau vietos, arba paslėpti kasdien vežiojamus daiktus, kurie kenkia bendram vaizdui ar tiesiog slidinėja važiuojant.
BONUS: tikrąja to žodžio prasme širdį stabdanti Harman Kardon garso aparatūra. Negalėjau išsirinkti: klausyti muzikos visu garsu ar išjungti ir mėgautis muzika iš duslintuvo.
Ir nors komplimentų jau pasakiau daugybę, pats gėris vis tik prasideda užvedus automobilį. Vos jam sušilus, žinoma, įjungiau “sport” mygtuką. Atvirai pasakius neįsigilinau ar garsas eina iš kolonėlių, ar iš duslintuvo, bet jis tiesiog puikus. Ne per didelis, kad trukdytų važiuoti ir atkreiptų absoliučiai visų aplink esančių dėmesį, bet solidus. Toks, kuris privers atsisukti suprantantį.
Plataus kėbulo, didelių ratų ir 4 varomų ratų kombinacija padaro automobilį ypač stabiliu. Jaučiausi prirakintas prie kelio tiek važiuojant tiesiąja, tiek posūkiuose. Šiek tiek gaila, kad bandymų metu buvo pašalę ir slidoka, todėl negalėjau net priartėti prie automobilio ribų. Bet ir taip tapo aišku, kad tos ribos net labai toli.
Apskritai, šitas “Mini” nunešė mane atgal į tuos laikus, kai važinėjau su sena, garsiai plerpiančia “Audi A3”, žeminta važiuokle ir sekdavau kada ir kur prasidės sekantis slalomas. Tuomet automobilis gal ir buvo kiek pavargęs, bet emociją suteikdavo puikią. Taip atsisėdus ir už šitų 306 arklių. Emocija puiki, automobilis naujas. Priedo – jis iš tiesų gerai traukia, o ne tik aš taip įsivaizduoju. Turiu pripažinti, kad prie starto linijos pastačius “Mini Clubman John Cooper Works” ir “Cupra Formentor” turėtume labai įdomią dvikovą. Anyway, skubėti bus labai paprasta.
Kiek sunkiau šiam automobiliui sekėsi dviejose vietose. Pirma, Šimašiaus testas. Čia pasakysiu, kaip ir beveik apie kiekvieną “Mini”. Jei esat minkšto važiavimo maniakas – net nebandykit. Maži “gulintys policininkai” pareikalaus sumažinti greitį ypač stipriai ir net tada jausit neblogą smūgį. Su didžiaisiais kiek geresnė situacija – bet negirsiu.
Antras dalykas – sąnaudos. Pravažiavus 70 kilometrų mieste, borto kompiuteris rodė truputį daugiau, nei 16l/100km. Taip, buvo testas. Ir taip, beveik visą laiką važiavau įjungęs “Sport”. Tačiau didžiąją laiko dalį mygtukas buvo įjungtas dėl automobilio skleidžiamo garso, o “redline” pasiekiau gal tik 2 kartus. Prieinu išvadą, kad važinėjant kasdieniu režimu turėtumėte apie 12-13l/100km.
Kalbant apie greičių dėžę, tai pastaroji gali nestipriai susmūgiuoti ar šiek tiek atsilikti nuo jūsų pėdos. Tačiau kuo daugiau automobilių išbandau, tuo labiau įsitikinu, kad kiekviena automatinė greičių dėžė turi savo protą ir reikia pabandyti išmokti jos elgesį. Pripratus prie greičių dėžės vairavimas tampa ne tik patogesnis, bet ir saugesnis.
Na, ir paminėsiu dar kelis faktus apie automobilio saloną:
• Multimedija stilinga ir visiškai “nelagina”, tačiau prie valdymo tikrai teks priprasti.
• Vairuotojo ekranas mūsų bandytame automobilyje buvo ne skaitmeninis ir be proto gražus, tačiau norintys galės įsikomplektuoti ir skaitmeninį.
• Start/Stop funkcijos nemėgstantiems – išjungimo mygtukas labai patogioje ir puikų priėjimą turinčioje vietoje.
• Puikiai veikiantis HUD ekranas.
Turiu pripažinti, kad asmeniškai man, tai yra puikus automobilis. Jis turi tą “Mini” modelio dvasią, kuri puikiai suteikia sportinio vairavimo jausmą ir papildomai duoda vietos ne tik vairuotojui. O jei išvis nuoširdžiai: per visą mano automobilių bandymų laiką, tai buvo vienas tų žaisliukų, kuriuos atidaviau sunkiausiai.
Gaila, kad smagūs žaisliukai dažniausiai nebūna pigūs. Pavyzdžiui šitas, be skambučio į DOW kainuos apie 559 eurus per mėnesį. O tai – žvėriški pinigai už nedidelį miesto automobilį. Bet, kaip mėgstu sakyti: kiekvienam pagal iškrypimo lygį.
DOW sako: 7 ratai! Nuotraukos: Dainius Voveris #vairuokitesvajones#automobiliulizingas#autokonsultacijos#automobiliuapžvalgos#goddeal