Ar atsimenat vaikystę ir tą nuostabų jausmą, kai su “botais” ir kombinezonu pamatydavot dyyydelę balą. Ir tik kažkur fone pasigirsdavo tėvų balsas: – Tik nelipk į balą… Ir tą momentą, kai visu savo svoriu ir entuziazmu tik – “teeeerkšt!!!”.
Ar pamenat tą apėmusią euforiją, kai pusė balos turinio – į šalis, o kita pusė ant tavęs ir tą beprotišką tėvų riksmą, adekvačiai įvertinantį jūsų ką tik nuveiktą darbą.
Tas jausmas man grįžo. Grįžo šį savaitgalį kartu su Jeep Wrangler. Mano botai ir kombinezonas šį savaitgalį turėjo beveik 3 tonas svorio ir 147kw. Nedaug? Nelabai. Bet niekas ir nekūrė jo įveikti ketvirtį mylios vos per keliolika sekundžių. Jį kūrė vardan to jausmo, kurį patiria vaikas, kai su botais paliečia balos dugną ir visas vanduo taškosi į šalis.
Suprantu, kad šitas bekelės Dievas nelabai gali būti lyginamas su kokiu nors kitu automobiliu, išskyrus jo pirmtaką. Tai kas pasikeitė?
Visų pirma dizainas. Jis nebe toks niekam tikęs kaip anksčiau. Prieš tai buvęs modelis savo išvaizda aiškiai pasakydavo: ” į miestą” manęs neimk. O šis jau kitoks. Dizainas tvarkingas, dailus ir agresyvus. LED žibintai priekyje suteikia lengvo prašmatnumo jausmą. Tiesa, agresyvus – kiek per švelniai pasakyta. Jis, jeigu būtų žmogus, keltų pagarbią baimę aplinkiniams vien tik savo buvimu šalia.
Vidus? Net nėra ką lyginti su pirmtaku! Viskas kitaip. Patogu. Funkcionalu. Paprasta. Jokio nereikalingo “briedo“. Yra keistų sprendimų, pvz.: langų reguliavimas (aukštyn-žemyn) yra vidurinėje konsolėje. Patogus ir dailus nedidelis ekranėlis, kuriame telpa visos būtinos funkcijos. Tiesa, jis pakankamai didelis mano storiems pirštams, taigi, vienu metu neprimaigau to ko nereikia. Oda aptrauktos šildomos sėdynės ir šildomas vairas byloja apie užuominą į komfortą, ko tikrai nesitiki bekelės Dievo kailyje, bet vat, prašau, yra.
Dar nuo pirmtako jis, ačiū kūrėjams, nepaveldėjo greičių dėžės ir pakabos. Čia jau nauji FCA inžinierių sprendimai ir jie tikrai nenuvilia.
“Šimašiaus testas”? Koks dar testas? Nesupranta jis tokių nesąmonių. Kai kitos mašinos ten jaučia didelį skausmą, jis tiesiog atsisako pripažinti kelio nelygumų egzistavimą, todėl vežam mes jį ten, kur priklauso. Kalnai, kalneliai, šlaitai, grioviai, purvynai, duobės – jis čia kaip namie. O tu išsivėpęs iki ausų mėgaujiesi visais nelygumais, nes eini per juos kaip Jėzus vandeniu, arba kaip Gražulis per savigarbą… Ir vienam, ir kitam tai nelabai galiojantys dėsniai…
Į trasą? Į trasą! Na, čia teko suprasti, kad nesukurtas jis autostradoms ir ilgoms kelionėms. Automobilis truputį „plaukioja“, kas ganėtinai vargina keleivius ir truputį patį vairuotoją, nes tenka “gaudyti” vairą. Kuro sąnaudos nedžiugina, tačiau reikia vėl grįžti prie fakto, kad jis tikrai nebuvo kurtas ilgoms ir greitoms kelionėms, nes ir garso izoliacija, važiuojant didesniu greičiu, nėra stebuklas. Juk automobilis, kuris yra kaip transformeris ir gali visas išsiardyti, negali būti tobulai hermetiškas. Taigi, ilgose kelionėse malonumo mažiau.
Apibendrinant. Nepigiausias Jeep modelis, tačiau tikrų tikriausias Jeep. Kiaurai jis jus praveš per kemsynus ir pelkynus, duobes ir griovius, ir dar šypsositės kaip išprotėję. Taigi, jei jau turite atokią sodybą, jūsų hobis medžioklė – čiupkit, nors ir ne pats praktiškiausias, bet dėl Dievo meilės, tiek džiaugsmo tuose keliuose Jums niekas nesuteiks.
Tiesa, 518 eur per mėnesį yra labai daug, bet viso labo čia standartinės sąlygos. Manau “Autobrava Motors” gera valia + DOW pastangos = mažiau nei 400 eur per mėnesį su didžiule šypsena ant Jūsų veido.
Už foto ačiū – Dainiui Voveriui