Pagaliau ir mano rankas pasiekė pirmasis elektra varomas autobusiukas! Žinoma, vairavau Baldai1 priklausantį krovininį mikroautobusą, kuris turi keletą elektrinių kilometrų savo kišenėj, bet ten “Plug-In”. O čia – tikras elektromobilis, po kurio kapotu nesislepia net mažiausias vidaus degimo varikliukas.
Sakysit nesąmonė? Na, iki pritaikymo dar prieisim, bet aš manau, kad net labai sąmonė. Jei lengvieji verčiasi į elektrą, ko laukti sunkesniems? Bet apie viską nuo pradžių.
O pradžia tokia, kad automobilio pasiimti buvau Vilniaus Mercedes salone. Turiu pripažinti, kad ne kiekvieną kartą esu taip maloniai sutinkamas. Nors mano apsilankymas ten tetruko gal 10 minučių, visi įvykę pokalbiai buvo labai malonūs, o automobilis švarus ir pilnai pakrautas. Tai čia trumpas, geras žodis. Toliau – apie automobilį.
Nesu nei dažnas “Mercedes-Benz” markės automobilių vairuotojas, nei juolab, mikroautobusų vairuotojas, tad pirmas kontaktas iki pajudėjimo iš vietos truko ilgiau, nei įprastai. Kėbulas, jei lyginsime su kitais tos pačios klasės automobiliais, tikrai gražus. O gražus tuo, kad santūrus ir neiššaukiantis. Jokios detalės nerėkia: “aš elektrinis, atkreipkit į mane dėmesį”. Žinoma, neskaitant lipdukų, bet jų sunaikinimas truktų keliolika minučių.
Interjeras – ta vieta, kurią tyrinėjau ilgiausiai, nes vis rasdavau ką nors, kur galėčiau užsikabinti. Pavyzdžiui sėdynės, ant kurių kraunat savo minkštąją ne tik patogios ir valdomos elektra, bet ir turi atskirus porankius. Vidurinėje eilėje – net po du. O vietos sočiai visose trijose eilėse. Pamatęs kiek vietos salone, tikėjausi, kad bagažinė bus labai maža, tačiau ir čia klydau. Lyginant su konkurentais – vietos tikrai daug. Ir papildomų bonusų rasit. Tokių, kaip lengvai išlankstoma dėžė jūsų daiktams su idealia vieta jos įstatymui. Tokios yra dvi. Gal tik vairą norėtųsi arčiau prisitraukti, bet deja, to padaryti neįmanoma.
Multimedija – vienas man labiausiai patikusių dalykų šiame automobilyje. Vizualizacija labai džentelmeniška ir minimalistinė, tačiau su puikiomis ir kokybę keliančiomis detalėmis. Pavyzdžiui: net neįjungus navigacijos ir tiesiog žiūrint į jos ikoną pagrindiniame meniu, fone matysite blankų žemėlapį, rodantį kuria kryptimi judate. Ar tai labai naudinga? Ne. Ar prideda žavesio? Tikrai taip. O geriausia tai, kad jos valdymas absoliučiai elementarus ir net su “Mercedes” automobiliais bendraujantiems ypač retai, perprasti multimediją užtruks gal porą minučių. Vienintelis jos minusas mano akimis yra tai, kaip ji įmontuota panelėje. Ne planšetės tipo, o integruotas ekranas atrodytų stipriai solidžiau.
BAUDA: Yra tokia, lyg atrodytų, gera funkcija: norėdami įrašyti miestą ar gatvę navigacijoje, tai daryti galite piešdami raides ant “touch pad’o”, tačiau pastarasis raides atpažįsta taip prastai, kad greičiau tai padarysite įprastuoju būdu.
Turiu pagirti ir pagrindinius valdymo mygtukus esančius panelėje. Jie ne tik gražiai atrodo ir maloniai spaudžiasi, bet jų pagalba turėsite ir visus pagrindinius trumpinius, nukreipiančius į dažniausiai ieškomas meniu vietas. O patys “fainiausi” mygtukai – garso ratukas, kuris yra žymiai patogesnis už visus “tapšnoklius” ir “slaiderius” bei abiejų šoninių durų atidarymo mygtukai. Nežinau kodėl, bet galimybė atidaryti šonines duris mygtuko paspaudimu duoda keistą prabangos pojūtį. Ir šiaip, jau nebe pirmą automobilį pasiėmęs suprantu, kaip gerai yra į šoną atsidarančios durys. Kai kuriose situacijose jos gali stipriai pagelbėti.
