Dažnam, svajonių automobiliai ir lieka svajonių automobiliais, kurie puošia sienas ar darbastalius plakatuose, o aš jaučiuosi laiminguoju, kuriam teko, tikriausiai once in a lifetime galimybė, išbandyti vieną iš savo svajonių. Tikriausiai po tokių žodžių net nereikia jums, mieli mūsų skaitytojai, aiškinti, jog I love my job. Papasakosiu jums apie vieną iš geriausių sekmadienio popiečių savo gyvenime. Ne, tai nebuvo sekmadieninis seksas, prieš pamaldas vietinėje bažnyčioje, kad atsikrušus galima būtų iškart ir išpažinties nueit.
Taigi, taigi, taigi. Pristatau jums kiek neįprastą gyvūną. Ir nors, iš pirmo žvilgsnio, šis automobilis atrodo kaip daugumai gerai žinomas Lexus IS220, IS250 ar IS350. Tai yra Lexus IS-F. Taip, čia tas vilkas ėriuko kailyje ir tuoj suprasite dėl ko tai yra tiksliausias apibūdinimas šiam kūriniui. F raidė Lexus automobilių gamoje yra ne šiaip sau. Intelligent Sport – Fuji. Ji nurodo, kad tai yra tikrai galingas Fuji trasoje, Japonijoje, tobulintas ginklas ant ratų. Taip, ginklas! Pure track weapon, kurio širdis plaka V8 ritmu, išspausdama net 423 arklio jėgas ir visa tai yra komplektuojama su 8 bėgių automatine greičių dėže pridedant galimybę pereiti į full manual mode, rankenėlių ant vairo dėka. Damn son… Jei to dar negana, tai paminėsiu tokį įdomų faktą, kad tuo metu, kai šis automobilis pasirodė, jo greičių dėžė buvo greičiausiai bėgius mėtančia dėže pasaulyje. Neskaitant lenktynėms ruoštų auto, žinoma.
Ir einant link šio žveries staiga pasijauti kaip besijaudinantis vaikėzas. Mintyse, pats sau kartojantis: “Oh boy, oh boy, oh boy…” Ir čia tave pasitinka platintos ratų arkos, gražesni bamperiai, F raidės bei kitos tokios detalės kaip specialios oro paėmimo angos priekiniame bamperyje geresniam stabdžių aušinimui. Taip, jos pilnai funkcionalios, bet beveik nepastebimos plika akimi, kaip ir kitos detalės, kurios leidžia suprasti, kad čia not your average daily diesel. Greičiau tas vilkas, iš visiems gerai žinomos pasakos, kuris sudraskys tave į skutelius greičiau, nei tu spėsi pridėt į kelnes.
Įsėdi į patogų fotelį, kuris tau aiškiai leidžia suprasti, jog jis tave laikys taip lyg būtų apsikabinęs koks sumo imtynininkas. Ir noup, jis net negalvoja tavęs paleist – deal with it! Fun fact: tokių imtynininkų net keturi šiame automobilyje. Keturios sėdimos vietos ir visos sportiškos su šoninio prilaikymo funkcija. Aš jau tyliu apie elektra reguliuojamą vairą, Mark Levinson garso aparatūrą ar tikro karbono apdailos elementus. O pavarų perjungimo svirtelės ant vairo galūtinai make you hard as fuck. Whoops! Jau bandai sakyt sau: “snap out of it, bro”, bet vos paspaudus “start” mygtuką ir užriaumojus varikliui, viskas ką girdi galvoje tai švelnų šnabždesį: “Fuji…”. Jis, lyg aštrus samurajaus kardas, skruodžia orą taip greitai, jog net gali girdėti tą, staigių mostų dėka, atsirandusį zvimbiantį garsą. Tiesiog susitaikai su mintim, jog čia nebus jokio “snap out of it” ir bandai susidraugauti su šiuo žvėrim. O jis vos pajutęs, jog tu esi jo valdovas, tampa paklusniu tarnu ir preciziškai vykdo tavo komandas. Aha, jo, dream on! Labiau kriokia kaip pasiūtęs ir žudyti pasiruošęs samurajus, nei ten vykdo kažkokias komandas.
