Jau kuris laikas mūsų tekstai patikimose Gintenis Dauparas rankose. Bet būna kartais, kai gauni pasiūlymą, kuris per geras, kad galėtum atsisakyti – esu pirmas Lietuvoje, testuojantis ir rašantis apie Toyota GR Yaris.
“Velniop tą skarbonkę” – turbūt pagalvosite iš pirmo žvilgsnio. Bet tokiu atveju būsite praleidę dvi stebuklingas raideles – GR. O 270AG santykis su 1200kg – yra tai, ką visi, kiek prijaučiantys automobiliams, norėtų paturėti rankose.
Tiesa, kolkas šis limituoto leidimo stebuklas (bent jau Baltijos regionui užsakymų skaičius tikrai ribotas) išties žavi savo galios ir svorio santykiu. Nors aš esu tinginys, didelis tinginys, literaliai didelis ir literaliai tinginys, norėčiau automatinės pavarų dėžės opcijos, deja, kolkas tokios opcijos nėra ir pati Toyota apie tokią galimybę nekalba.
Grįžkim prie mašiniuko. Dizainas tikrai puikus – drįstu teigti, kad šio automobilio dizaineris nusipelnė Nobelio premijos, Auksinio gaublio ir Grammy, bet dar vistiek jausis nepakankamai įvertintas. Nes išorė su kiekvienu milimetru yra tikrai išdirbta iki smulkmenų.
Vidus. Čia vėl daug agresijos: juoda/raudona spalvų derinys – klasika tokio tipo automobiliui, o tokia klasika man tinka ir patinka. Ir nors niekada neslėpiau, kad nesu sužavėtas Toyota sprendimais, kaip jie daro multimedijos ekranus, spidometrus ar interjere išdėstytus mygtukus, visi šie komponentai, lyginat su konkurentais, šiandien atrodo pasenę ir gremėzdiški, tačiau GR Yaris jie tiesiog tobulai tinka (pasirodo, teireikėjo pagaminti tinkamą automobilį interjerui).
Kas liečia vairavimą, apie trauką 0-100km/h per 5s ir masės bei galios santykį daug neprirašysi – reikia pajausti, kaip žvitriai ji rauna į priekį, prisiklijuoja prie kelio ir kaip Godzila (Japonų automobilis, japonų filmas, suprantat..) riaumodama ji skrodžia kelią. Bet galiu atsakyti į klausimą, ar būnant 190cm ir kiek daugiau nei 100kg, galima patogiai sėdėti – galima. Vietos tikrai užtenka. Ar ant galinės sėdynės tilps jūsų augintinis? Su sąlyga, kad tai jūrų kiaulytė, tikrai drąsiai.
Mano paties didelei nuostabai nei gan dideli ratai (kaip Yarisui), nei low profile padangos, nei sportinė pakaba nepadaro jos nepakenčiamai kietos. Ir dantų kapos tikrai nereikia. Didesnė tikimybė, kad juos išmuš marozai, bandydami atimti jūsų naują žaisliuką (nes, panašu, kad šitas būdas įsigyti automobilį – grįžta).
Vienintelis didelis minusas viduje, jei esi gan aukštas – galinio vaizdo veidrodėlis. Jis didelis ir prikabintas taip, kad atima nemažą dalį lango, matomumo prasme. Tačiau, kai tik tokios problemos – esu įsitikinęs, kad Toyota servisas ras problemos sprendimo būdą. Bet vieta telefonui padaryta taip patogiai, kad net premium sedanų ir didelių SUV kūrėjai galėtų pasimokyt.
All in all. Dizainas, galia ir automobilio valdymas bei stovėjimas – kelia susižavėjimą. Kaip every day car, jeigu jums daugiau nei 25m., turbūt ne pats tinkamiausias sprendimas, bet jeigu ieškoti antro fun car automobilio šeimai ar šiaip į kolekciją – puikus pasirinkimas, kuris atsieis Jums 340eur. per mėnesį.
Ar DOW gali patiuninguoti mėn. įmoka? Žinoma, kad gali
Vertinant jį bendram kontekste būtų kažkur tarp 7-8 ratų, tačiau už teikiamas emocijas galima įpaišyti 10tuką.
Tai tebūnie 9 ratai.
Nuotraukos – Dainius Voveris.
#vairuokitesvajones #automobiliulizingas #autokonsultacijos #automobiliuapžvalgos #goddeal