KIA paskutinius dešimt metų tiesiog šuoliais bėga aukštyn. Diskusijų nėra. Technologijos auga kaip ant mielių, sistemos greitėja, o automobilis tampa vis patikimesnis. Tačiau kaip su prabanga?
Pirmadienio saulėlydį stebim kartu su solidžia, ruda spalva padengta ir Bentley subinaitę primenančia KIA Sorento. Žinot, net kaip rudos spalvos nemėgstantis žmogus, turiu pripažinti – šita spalva jam tinka. Ir “Bentley wanna be” lempos gale jam tinka. Ir priekis, kuris atrodo lyg labai rimtas tėtis – tinka. Automobilis spinduliuoja solidumu ir pasitikėjimu.
Klestelėjus į vidų, visų pirma akį patraukia du pakankamai solidaus dydžio ekranai, visiškai naujas interjeras ir grublėta panelės apdaila. Pastaroji, kaip ir kelios sidabrinės spalvos detalės kiek trukdo bendram vaizdui, tačiau įspūdis tikrai geras.
Sėdynės pakankamai kietos, tačiau komfortui tai absoliučiai netrukdo, o jūsų nugarai nuo to tik geriau. Vairuotojo sėdynė valdoma elektra – čia nieko naujo. Nauja tai, kad vairuotojas labai patogiai gali valdyti ir keleivio sėdynę, mygtukais, esančiais ant jos. Gentleman’s seat, taip sakant.
Apie sėdynių šildymą, ventiliavimą, važiavimo profilio pasirinkimą, šildomą vairą ir kitas standartines gėrybes net nepasakosiu. Patys tingėsit tiek skaityti.
BONUS: milžiniška bagažinė, kurioje net atsilenkus 6 ir 7 sėdynes bus vietos. O bagažinės keleiviai dar galės ir atskirai savo klimatą reaguliuliuoti.
BONUS nr.2: atskira USB jungtis kiekvienam keleiviui. Ir ne ta mikro usb, kurios visiems reiks tik po 10 metų, o normali USB jungtis. Noice.
Trijų nulių zonoje – vairavimo ypatumai. Pradėkim nuo komforto. Su juo čia viskas net labai gerai. Senokai jau važiavau su tokiu automobiliu, kuriam kelio nelygumai praktiškai nesijaustų. Prasukus ratą kartu su Meru Šimašium, jam net kilo geniali mintis – kelionei į Molėtus tokį išsinuomoti. Didelė dalis kelionės taptų žymiai komfortiškesnė. Į “gulinčius policininkus” važiuoklė reaguoja kiek jautriau, bet drąsiai sakau, diskomforto lygiai nulis.
Jei Dievulis, kai kažkur duoda daug, kitur pritaupo, tai korėjiečiai daro panašiai. Minkšta, kaip ant debesies, o stabilumo ir galios norisi kažkur bagažinėj paieškoti. Vien dėl stabilumo tikrai nesibarčiau. Čia norėtųsi geresnių rezultatų, bet šiaip patenkinama. O vat kas liečia galią, tai šitom dviem tonom turimų 200 arklių stipriai per mažai. Kitaip tariant, 1 prie 10 santykis yra per prastas. Keturi varomi ratai starto momentu sudirba tikrai naudingai, tačiau po to pradeda imti žiovulys. Galia neatskiriamas dalykas nuo prabangos, kalbant apie automobilius. Minus.
Pagaliau atėjo tas momentas, kai mano rankose KIA, o greičių dėžei p***** proto aš tikrai negaliu. Aštuonių bėgių greičių dėžė dirba sklandžiai, kaip niekada iki šiol. Ar yra starto lag’as? Tai žiiiiiinoma!
Dabar pereikim prie dalies, kur mane ši KIA nustebino labiausiai. Tai technologijos. Ir nustebino tiek, kad net jas pavardinsiu. Pavyzdžiui aklosios zonos perspėjimas. Sorento turi ne tik indikatorių ant veidrodėlio, bet ir kamerą kažkur ant jo (ar aplink). Jos dėka, įjungus posūkį vairuotojo ekrane atsiveria puikus nematomumo zonos peizažas.
Arba dar vienas: kai stovite kamštyje ant tilto ir besigrožėdami upės vaizdu krapštote nosį, arba nusukę akis į telefoną ignoruojate aplinką, ši KIA jus perspėja, kad jau pajudėjo priekyje esantis automobilis ir jei nepajudėsite jūs, greit būsite užpypintas.
Tęsiant technologijų temą: į navigaciją įsivedus kelionės tikslą, automobilis prieš posūkį, kurį turite atlikti pagal navigaciją, prisistabdys, taip perspėdamas jus atidžiau stebėti eismą. KIA – padeda žiopliams išgyventi since 2020s.
Žinoma, dar yra ir visa krūva popsinių funkcijų, kurios neprideda saugumo ar praktiškumo, bet yra tiesiog labai linksmos. Pavyzdžiui vietoj radijo galite pasijungti lietaus, židinio, rudens, sniego ir kitokius garsus.
Įdomus dalykas perimtas iš JAV automobilių – “driver talk” funkcija. Priekyje esantis mikrofonas ir gale prie keleivių ausų esantys garsiakalbiai padeda automobilyje žymiai paprasčiau susikalbėti net važiuojant dideliu greičiu.
Gaila, kad Car Play funkcija vis dar veikia tik su laidu. Dėdės iš KIA mane patikino, kad modeliai, kurie bus parduodami ateityje jau turės ir belaidę funkciją. We’ll see. We’ll see…
Ai, ir dar šiaip KIA moka važiuoti pati. Jei pultelio mygtukus teisingai suspaudysit.
Čia gal ir sustosiu, nes išvardinti visas funkcijas man prireiktų bent 2 tomų, o jus jau ties trečia skaitymo valanda dėdė direktorius pradėtų barti, kad nedirbat.
Be išimties – tai maloniausiai mane nustebinusi KIA, kokią teko vairuoti. Tiek jausmiškai, tiek technologiškai, šitas automobilis priklauso kažkur aukštai, didžiųjų SUV vertinimo skalėje.
Tik ar tai prabanga?
O kainuoja šitas tėvuko džiaugsmas beveik 600 eurų per mėnesį. Bet čia jau toks net labai neblogai sukomplektuotas.
DOW sako: 8 ratai!
Gero antradienio, Draugai. Keliaukit saugiai ir nepamirškit, kad kuo vėliau keisit padangas, tuo ilgiau lauksit eilėj.
XO
Nuotraukos – Dainius Voveris
#vairuokitesvajones#automobiliulizingas#autokonsultacijos#automobiliuapžvalgos#gooddeal