Atėjo laikas naujam automobiliui, nes penkerių metų Cayenne jau savo atidirbo? Geras automobilis, bet truputį pabodo, o ir šiaip jau toks jausmas, lyg su Passat važinėtum – kur bepasisuksi, ten Cayenne? Naujesnis, senesnis – nesvarbu. Net nesvarbu tai Cayenne, Macan, Q7 ar Range Rover. Lietuvos keliuose šitas segmentas tapo naujuoju standartu. Gyvenimas gerėja? Gal! Lietuva puiki šalis, tik va tokia pirmojo pasaulio dilema iškyla – kaip tapti bent šiek tiek išskirtiniu gatvėje?
Ferrari ir Lamborghini, žinoma, variantas, bet sąmata išauga kelis kartus. O jei kažko džentelmeniškesnio? Jeigu, pavyzdžiui, Lotus?

Taip taip, žinome, Lotus nebelabai dabar britiškas – viską pamažu superka ta gausi tauta rytuose. Ir taip, taip pat žinome, kad Lotus šiaip jau turėtų būti sportiškas ir lengvas, o ne patogus didelis SUV, bet pasaulis keičiasi, o kartu su juo ir automobiliai mūsų gatvėse. Taigi, pristatome jums automobilį, kuriuo važiuodami sulauksite kiekvieno praeivio žvilgsnių ir į viršų pakeltų nykščių – Lotus Eletre S.
Patys gamintojai šį modelį vadina elektriniu hyper SUV – suprask, hyper yra rimčiau nei super. Skaičiai specifikacijų lape įspūdingi, mat vien silpnesnė versija, kokią čia ir matote, varoma visais ratais ir išvysto net 600 AG. Pasak gamintojo, viena įkrova gali nuvažiuoti net iki 600 kilometrų, o internetai sako, kad realiau tikėtis penkių šimtų vienu įkrovimu ir mes su tuo sutinkame.
Beje, keli faktai benzin-elektro-galviams geek‘ams – Eletre masė siekia 2565 kilogramus, o vien baterijos – 665 kg, kai tuo tarpu lengviausias šio gamintojo modelis Lotus Super Seven S3 Holbay S, gamintas 1969 metais, svėrė vos 600 kilogramų. Šis modelis buvo varomas 122 AG varikliu ir šimtą pasiekdavo per 6,5 sekundes. Eletre su savo šešiais šimtais arklių šimtą pasiekia per 4,5. Galingesnė R versija, išvystanti 905 AG, tą patį padaro per 2,95 sekundės!
Šis, mūsų į Lietuvą atvežtas modelis, apautas 23 colių ratlankiais, kurių tie 122 arkliai, gaminti prieš 55 metus, dabar turbūt nelabai ir iš vietos pajudintų!

Tad kaip važiuoja šis hyper SUV? Gerai. Taip gerai, kaip galima tikėtis iš tokios masės ir tokios galios šeimyninio krosoverio. Paspaudus akceleratorių galima pajusti visus šešis šimtus elektrinių arklių, tačiau svarbu nepraleisti ir stabdymo taško – nors automobilyje sumontuota labai rimta stabdžių sistema, fizikos apgauti dar nesigauna ir dviejų su puse tonos inercija tikrai jaučiasi. Sumontuota orinė važiuoklė dirba sunkų darbą tam, kad važiuojant per nelygumus pasimirštų, jog automobilis apautas velniškai dideliais ratlankiais ir važiuoklei tai visai neblogai pavyksta. Posūkiuose ji taip pat puikiai suvaldo automobilio masę ir neleidžia jam per daug svyruoti. Nežinia kaip būtų lenktynių trasoje, bet gatvėje sportiškumo tikrai nepritrūks.
Koks Eletrės salonas? Išraiškingas. Kitoks nei bet kuris, kurį matėte iki šiol – viskas čia pagaminta elegantiškai ir su šiokiu tokiu prabangos krisleliu. Rasite blizgių valdiklių, verstos odos intarpų ir brangiai atrodančių garso sistemos grotelių. Visa informacija vairuotojui pateikiama mažame, tačiau pakankamai informatyviame ekranėlyje prieš akis. Panašiai tokiame, kokį galima rasti McLaren ar Ferrari modeliuose. Keleivis taip pat turi savo informacinę juostelę prieš akis, o salono centre sumontuotas didelis ekranas, savo atvaizduojama informacija primenantis Tesla. Galbūt salonas be jo būtų gražesnis, tačiau šiame modelyje prikišta tiek daug protingų technologijų, kad be ekrano niekaip.
Kalbant apie technologijas svarbu paminėti tai, kad nuo senosios mokyklos Lotusų, kurie pasižymėjo visiškai grynu automobilio agregatų ir vairuotojo bendravimu tarpusavyje, Eletre, galima sakyti, yra kitoje svarstyklių pusėje – čia sumontuota viskas, ko galima tikėtis iš modernaus elektromobilio.

Na, ir išvaizda. Vertinkite patys ir atkreipkite dėmesį į tai, kiek čia skirtingų aerodinaminių elementų, kurie pagaminti tam, kad atliktų funkciją! Gal net kelias – gerintų aerodinamiką ir didintų praeivių įspūdį.
Tai gal visgi Lietuvai reikia dar kelių Lotusų gatvėse? Eikime prie svarbiausio – kainos. Nustebsite, bet ji siekia maždaug pusantro šimto tūkstančių eurų, nors atrodo jis bent jau „ant šimto brangiau“, ar ne?





Užsukite, papasakosime kaip galime tokį atvežti ir jums.