Kiekviena diena, kai žinai, kad pasiimsi automobilį testams, jau nuo pat ryto būna kažkokia kitokia. Atsikelti lengviau, nuotaika geresnė, kava skanesnė, šuo ir tas, atrodo, daugiau energijos turi. Taip ir šiandien atsikėlęs džiūgavau ir skaniai pusryčiavau galvodamas apie naują „Seat Aroną“, kurią pasiimsiu popiet. Tik ar buvo ko džiūgauti?
Iš pirmo žvilgsnio, automobilio kėbulas panašus į Mindaugą Puidoką – lyg jaunatviškas, tačiau kažkoks per daug subrendęs. Į jaunų žmonių ratą sunkiai paklius, o iki išmintingų senolių dar nepribrendo. Man kėbulas atrodo nuobodus, tačiau tikiu, kad parinkus tinkamą spalvą ir prie jos derančius ratus, jis šiek tiek atgytų ir jaunam, apie stilių galvojančiam žmogui galėtų tapti pakankamai patrauklus.
Bonus: priėjus prie automobilio jus visuomet pasitiks gražus X formos įspaudas ant kėbulo.
Automobilio vidus nelabai skiriasi nuo „Ibizos“. Sėdynės patogios. Vairas gražiai persiūtas ir šiek tiek malonesnis lietimui. Nors iki idealumo kelias dar ilgas. Niekaip nesuprantu, kam tas šviesus plastmasės gabalas vidury panelės? Jis tiesiog iškrenta iš jaukaus ir tamsaus interjero konteksto. Jei jus ši detalė nervina tiek pat, kiek ir mane, pasakysiu paslaptį: perkant „Aroną“ su FR komplektacija, ši plastmasė bus juoda. O apskritai: ir toliau jaučiamas pigumas.
Keistoki sprendimai: atidarius bagažinę ir pakėlus dugno dangtį, rasite mažą ir kompaktiškai sudėtą komplektuką, skirtą tvarkyti prakiurusiam ratui. O vietos palikta tiek, kad tilptų visas atsarginis ratas. Klausimas: kodėl tiesiog nepadaryti gilesnės bagažinės, o komplektuką padėti kitur? Interjero kūrėjų keliai nežinomi…
Bauda: dešinės alkūnės vairuodami patogiai nepasidėsit – porankis per trumpas.
Kalbant apie minkštumą ir važiavimo kokybę, labai puikiai išsireiškė mano „Šimašiaus testo“
bendrakeleivė: ne tragiškas. Daug plėstis nenoriu, bet kai mažytė „Ibiza“ su tokiu pat testu tvarkosi puikiai, iš paaukštinto brolio tikiesi bent jau tiek pat. Negavus – nusivylimas garantuotas. Mano nugara sako ne.
Kadangi automobilis kietas, tai tikrai bus gerai valdomas… NOT. Greitis ir posūkiai šiam automobiliui negali būti patiekiami kartu.
„Arona“, kurią testavome gimė su 1.6 litro širdimi, generuojančia vos 95 arklio galias. Skamba, kaip labai maži skaičiai, tačiau išnaudoti jie gan gerai. Žinant šiuos skaičius, spustelėjus gazo pedalą tikiesi mažiau nei gauni. Ir nors pedalas tikrai tingus, įjungus „S“ rėžimą suaktyvėja ne tik jis, bet ir greičių dėžė. Eksploatuodamas tokį automobilį kasdien, šio rėžimo neišjungčiau niekada.
Apie greičių dėžę trumpai ir jau įprastai: DSG su savo nesustabdomu „lag’u“ startuojant. Tikiuosi, kad greitai atsiras koks nors greičių dėžių Veryga, kuris uždraus „laginančių“ dėžių gamybą po 2020 metų.
Kuro sąnaudos sukėlė kiek kitokius jausmus. Mano važiavimo tempais Vilniaus mieste, borto kompiuteris rodė vos 6l/100km. Suprantu, kad čia dyzelis. Ir suprantu, kad tik 1.6 litro dydžio, bet žinot, tokia traukos ir kuro sąnaudų kombinacija mane tenkina nepaisant popieriuje parašytų skaičių.
Multimedija taip pat analogiška „Seat Ibizai“. Neskaičiusiems teksto apie „Ibizą“: patogiai valdoma, greita, jauki akiai, tačiau mažoka. Siaubingai keista, kad „X-Cellence“ komplektaciją turinčioje „Aronoje“ nėra galinės vaizdo kameros. Priminsiu, jog tai viena brangiausių šio automobilio komplektacijų.
Įkyrus momentas: nors automobilio borto kompiuteris valdomas puikiai, jo ekrane pastoviai matysite kažkokius „EKO patarimus“. Patarimas „EKO patarėjui“: neužknisk.
Bonus: multimedija, kaskart jums sustojus, primins pasiimti mobilųjį telefoną. Ačiū, kad taupai mūsų žingsnius, „Seat“.
Galbūt dėl to, kad iš šio gamintojo visada tikiuosi daug, o šį kartą gavau mažai, jausmo vairuojant man nesuteikė jokio. Iš taško A į tašką B nuvežė. Daiktus susidėjau. Moterį pasiėmiau. Pasidariau viską, ką reikia. Tiesiog. Galbūt nuo šiol apie „Seat“ galvosime kaip ankščiau apie „Škodą“: ir į darbą ir į sodą. Praktiškumas negalvojant apie įvaizdį ir jausmą. Jei tikslas toks – jūs teisingame kelyje.
Kaip ankščiau, taip ir dabar, šio gamintojo siūlomos kainos tikrai nesikandžioja. Šį automobilį galite įsigyti vos nuo 230 eurų per mėnesį. Kaip visada – po skambučio mums, ši kaina pasikeis.
Deals On Wheels sako: 4 ratai iš 10.
⚙️⚙️⚙️⚙️
Geros darbo savaitės,draugai!
Už nuotraukas ačiū mūsų trečiajam muškietininkui – Dainius Voveris