Šis tobulas japonų kovotojų mix’as gali tave katapultuoti nuo nulio iki 100km/val. vos per 4,6 sekundės. Mama! Žiūrėk, aš nindzė! Greitas nindzė, kuris spės teleportuotis per tuos, Šimašiaus, “afigienai” sureguliuotus šviesoforus. O, bet tačiau to praktikuoti miesto gatvėse nerekomenduoju, nes:
a. Norint vairuoti tokį auto reikia tam tikrų įgūdžių, kitaip bus ne tik žvėriukas pažadintas, bet ir viena, kita stotelė destroyed.
b. Tai rekomenduoju stebėti spidometro parodymus kitaip ilgai neteks laukti naujo selfio į insta stories, nuo naujojo trikojo selfie maker’io.
Darom prielaidą, jog esate awesome, visa tai jum vieni juokai ir varom toliau nuo tokio “BS”! Yeah, the boys are back in town! Vaikėzas vėl apsipatenkinęs spaudžia gazą su evil šypsenėle veide. Žvėris prijaukintas, o tu jau tikras vairavimo asas. Na, bent jau taip šis automobilis tau leidžia jaustis po geros valandos už jo vairo. Ir ateina tas momentas kai tu jau jautiesi pakankamai drąsus, kad įjungti “sport mode” ir žinoma, kad duodi prasišikt patyrusiam samurajui, o jis tau greit atsako, kad nė velnio tu jo dar neprisijaukinai ir tas “sport mode” turėtų realiai vadintis: “beast mode”. Esat girdėję kas yra fish tailing? Ne? Ok, spusteli staigiau gazo pedalą išeidamas iš posukio ir op, jau skersas. Sweet Jesus, when did that happen?! Sukibimas su kelio danga? Ne, negirdėjau. Turėkim omeny, kad čia dar daug kas priklauso nuo oro sąlygų, padangų, kelio dangos būklės ir net asfalto temperatūros. Taip, su tokiais kibirais visa tai pasidaro įdomu ir labai aktualu norint išgyventi.
Nematau prasmės daug šnekėti apie šio žveries vidų, nes apart gausios komplektacijos, šaunių fotelių ir to fakto, jog mano 45’os išmeros letena su timberlandais vos tilpo į tą tarpelį tarp stabdžių pedalo ir pavarų dėžės tunelio, taip, ten kur yra gazo pedalas, viskas yra taip pat kaip ir įprastuose Lexus IS modeliuose. Kuro sąnaudos? Na, kaip čia švelniau išsireikšti? B%*# who cares?!
Kaip mano kolega yra minėjęs anksčiau, tokius automobilius sunku vertinti. Pavairavus tokį daiktą tau dauguma kasdieninių TP tiesiog nebevažiuoja. Tu supranti, kad na, su tuo teks toliau gyventi ir eini sau tyliai paverkti į pagalvę, kad dar kol kas negali sau to leisti, bet wait, o gal vis dėlto gali…?
Fun fact: susisiekę su DOW komanda galite šį japonų inžinierių šedevrą priglausti vos už 225€/mėn.
Už emociją:
⚙⚙⚙⚙⚙⚙⚙⚙⚙⚙
Už praktiškumą:
⚙⚙⚙⚙⚙
Už kailį, vien dėl to, kad automobilis skaičiuoja dvyliktus savo gyvenimo metus, o jo dizainas neatrodo nei kiek pasenęs.
⚙⚙⚙⚙⚙⚙⚙⚙
Tad DOW verdiktas: 8 ratai and mama, I don’t care what you think.
Foto virtuozas: Dainius Voveris