BAUDA: telefonui padaryta vieta yra praktiškai ant grindų. Žinant kaip šiuolaikiniam žmogui dažnai reikia į jį žiūrėti – gan nepatogu.
Pavažiavęs galinėje sėdynėje susimasčiau ir apie tai, kaip smagu turėti tokio dydžio stoglangį automobilyje. Kuris dar ir atsidaro. Apima vaikystės jausmas važiuojant 100km/h ir stebint žvaigždes. Tik turėkit omeny ir tai, kad stoglangis – dideli pinigai už galimybę matyti kiaurai lubas.
BONUS: “Burmester” garso sistema. Maksimalus garsas automobilyje nėra labai didelis. Užtat pats garsas yra maksimaliai švarus.
Šis priekiu varomas šeimamobilis savo elektrinės širdies pagalba sugeneruoja 200 arklio galių, kurios daugiau nei 2,6 tonų svorį neša neįtikėtinai gerai. Tiesa, jei įsijungsit atitinkamą važiavimo režimą. Jų yra net keturi: “Sport”, “Comfort”, “Eco” ir man linksmiausiai skambantis – “Maximum Range”. Jei važiuodami “Sport” perjungsit tiesiai į “Maximum range”, jūsų nuvažiuoti likęs atstumas padidės maždaug 25 kilometrais. O įjungus “Sport” ir nuspaudus pedalą iki dugno, į dangų nepakilsit, bet ir teisių automagistralėje niekada neprarasit. Maksimalus šio automobilio greitis – 145km/h. Tai lyg ir galėtų sunervinti – bet nėra ko lakstyti. Autobanų Lietuvoj neturim. O prie patogaus automobilio valdymo dar prisideda ir dideli langai, suteikiantys puikų matomumą bei nuotaiką keliantis pypsėjimas, kai važiuojate atbulomis.
Mūsų mylimo Mero Šimašiaus testą automobilis taip pat išlaikė. Nei didieji, nei mažieji “gulintys policininkai” nesukėlė didesnių problemų, o VIP kėdėje sėdintis Meras galėjo dirbti savo dienos darbus ir “facetime’inti” su kitais merais. Tiesa už šį testą automobilis gavo 8. Du balus išminusavo garso izoliacijos trūkumas. Važiuojant automagistrale atsirado šiek tiek nereikalingų garsų.
O dabar apie sąnaudas ir nuvažiuojamą atstumą. Pasiėmus automobilį, jis buvo pilnai pakrautas, o termometras rodė 2 laipsnius šilumos. Ekrane matėsi 289 kilometrai, kuriuos galiu nuvažiuoti. Jei ką nors sako, mano sąnaudos testo metu buvo 39kwh/100km. Kadangi automobilyje įdėta 100kwh baterija (Iš kurios panaudojama 90kwh), tikėtina, kad nuvažiuočiau šiek tiek daugiau, nei 200 kilometrų. Kadangi testuose pedalas nusispaudžia dažniau, manau, kad važiuojant įprastu tempu nuvažiuočiau 250 kilometrų stipriai nesukdamas plaučių.
Atvirai pasakius nesitikėjau, kad tokios kategorijos automobilis gali taip maloniai važiuoti. Tačiau jau pats pavadinimas atskleidžia, kokia automobilio kokybė. O ji tikrai “Mersiška”. Ir net būdamas nedidelių automobilių fanas, manau, kad EQV pasirinkčiau vietoje ne vieno hečbeko. Tik gaila, kad kaina visiškai ne “hečbekiška”. Norėdami kieme turėti pakankamai geros komplektacijos “Mercedes Benz EQV” mokėsit po maždaug 1010 eurų per mėnesį. Bet jei išties sudomino – padarysim ir geriau. Kur skambinti žinot!
DOW sako: 8 ratai!
Gero metų starto, Bičiuliai!
Nuotraukos – Dainius Voveris
#vairuokitesvajones#automobiliulizingas#autokonsultacijos#automobiliuapžvalgos#goddeal