Yra toks posakis, kad kiekvienas tikras vairuotojas nors kartą gyvenime turi paturėti Alfa-Romeo. Nežinau kiek jis teisingas, bet šio gamintojo automobiliai mažų mažiausia įdomūs, todėl jei turit galimybę bent kažkiek pabūti Alfa-Romeo savininku – go for it.
Kadangi nesu net mechanikas mėgėjas ir dažniausiai kapotą atidaręs matau špygą – naudotos rinktis nedrįsčiau vien dėl daugybės sklandančių kalbų apie jų nepatikimumą. Štai nauja – kitas reikalas. Su galiojančia garantija belieka mėgautis važiavimu ir automobilio galimybėmis.
Šią savaitę būtent ir susipažinau su Alfa-Romeo Stelvio po mažytės plastinės operacijos, vadinamos “facelift”.
Automobilis nėra stipriai pasikeitęs nuo savo pradinio modelio, tačiau keli atnaujinimai visgi yra.
Kėbulas – raudonas. Ir čia aš jau pradedu varvinti seilę. Kad tai grynakraujis italas – matosi iš kiekvieno kampo. Priekinės grotelės yra kitokios nei pas visus likusius automobilius – trikampio formos. O numeris buferio šone primena itališką ūsą.
Alfa-Romeo – automobilis, man asmeniškai, turintis vieną stilingiausių salonų. Šis Stelvio taip pat ne kitoks. Juodas salonas, kombinuotas su šviesiu medžiu atrodo išties puikiai ir nė viena detalė neiškrenta iš konteksto. Jis net šiek tiek sportiškas.
Interjero surinkimas bei kokybė išties geri. Lyginant su prabangiais Vokietijos gamintojų ženklais gal ir galima rasti keletą pigesnių plastmasių, bet visumoje kartelė iškelta aukštai.
Vairas, lyginant su neatnaujintu modeliu, yra šiek tiek storesnis ir malonesnis rankoms. Smagu tai, kad įjungus šildymą jis šyla visas, o ne tik vietos, kuriose turėtų būti mūsų rankos vairuojant.
BONUS: užkūrimo mygtukas ant vairo prideda 300 sportiškumo taškų.
Dėtuvių daug ir jos labai didelės. Viduryje – du puodelių laikikliai, kuriuose tilptų net litrinis bokalas alaus (nealkoholinio), o tarp jų – ideali vieta telefonui. Porankis – milžiniškas. Jame yra vieta pakrauti jūsų telefonui (nors ten jį krauti patogu nėra), o dėtuvės duryse sutalpins po 2 milžiniškus butelius kolos. Tik “bardačiokas” galėtų būti šiek tiek didesnis.
Multimedijos ekranas šiek tiek padidėjo. Jis gražiai integruotas į panelę, o valdyti galima tiek ratuku esančiu prie bėgių permetėjo, tiek lietimui jautriu ekranu – kaip patogiau. Ekrane matomos spalvos pritaikytos prie interjero, todėl iš bendro vaizdo nekrenta. Valdymas paprastas ir aiškus. Reakcijos laikas galėtų būti greitesnis, bet didelės bėdos tame nemačiau.
BONUS: puikia garso sistema.
Minimali BAUDA: norėtųsi kokybiškesnės galinio vaizdo kameros.
Vairuotojo prietaisų skydelyje taip pat yra ekranas, kuriame galite matyti navigacijos rodmenis (jei tokią turite savo komplektacijoje), sąnaudas, važiavimo laiką, temperatūrą ir kitus. Tačiau jis neatrodo taip gerai, kaip galėtų, jei vietoje jo būtų didelis skaitmeninis ekranas.
Sėdint gale iš esmės vietos užtenka. Galva nesiremia į stogą, o tarp kelių ir sėdynės lieka dar keli centimetrai. Tačiau iš tokio lygio automobilio tikėjausi daugiau. Galinės sėdynės nesireguliuoja, o norint nors šiek tiek pramankštinti kojas kelionės metu, teks nepatogiai rangytis. Bet porankis su 2 puodelių laikikliais ir 2 USB jungtys – į pliusą.
