Italija šiuo metu yra turbūt populiariausia Europos šalis ir apie ją kalba kiekvienas. Karšto gyvenimo būdo žmonės sunkiai tvarkosi su Corona virusu ir akivaizdu, jog jų tradicijos ir gyvenimo būdas turės keistis. Tačiau mes čia ne dėl Coronos susirinkom, nes visgi italai ne tik dėl to žinomi. Italija gali didžiuotis savo garsiais architektais, rašytojais ir kūrėjais. Taip pat jie gali didžiuotis savo automobiliais, apie kuriuos svajoja visas pasaulis. Pristatome jums siaurų gatvių naikintoją, Itališkos saulės mėgėją, tikrą ikoną ir visų vyrų „svajonę“- Fiat 500C
Pirmasis Fiat 500 buvo išleistas 1957 metais. Šis mažylis buvo reklamuojamas kaip pigus, praktiškas ir ekonomiškas Italijos tautos automobilis. Nuo pat gaminimo pradžios jis buvo siūlomas, kaip kabrioletas, kuris susilankstydavo į galą panašiai, kaip ir šis stogas. Mielas ir pigus miesto keliauninkas gavo žvėrišką pusės litro kubatūros variklį su visais 13 arklio galių. Nuo 0 – 100 misija buvo neįmanoma.
Nuo pirmojo Fiat 500 išleidimo, konceptas per daugiau, negu 60 metų nepasikeitė. Čia vienas tų automobilių, kuris turi puikų dizainą nereikalaujantį drastiškų pakeitimų. Matyt čia dėl tų apvalių lempų, nes ir Porsche 911 ir Mini Cooper liko prie savo dizaino pradmenų.
Neįprastas šio kabrioleto dizainas puikiai apgauna akį ir atrodo, jog Fiat 500 yra gerokai mažesnis, negu jis yra iš tikrųjų. Visos tos istorijos, jog Fiat 500 yra toks mažas, kad gali talpinti juos 2 į vieną „parkingo“ vietą tikrai negalioja šiam žavingam kabrioletui. Jo ilgis – net 3.57 metro. Vw up – 3.54 metro, Mini cooper – 3.8 metro. Jis nėra toks jau mažas, kaip visi galvoja.
Dydžio apgaulė leido teisinti keletą problemų, kurias Fiat 500 turi, bet dabar jas paminėti privaloma. Ypač kai supranti, jog VW up ir Mini cooper yra labai panašaus dydžio, kaip šis italas. Vairavimo pozicija yra pirmas dalykas, kas netenkina. Įsitaisyti patogiai daugumai žmonių turbūt nepavyks, nes sėdynė yra be galo aukštai, jausmas, lyg sėdėtum ant automobilio, o ne automobilyje- gaila.
Antras dalykas, kas nuvylė buvo saugumo jausmas. Viskas gerai, kol nepradedi važiuoti greičiau, negu 70km/h. Up ir Cooper paleidus pasiganyt į autostradą suprasit, kokie tai talentingi automobiliai. O Italų mažylis net Vilniaus aplinkelyje leistinu greičiu rodo savo nepasitenkinimą ir nori kuo greičiau sugrįžti į miestą.
Sugrįžęs į savo norimą aplinką mažylis džiaugiasi, landžioja po „parkingus“ ir siauras gatveles kaip niekas kitas. Mieste jis jaučiasi kaip namie ir išsyk pasiūlo pravėdinti galvą atsidarant stogą. O miesto greičiais Fiat 500 leidžia atsidaryt stogą kiek tik panorėsit. Ar 5 centimetrus ar visą stogą, Fiat į jūsų pageidavimus atsižvelgs ir tai galės daryti važiuodamas- žavinga ir patogu!
Fiat’as nemėgsta tik vieno žmogaus Vilniuje – jį žmonės vadina ponu Šimašium. Kodėl? Nes ten, kur siauros gatvės, ten ir akmenys ir prastas kelias, o su jais mūsų mielas kompanionas susitvarkė nekaip, kėlė daug triukšmo, kratėsi ir skleidė keistus garsus, kurie buvo nesuprantami mūsų ausims.
Minusų turim visi, jų turi ir Fiat 500, bet nepagalvokit, kad tai blogas automobilis. Nors pavarų dėžė ir mechaninė, kamščiuose nesikankinsit, kaip daugumą “mechankių” savininkų. Sankaba lengva ir kamšty juda labai sklandžiai be jokių tampymų, pavaras galėsit mušinėt elegantiškai su vienu piršteliu ir nenaudosit jokios jėgos- viskas čia labai gerai. Nors ir mažas, testuojamas Fiat turėjo kokybišką Tom Tom navigaciją ir neblogas kolonėles. Kaip mažiausias Fiat produktas, jis gali būti tikrai neblogai “pakomplektuotas” – spaudžiam “like”.
Nors ir netalpus, salonas yra be galo stilingas ir unikalus. Šviesios interjero detalės labai pagyvina ne tik aplinką, bet ir požiūrį į šį kabrioletą. VW up kaip tikras Vokietis, rimtas ir paprastas darbininkas, O “Penki šimtai” yra pozityvus mažas draugas, kuris mėgsta leisti laiką tik mieste. Jeigu manote, jog Fiat 500 vis tiek trūksta sielos dėl silpno 70 arklio galių variklio, tuomet jums gali padėti kompanija Abarth, kuri padvigubins galią ir suleis vakciną nuo nuobodulio. Padarys išmetimą tokį garsų, jog žmonės išgirdę trauksis iš kelio. Nežiūrėkit į Fiat 500, kaip į įprastą automobilį, žiūrėkit į jį, kaip į stilingą ir linksmą kompanioną. Protas sakys – ne, bet širdis gali sakyti – taip, o širdies paklausyti kartais reikia.
Šį italų ponį galite įsigyti už 145 eurus per mėnesį. Jei norit dar pigiau – žinot, ką daryti.
DOW verdiktas – 6 ratai!
⚙️⚙️⚙️⚙️⚙️⚙️
Žmogus su fotoaparatu – Dainius Voveris