Šiandien skanaujam – „Peugeot 508 SW“. Ir žinot, tikras niamniukas. Bet, pradėkim nuo pradžių.
Pirmas dalykas nuo kurio negalėjau atitraukti akių – jūrų vėplio iltys. Toks jausmas, kad jos automobiliui tinka labiau, nei pačiam vėpliui. LED žibintai gale niekur neatsilieka. Kiekvieno atrakinimo metu seksualiai mirksi ir neleidžia nusukti žvilgsnio. Apskritai, visa automobilio išvaizda tiesiog stebina. O labiausiai keista tai, kad universalo kėbulas visiškai nesugadino automobilio grožio. Gal net atvirkščiai. Įspūdinga, Peugeot.
Dovana jūsų persisotinusiam komfortui: bagažinę galėsite atidaryti net keturiais būdais. Ranka, koja, mygtuku ant vairuotojo durų ir pulteliu.
Jei galvojat, kad kėbulas „rauna stogą“, tai siūlau įlipti į vidų. Turėsit savo nuosavą piloto kabiną. Patogi sėdynė, mažas ir malonus vairas, bei aiški orlaivio kapitono erdvė, pasukta į pilotą. Taip, kaip priklauso. Vaizdas neatsilieka nuo patogumo. Tamsi medžio apdaila ir kokybiškos plastmasės sukuria minimalistinį, santūrų, bet labai modernų vaizdą. Kažkas kitokio, bet labai taikliai. Aplodismentai.
Ir toliau Peugeot dovanoja, nes nori matyti jus ramų ir pailsėjusį: abi priekinės sėdynės yra masažuojančios.
„Šimašiaus testas“ taip pat išlaikytas. „Gulintys policininkai“ ir Vilniaus senamiestis problemų nesukėlė. Tik 19 colių dydžio ratai į duobes krenta kiek skaudokai. Tačiau, tokia įvaizdžio kaina. Mes tą suprantam.
Džiugina ir tai, kad nepaisant minkštos automobilio važiuoklės, nenukenčia valdymo momentas, o tie patys 19 colių ratai padeda šiam Peugeot stabiliai stovėti ant kelio. Norint apsisukti, kažkur, kur vietos nėra tiek, kiek norėtųsi, didesnių problemų taip pat pavyks išvengti. Su panašiu automobilio susisukimu esu susidūręs tik galinius varomuosius ratus turinčiuose automobiliuose.
O dabar šiek tiek liūdnų akimirkų. Mes testams gavome patį galingiausią šio automobilio modelį. Skamba gerai, ar ne? Ir kodėl visada turi būti bet… Tai – 1,6 litro dydžio varikliukas, kuris, savo mistinėmis galiomis sugeba sugeneruoti 225 arklio galias. Suvokiant mano „tūrbobenzingalviškas“ ligas, galios man pritrūko. Tačiau galiu drąsiai sakyti, kad ir vaikus į darželį, ir į darbą, ir gėlių žmonai, ir į sodybą pas draugus nuveš. Ir greitį pasieksit kokį norit. Ir lenksit be didesnių problemų.
Bonus: įjungus sportiškiausią rėžimą, juntamai pasikeis greičių dėžės darbas, kietumas ir trauka.
Patarimas: pradžioj paleiskit vaikus prie darželio.
Greičių dėžė tikrai nėra ta, su kuria pasportuosit, bet važiuojant ramiai, miesto rėžimu, tikėtina, kad apie jos darbą nė nesusimastysit. O atsakant į jūsų klausimą: ne, staigesnio starto „lag’as“ vis dar nėra išgydytas.
Gerai, grįžtam prie gerų dalykų: kuro sąnaudos. Šiam gražuoliui užtenka vos 8 litrinių bokalų 100 kilometrų kelionei. Net benzinu varomas, mažytis „Peugeot 208“ buvo labiau ištroškęs. O turint omenyje tai, kad važiuojama buvo tik Vilniaus mieste, drąsiai dedu pliusą.
Multimedija tikrai nėra ta, kurioje viskas pasidaro aišku vos prisilietus. Teks šiek tiek priprasti prie tokių momentų, kaip kondicionieriaus valdymas įjungus tam tikrą meniu. Kai kurių nustatymų taip pat teks paieškoti. Tačiau – „no lag“. Vizualiai, net multimedijos meniu tinka prie bendro vaizdo, o jūs netgi galėsite pasirinkti vieną iš dviejų temų.
Borto kompiuteris, virtęs atskiru vairuotojo ekranu, jums pasiūlys ne tik pačiam susidėlioti norimus rodmenis, bet ir keletą skirtingų spidometro pasirinkimų. Nuo minimalistinio, kuriame matysite tik greitį skaitmenine išraiška, iki mums įprasto spidometro su apsukomis. Ačiū už laisvę ir galimybę personalizuoti. Mums to reikia.
Peugeot ir toliau dovanoja: nustačius autopilotą ir juostų palaikymą, automobilis nesiblaško po visą kelią, kaip beprotis, o tiesiog važiuoja, palaikydamas nustatytą atstumą iki linijos.
Nors „Peugeot 508“ yra išrinktas Lietuvos metų automobiliu, o tai kaip ir yra visų rinkimų esmė, mano dėmesys krypsta į kitą jo titulą. Tai 2019 metų vadovo automobilis. Ir žinot, tai gana tiksliai nupasakoja jausmą, kurį jaučiau. Lyg būčiau įmonės vadovas. Bet ne tas šlykštus rėksnys, kurio bijot, o tas jaunas, modernus ir malonus. Toks, kur savo žmonėms darbo valandas trumpina.
Šis, pačia prabangiausia, GT komplektacija padabintas širdžių ėdikas, jums kainuos maždaug 485 eurus per mėnesį. Kad kainuotų mažiau – jūs žinot ką daryti.
Deals On Wheels sako: 8 ratai iš 10!
Už nuotraukas ačiū fotomaniakui – Dainius Voveris