Lyginant su kitais tokio pat dydžio SUV modeliais, šios Alfos bagažinę dėčiau prie šiek tiek mažesnių. Bet vietos tikrai užteks. Kampuose, apačioje yra mažos dėtuvės daiktams, kuriuos vežiojate kasdien, o šonuose, viršuje rasite kabliukus, skirtus pakabinti jūsų pirkinių maišeliams, kad maistas nebūtų išsimėtęs visoje bagažinėje po kelionės namo.
Jei man patiko sėdėti automobilyje, tai važiavimas ta vieta, kur atsiskleidžia tikroji Alfa-Romeo esencija. Pirmas dalykas, ką pastebėjau – ypač lengvai besisukantis vairas. Tai labai patogu manevruojant mieste.
Automatinė, aštuonių bėgių greičių dėžė veikia puikiai ir greit reaguoja, kai nuspaudžiamas gazo pedalas.
Matomumas tikrai neidealus. Sėdėsena aukšta – čia gerai. Galima matyti virš priekyje stovinčių lengvųjų automobilių. Problema – stori priekiniai statramsčiai – jie sukuria mažą nematomumo zoną šone. O dėl nedidelio galinio lango sumažėja ir matymo laukas per galinio vaizdo veidrodį.
Važiuoklė pakankamai kieta, kaip SUV tipo automobiliui. Važiuojant per duobę ar mažąjį kalniuką galit patirti nedidelį sukrėtimą savo nugaroje. Žinoma, reikia pagalvoti ir apie tai, kad tokie automobiliai nebūna su 16 colių ratlankiais. Tiesa, padidinus greitį važiuoklės darbas pasikeičia į gerąją pusę. Aišku, iki Mercedes ar BMW komforto lygio dar tolokai.
BONUS: puiki garso izoliacija.
Kietoka važiuoklė puikiai atsiliepia automobilio valdymui. Įvažiavimas į posūkį didesniu greičiu nekelia streso ar nepasitikėjimo automobiliu. O nuspaudus pedalą iki dugno, 2 litrų darbinio tūrio variklis su 280 arklio galių 1,8 tonos svorį iki 100km/h išjudina per 5,7sec. Starto momentu prie to labai prisideda ir visi varomi ratai. Pastarieji pasitarnauja ne tik norint staigiai startuoti, bet ir kai reikia pravažumo. Į miško tankmes su automobiliu nelindau, tačiau nebuvo pusnies, iš kurios išvažiuoti reikėtų bent kažkokių pastangų.
O jei ką domina sąnaudos, tai jei aš sugebėjau snieguotais Vilniaus keliais tilpti į 10l/100km – galit ir jūs.
BONUS: stabilumo kontrolė veikiai puikiai. Pats išbandžiau ne kartą.
BAUDULĖ: Stelvio prastai susisuka. Taip yra dėl to, kad priekiniai automobilio ratai, juos sukant, nė kiek “nesuvirsta”.
Važiuojant asfaltu, didesniu greičiu, automobilis jausmiškai labiau panašus į sportinį, o ne SUV. Sukibimas puikus, o valdymas tikslus. Vingiuotame Labanoro miškų keliuke būtų galima turėti daug linksmų akimirkų. Valdymo kokybę norėčiau lyginti su Porsche Macan. Žodžiu, nuobodu tikrai nebus.
Dar viena BAUDA: snieguotos eismo sąlygos trukdys veikti parkavimo davikliams, o tai stipriai jus užknis, kadangi neretai jie pradės tiesiog įkyriai pypsėti. Žinoma, daviklius galima išjungti vieno mygtuko paspaudimu, tačiau jie po kiek laiko ir vėl įsijungs.
Automobilis turi tiek savotiškų pliusų, tiek minusių, bet man tai vienas iš labiausiai patikusių bandytų SUV. Jį pasirinkčiau vietoje didžiosios dalies Mercedes ar BMW miesto visureigių.
Visa tai, apie ką perskaitėte galite turėti investuodami po 538 eurus per mėnesį. Bet galima ir geriau.
DOW sako: 8 ratai.
Nuotraukos – Dainius Voveris
#vairuokitesvajones#automobiliulizingas#autokonsultacijos#automobiliuapžvalgos#goddeal