Man patiko vairuoti Peugeot. Štai sakinys, kurio niekada nesitikėjau nei ištarti, nei parašyti. Laužau standartus. Kaip ir Peugeot, su savo 5008 modeliu. Tai automobilis kvepiantis prabanga, tačiau turintis ekonominės klasės prieskonį. Ir nors jau minėjau, kad į Peugeot centrą tikrai neini tikėdamasis daug, tačiau, kai įlipęs į automobilį pamatai 220V jungtį, supranti, kad čia kažkas tikrai bus. Jei šis automobilis sugebėjo pakeisti nusistovėjusius standartus senų „benzingalvių“ galvose, tikiu, kad pakeis ir jūsiškėse.
Taigi, pradėkim nuo pradžių. Kaip ir ankščiau, taip ir dabar, kėbulo vertinimas yra sunkiausia apžvalgos dalis. Ypač apie šį automobilį. Tiek skirtingų nuomonių apie kėbulą dar nesu sulaukęs. Vieni sakė, kad jiems tai ypač negražus automobilis. Kiti atvirkščiai – gėrėjosi ir gyrė. Asmeniškai mane, Peugeot maloniai nustebino įmontuodami tamsią juostą automobilio gale, kurios šonuose turime po 3 labai skoningus led’us. Visa kita – ne man. Na, o jei jūs esate tas, kuris mėgsta mieste likti nepastebėtas – šis automobilis būtent jums. Net šiltą ir vėlų vakarą važiuodamas Vilniaus senamiesčiu, kuriame buvo begalė žmonių, žvilgsnių nepagavau nė vieno. Tai pasako daug.
Visi pirkdami automobilį atkreipiame dėmesį į tai ar mums gražus jo kėbulas. Tačiau retas, kuris susimąstome, kad didžiąją laiko dalį mes sėdime už vairo ir pagrindinis dalykas į ką žiūrime – automobilio vidus. Lipam į 5008. Pirmas dalykas krentantis į akis – „treninginė“ apdaila. Ne ta „marozinė“, kur čeža, bet ta geroji. Pilko treningo, kurį dedatės namie, šaltą žiemos vakarą, kai bandot įsikuisti prie židinio. Automobilyje tai gal kiek ir neįprastas reginys, bet teisingų treningų pasirinkimas viso salono kontekste neiškrenta ir nerėžia akių. Which is nice. Įlipus klestelėjau į sėdynę įsijungiau mėgstamą dainą ir išlėkiau savais keliais. Tik po kiek laiko supratau, kad net nesusimasčiau apie pačią sėdynę. Pradėjęs galvoti supratau, kad tai buvo labai geras ženklas. Nesusimasčiau dėl to, kad ji man puikiai tiko. Patogi, minkšta, prilaiko iš šonų, patogiai susireguliuoja, o geriausia tai, kad po visos dienos važinėjimo nejaučiau jokio skausmo savo jautrioje nugaroje. Tyrinėjant galą buvau maloniai nustebintas kaip lengvai išsilanksto galinės sėdynės. Tik turėkit omeny, kad jei pasiimat prie ežero savo žmoną ir visus 5 vaikus, bagažinėje nebetilps net kamuolys. O ir vaikus į bagažinės skyriuje esančias sėdynes reiks sodinti tuos, kurie turi trumpiausias kojas. Net WizzAir oro linijos su vieta kojoms atrodytų karališkai, lyginant su pastarosiomis. Ir dar negaliu pabaigti šios pastraipos, nes papasakojau ne viską. Pardavėjas iš kurio pasiėmiau automobilį man pasakojo apie tai, kiek Peugeot įdėjo darbo kurdami kuo geresnę vairuotojo sėdėseną ir matomumą. Kaip 184cm ūgio žmogus, galiu pasakyti, kad jiems puikiai pasisekė. Mėgstu sėdėti žemai, todėl nuleidęs sėdynę žemyn, prisitraukęs vairą ir užfiksavęs man patogiame aukštyje, puikiai mačiau visą spidometro ekraną. Daug mažų, bet gerai išdirbtų detalių sukuria komfortą vairuotojui. Plojimai.
Bonus: papildomos garso izoliacijos tikrai nereiks.
Negailestingasis „Šimašiaus testas“ mūsų bandymų triušio irgi neišgąsdino. Vilniaus senamiesčio mestus iššūkius atlaikė be didesnių problemų. „Gulintys policininkai“, ar kelio nelygumai taip pat nesukėlė didesnių emocijų. Ramybė. Tačiau, jei kas nors ir gali parblokšti šį milžiną, tai šuliniai. Dėl kažkokios keistos priežasties būtent jie perduoda smūgį į kėbulą kiek stipriau. Na, negali viskas gi būti tobula.
