Galit džiaugtis, galit liūdėti, tačiau ateis laikas, kai turėsit pripažinti, kad elektra varomi automobiliai yra ateitis. Aš kažkada buvau tuo labai nepatenkintas, tačiau dabar, su kiekvienu išbandomu elektromobiliu mano džiaugsmas didėja. O šiemet apskritai jų išbandžiau daugiau, nei per visą gyvenimą iki 2020.
Ilgai lauktas ir išlauktas, pagaliau DOW rankas pasiekė ir naują kartą VW automobilių istorijoje žymintis ID3 modelis. Pastarasis pasižymėjo ir Lietuvoje, šiemet laimėjęs metų automobilio apdovanojimą. Turiu pripažinti – suprantu komisijos pasirinkimą.
Jau artėjant prie automobilio, jis pradeda demonstruoti savo išmanumą. Pasisveikinimas, kurio sulaukiau iš ID3 yra vienas gražiausių, kokius teko matyti. Net nepaspaudus atrakinimo mygtuko, artėjant prie automobilio, jo šviesos pradeda po truputį įsijungti. Tačiau ne visos iš karto ir ryškiai. Po truputį: viena po kitos. Kieta. Ir jauku.
Kėbulas galvoje tiesiog automatiškai lyginasi su “VW Golf 8”. Tačiau ID3, nors ir apvalesnių formų – atrodo piktesnis ir elegantiškesnis. Priekis, savo itin gražios LED juostos dėka prikaustė mano žvilgsnį gal net keliolikai minučių fotosesijos metu. Kuo ilgiau žiūrėjau, tuo gražesnis man darėsi automobilis. O gale man labiausiai į akį krito sportiškumo suteikiantis “spoileris”, kurio dėka plaudamas automobilį dar numaudžiau ir save.
Apie interjerą pradėsiu nuo mane labiausiai papiktinusio momento: kodėl jau ne pirmame (VW grupės) bandomame automobilyje nešviečia lietimui jautrūs garso ir temperatūros jungikliai? Važiuojant naktį juos rasti labai nepatogu.
Nepaisant mano minėtų mygtukų – salonas man labai patiko. Sėdėsena pakankamai aukšta, o tai lemia, kad ir gale esantys keleiviai turi daugiau vietos. Nuostabu tai, kad abu priekyje sėdintys keleiviai turi atskirus porankius. Nebereikia trintis alkūnėmis.
Bėgių perjungimo svirtelei taip pat parinkta nauja vieta. Pradžioje ji man žavesio nekėlė, tačiau pavažinėjus supratau, kad ją naudoti patogu, o dėl to, kad ji perkelta prie vairo, padaugėja vietos daiktams viduryje.
BONUS: vairas reguliuojasi kartu su vairuotojo ekranu, todėl reikalinga informacija matosi visada, nesvarbu kokioje padėtyje jį būsite užfiksavę. Tik šiek tiek liūdna, kad nesikeičia jo temos, kaip kituose modeliuose.
Spalvos salone atrodo tikrai gerai, o savo kombinacijos dėka nukelia į 80-uosius ir primena Ostiną Powersą, bei jo “VW Beetle”. Funky.
Pirmą kartą mano gyvenime sutikta naujovė – kitoks langų valdymas vairuotojo duryse. Pamatęs 2 langų atidarymo mygtukus, šokiruotas atsisukau į galą, galvodamas, kad galiniai langai atidaromi ranka. Klydau. Šalia langų atidarymo mygtukų yra trečiasis, kuris perjungia valdymą į galinius, arba priekinius. Įdomus sprendimas – sutaupomas vienas mygtukas, o langų valdymas netampa geresnis. Verta?
Apie automobilio valdymą pradėsiu nuo pagyrimo: ID3 apsukresnis už Skvernelį. Manau rasit nedaug vietų savo kasdienėse kelionėse, kuriose nepavyktų apsisukti. Žinoma, prie to puikiai prisideda ir tai, kad automobilis varomas galiniais ratais. Boom. Taip, galiniais. Tai ne tik padeda važiavimo dinamikai, bet kai iškrenta sniegas – ir jūsų šypsenai.
Prie didesnio greičio automobilis pakankamai stabilus. Dugne puikiai paskirstytos baterijos ir 20 colių dydžio ratai prie to puikiai prisideda. Elektrinio automobilio trauka taip pat labai maloni. Nuo 0 iki 100km/h labai tolygiai ir vos per 7,3 sekundės. Turiu pripažinti, kad didelis elektrinio variklio sukimo momentas ir 204 arklio galios mieste veža labai puikiai, o jausmas, kad spėsi įlįsti visur, kur tik reiks – nepaleidžia niekada. Tik, šiukštu, nepiktnaudžiaukit. Nes VISUR tikrai netilpsit.
Važiavimo komfortas taip pat nenuvylė. Galvojau, kad bus prasčiau, turint omenyje automobilio dydį. Iki to, kad meras Šimašius iškeltų nykštį į viršų dar trūksta, bet važiuojant per didžiuosius “gulinčius policininkus” galėsit iki 20km/h ir nestabdyti. Šlykštūs mažieji – kita kalba.
O greičių dėžė, kaip ir Karbauskis: labai gera jos neturėti.
Vienas svarbiausių dalykų perkant elektromobilį – nuvažiuojamas atstumas. Gamintojas deklaruoja 350 kilometrų. Būkim realistai – tiek dabar tikrai nenuvažiuosim. Kai šilta, išjungus absoliučiai viską, tiesiu keliu, 90km/h greičiu – gal. Bet nei jūs, nei aš taip nevažinėsim, todėl orientuokimės į 300 kilometrų. Pakankamai? Spręskit pagal savo gyvenseną. Bet jei primestų 150 kilometrų – aš imu.
Prieš pabaigą dar du bonusai:
1. Vaizdas per galinę kamerą naktį, miške buvo ryškesnis, nei per mano televizorių.
2. Sustojus muzika išsijungia ne tada, kai užgesinat variklį ar ištraukiat raktelį. Net ne tada, kai atidarot duris. Ji išsijungia tik tada, kai susirenkat visus daiktus ir išlipat iš automobilio. Tokiems, kaip aš, kurie “Spotify” neišjungia 24/7 tai tikra dovana.
Automobilį ėmiau tikėdamasis elektra varomo ekonominės klasės “kibirėlio”, o po 2 dienų važinėjimo buvau maloniai nustebintas bei nuramintas, kad ir elektros kelyje VW daro teisingus sprendimus. Tikiu, kad tai nauja VW grupės era.
O pati nemaloniausia dalis šįkart – skaičiukai. Jie pakankamai dideli. Renkantis vidutinę “Pro Power Style” komplektaciją, mažylis ID3 kainuos apie 415 eurų per mėnesį. Kaip ir kiekvieną kartą – yra galimybė šią sumą sumažinti. Kaip? Paskambinkit.
DOW sako: 9 ratai!
Bičiuliai, DOW komanda sveikina visus sulaukus šių keistų ir dar niekada tokiu būdu nešvęstų švenčių. Saugokit save ir aplinkinius, būkit laimingi ir vairuokit savo svajones!
O svarbiausia – darykit gerus darbus!
Nuotraukos: Dainius Voveris
#vairuokitesvajones#automobiliulizingas#autokonsultacijos#automobiliuapžvalgos#goddeal