Pavasaris automobilių fanatikams yra labai laukiamas metas. Po šalto ir niūraus pusmečio ateina geresni laikai. „Chėbrytė“ jaučia, jog oras šyla. Jie trina rankas ir laukia, kada galės užsidėt naujus ratus ir paruošti savo žaislus vasaros sezonui.
Bet dar tik balandžio mėnuo. Kad Balandžio laukimas neprailgtų, Kovo 5 – 15 dienomis yra rengiama Ženevos automobilių paroda, bet ne šį kartą. Visi, spėju žinot, kodėl ji buvo atšaukta. Susiklostė pasaulyje tokia situacija, jog ne tik namie visi turi būti, bet ir dauguma renginių buvo atšaukta vardan mūsų saugumo. Taip pat įvyko su Ženeva. Bet jūs žinot, kad automobiliai turi būti pristatyti, o pasaulis turi juos pamatyti. Tad 2020 metų paroda persikelia į internetą. Niekas to nenorėjo, bet yra kaip yra.
Šiandien ir per ateinančias keletą dienų sužinosit, kas įdomaus buvo pristatyta Ženevoje ir ko vertės laukti netolimoje ateityje.
Kaip žinot, be galo daug erdvėlaivių būna pristatoma tokiose parodose, kaip Ženevos. Bet visi žinom ir tai, jog tai nėra realios transporto priemonės. Mūsų jie nežavi, mus labiau žavi tikri automobiliai, kuriuos šiais ar kitais metais jau pamatysim gatvėse. Pirmas postas ir bus dedikuotas jiems.
DOW mėgsta hečbekus, net labai, o Ženevoje hečbekų pristatyta buvo nemažai, pirmas jų – Audi A3. Visi puikiai ją pažįstat. Praeitas modelis buvo gaminamas nuo 2012 metų. Interjeras dar dabar žavi minimalizmu ir aukšta kokybe. Problema buvo nauja Mercedes A klasė, kuri atrodė, lyg erdvėlaivis lyginant su Audi.
Nauja A3 atvyko atrodanti puikiai. Daug aštresnė, kampuotesnė, negu ankščiau. Interjeras kaip ir išorė, labai kampuota, bet modernu. Salone galima rasti 10.3 colių multimediją tiesiai iš naujos Audi A6. Vairas beveik, kaip Lamborghini Urus. Iš tikrųjų daug kas primena Urus – mums patinka. Taip pat naujoji Audi bus turbūt prabangiausias ir moderniausias hečbekas rinkoje. Kokie varikliai bus galimi? VW grupės standartiniai – 1.5 benzinas, 2 litrų dyzelis ir 1 litro 3 cilindrų. Nieko naujo, bet ateityje bus galima gauti ir hibridų. Vasarą naujoji A3 turėtų pasirodyti ir Lietuvoje.
Jei jau kalbam apie VW grupę, tai tęskim toliau. Ženevoje buvo pristatyti 3 rimti Golfai- GTD, GTI ir GTE. GTD- 2 litrų dyzelis- 197 arkliai. Sukimo momentas- 400 nm (sukimo momentas paprastais žodžiais – kuo didesnis skaičius, tuo labiau trauka jausis automobilyje, kuo daugiau arklių, tuo ilgiau tą trauką jausit). GTI- 2 litrų benzinas – 241 arkliai. Sukimo momentas – 350 nm. GTE – 1.4 Litro benzinas + elektrinis motoras = 241 arkliai ir 400 nm sukimo momentas. (60 kilometrų bus galima važiuot ant elektros). Paprastą 8 Golfą gatvėse pamatysit netrukus, o šios trijulės teks palaukti iki metų galo.
Dar viena naujiena: kartu su Golfu ir A3, Seat pristato naująjį Leon. Visi jie pagaminti ant tos pačios platformos, varikliai tie patys, tik dizainas kitoks. A3 bus prabangiausia, Golf viduriukas, O Leon bus pigiausias ir sportiškiausias. Dizainas primins Seat Tarraco. Kada tikėtis jų gatvėse? Vasarą.
Na ir paskutinis, praktiškiausias VW klubo narys – Škoda Octavia. Ženevoje buvo pristatyta agresyvioji Octavia vRS su golf GTI varikliu. Paprastos Octavia kainos turėtų būti panašios, kaip Seat Leon. O vRS bus pigesnė ir praktiškesnė golf versija. Kada tikėtis pamatyti naują vRS gatvėse? Vasarą.
Gana Vokiečių, keliamės pas Pietų Korėjos gamintoją – Hyundai. Jie pristatė vieną mažiausių ir populiariausių jų modelių – I20. Agresyvus ir modernus dizainas, o brangiausioje konfigūracijoje jūsų lauks du 10 colių ekranai. Tai tampa standartas tokiems mažiems automobiliams. Kas bus I20 konkurentai? Renault clio, Peugeot 208, Seat Ibiza ir kiti. Šis korėjietis į Lietuvą turėtų atvykti į Lietuvą rudens pradžioje.
Kartu su I20 buvo atnaujintas ir I30. Hyundai turėjo jį atnaujinti, nes konkurentai, tokie kaip Golf ir Leon ką tik atsinaujino. I30 gauną naują multimediją ir dar įvairių dizaino patobulinimų. Kada pamatysim atnaujintą I30 Vilniaus gatvėse? Vasarą.
O dabar į Japoniją. Honda pristatė naująjį Jazz. Tai dar vienas mažas, bet talpus šeimos automobilis. Kainos bus panašios, kaip Hyundai I20, VW polo ir kitų. Faktas, jog Honda bus praktiškiausia visam mažųjų hečbekų segmente. Jazz galite užsisakyti jau dabar.
Panašu, kad Toyota nusprendė sugrįžti į sportinių transporto priemonių klubą su nauja Supra. Bet to buvo negana, tad Toyota nusprendė pristatyti tikrą bombą – Yaris GR. Šiek tiek faktų: 4 varomi, 257 arkliai ir 6 pavarų mechaninė pavarų dėžė. Sveria 1280 kg ir įsibėgėja iki šimto per 5.5 sekundės. Panašu, kad Toyota sukūrė karščiausią metų hečbeką. Laukiam labai!
Na, laikas sugrįžti vėl į Europą ir paminėti mažuosius elektrinius draugus. Pirmasis jų tai atnaujintas Renault Twingo Z.E. su 22-kWh ličio jonų baterija. Realus nuvažiuojamas atstumas- apie 180 km.
Kita naujiena yra iš Italijos, ji kiek svarbesnė. Fiat pristatė visiškai naują, elektrinį 500E. Visiškai naujas dizainas, modernus ir minimalistinis interjeras maloniai nustebino. 42 kwh baterija, nuo 0 iki šimto įsibėgės per 9 sekundes ir nuvažiuos 320 km pagal WLTP standartus – įspūdinga, kaip tokiam mažam miesto automobiliui! “Launch edition” modelio kaina – 37 500 Eur.
Tai tiek šiandien naujienų iš Ženevos automobilių parodos, rytoj pristatysim dar daug įdomybių, apie kurias galbūt dar nežinojot. Iki!