Posūkiuose automobilis taip pat elgėsi paklusniai. Net norėtųsi sakyti, kad Peugeot kurdami važiuoklę nuoširdžiai bandė rasti sėkmės formulę tarp valdomumo ir minkštumo. Buvo net šiek tiek keista, kaip tokio aukščio automobilis gali taip klausyti nurodymų, kuriuos siunčia vairas. Tokio paklusnumo tikiesi nebent iš premium klasės ženklų.
Šį kartą mūsų testuojamas Peugeot buvo su dyzeline širdimi. Jame įdėtas 2 litrų variklis, kuris generuoja 175 arklio galias. Tokio dydžio automobiliui šie skaičiai tikrai nėra dideli jei esate traukos mėgėjas, tačiau mieste su šiuo varikliu jausitės pakankamai laisvai. Turiu pagirti ir „sport“ rėžimo veikimą. Skirtumas tikrai pasijaučia, o įjungus šį mygtuką ne tik pagerėja trauka, bet pasikeičia ir greičių dėžės darbas. Toks įspūdis lyg automobilis stabdytų bėgiais. Taip suteikiamas užtikrintumo jausmas.
Nežinau, ar beapsimoka barti greičių dėžę kaskart dėl to paties, bet nutylėti negaliu. Kaip bandant 208 modelį, taip ir dabar. Jei važiuoji ramiai – viskas gerai, automobilis jūsų klauso, reaguoja pakankamai greit, bėgius mėto švelniai ir diskomforto nesijaučia. Tačiau kaskart startuodami staigiai turite galvoti apie tai, kad automobilis pajudės tik 1-1,5sec po pedalo paspaudimo. Toks jausmas, kad Butkevičius angliškai kalbėti greičiau išmoks, nei mes geros dėžės sulauksim. Na, laukiam, Paugeot. Vis dar laukiam geresnių laikų.
Parduodant automobilius daug bendraujame su klientais ir užduodame skirtingus klausimus tam, kad išsiaiškintume jų poreikius ir norus. Jei žmogus renkasi dyzelinį variklį visada užduodame klausimą kodėl. Ir beveik visada atsakymas būna tas pats: taupiau. Tai va su šituo dyzeliuku, sutaupysit. Oi, sutaupysit (pajuskit ironiją). Vidutinės kuro sąnaudos Vilniaus miesto ritmu, buvo net 9.5l/100km. 2 litrų tūrio dyzeliniam varikliui šie skaičiai ženkliai per dideli. Turint galvoje dyzelinių ir benzininių automobilių aptarnavimo kainų ir kuro sąnaudų skirtumą, vargiai ar išlošit.
Tik grįžtam prie salono ir vėl prasideda įdomūs dalykai. Prie multimedijos, bei borto kompiuterio valdymo tikrai reiks priprasti, tačiau šis procesas neturėtų trukti ilgai. Po to viskas taps paprasta. Turim 2 skaitmeninius ekranus: multimedijos, bei prietaisų skydelio. Abiejuose galima nusistatyti pageidaujamus rodmenis, norint perkelti iš vieno ekrano į kitą ir atvirkščiai. Labai patogu. Navigacija veikia gerai ir į tolimiausius pilaitės užkaborius mane nuvedė iš pirmo karto. Vizualiai valdymas taip pat patrauklus. O norint multimediją personalizuoti pagal save galite keisti nustatymus ir temas.
Maloni detalė: multimedija pasukta į vairuotoją, taip automobilio valdymą padarydama dar patogesniu.
Blogos naujienos „Start-Stop“ sistemos heiteriams: išjungimo teks gerokai paieškoti. Pradėkit nuo meniu.
Jausmą šis automobilis suteikia įdomų. Važiuodamas mieste jautiesi didelis ir masyvus, tačiau jautrus valdymas suteikia ir lengvumo pojūtį. Sustojus prie sankryžos, sėdėdamas šiame SUV ir stebėdamas kitus iš aukštai pasijunti lyg „naujas rusas“, tačiau iškart supranti, kad sėdi ekonominės klasės gamintojo kūrinyje. Ir apima lyg kažkoks pasimetimas. Lyg taip neturėtų būti. Tačiau tai tik žinios mano galvoje, blokuojančios malonaus vairavimo jausmą. Čia kabintis nei galiu, nei noriu. Prašau stebinti mane ir toliau, Peugeot.
Stipriais žingsniais, o gal net sieksniais į priekį besistumiantis gamintojas mums pradėjo siūlyti išties kokybiškus automobilius. O kai kokybės augimas pralenkia kainų augimą, rezultatas gaunasi stebėtinai geras. Šis automobilis Peugeot centre kainuos nuo 400 eurų per mėnesį. Žinoma, kaip visada siūlau paskambinti mums ir sužinoti, kokios jūsų galimybės yra iš tikrųjų.
Deals On Wheels sako: 6 ratai iš 10
Geros darbo savaitės, Draugai.
Už nuotraukas dėkojame gerų kardų ekspertui – Dainius Voveris