Kiekvienas iš mūsų automobilį renkamės skirtingai. Priklausomai nuo amžiaus, šeimyninės padėties, gyvūnų skaičiaus namie, tų namų vietos pasaulyje, gyvenimo būdo ir aibės kitų faktorių, veikiančių mus kasdien.
Tačiau čia labiau apie standartinį pirkėją. Tokį, kuriam automobilis yra priemonė iš taško A pasiekti tašką B. Tai padaryti saugiai, patogiai ir be rūpesčių. Bet. Yra nedidelė grupė žmonių, kuriems tiesiog čiuožia stogas dėl tam tikrų automobilių. Tokių žmonių kaip aš. Kaip automobilį renkasi tokie bepročiai?
Visiškai nesvarbu, kiek vaikų ar gyvūnų namie ir koks prastas kelias iki sodybos. Meilė yra meilė. Vieni myli japoniškus automobilius, kiti žemagrindžius. Treti mėgaujasi purvo voniomis bekelėje, o kai kas tiesiog mėgsta patogų “plaukimą” prabangiame aukštos klasės limuzine.
Mano amžina meilė – karštieji hečbekai. Ir turėdamas tiek vieną, tiek tris vaikus, tikėtina, kad kišiu juos į tą patį Golf’ą. O ir nepaisant to, kad daug važiuoju tiek mieste, tiek užmestyje ir be šimto pravažiuotų kilometrų savo dienos net neįsivaizduoju – mano pirmas pasirinkimas visuomet yra “hot hatch’as”.
“Hot hatch” pavadinimas turbūt girdėtas daug kam. Tai nedideli, miestui skirti automobiliai. Tačiau ne visai tokie, su kokiais susiduriame gatvėse. Jie šiek tiek pripumpuoti anabolikų ir prišvirkšti botokso.
Kuo jie tokie ypatingi?
Platūs ratai ir gamykliškai žeminta, bei standinta važiuoklė labai puikiai pasitarnauja automobilio valdymui. Dar pridėkime padidintą galią ir gaunam mažą miesto raketą, kuriai tetrūksta vairuotojo su atsakomybės jausmu.
Dydis. Mieste kėbulo dydis ir geras valdymas leidžia būti ypač vikriu. Greitas startas – laisvai. Mažas tarpas rikiuojantis? Ne problema. Nedidelė vieta parkavimuisi? Tilpsit.
Greitis. “Hot hatch’as” ne veltui yra hot. Jei kalbėtume apie paprastą hečbeką, tai galėtų būti Golfas su 150 arklio galių, arba Hyundai i30 su 120. Bet jei Golfas karštas, dokumentuose matosi kiek kitokie skaičiukai. Pavyzdžiui 290 arklio galių. Iš asmeninės patirties sakau: tokiam mažyliui šie skaičiai yra įspūdingi ne tik ant popieriaus, bet ir praktikoje.
Baisiai seksualus. Žinoma, čia tik mano subjektyvi nuomonė, o ne statistika, bet tas mažas ir steroidų pripumpuotas automobilis su padailintomis kūno linijomis kartais tiesiog išlydo, o pastačius prie namų priverčia nueinant atsisukti. Ir ne kartą.
Ir, žinoma, kaip gi be konkrečių modelių.
VW Golf GTI TCR. Tai ne šiaip paprastas GTI. Tai VW koncerno hečbekų tėvas ir pasididžiavimas, pradėtas gaminti su 7-ta Golf karta. 290 arklio galių turintis žvėris. Žemas, greitas ir labai piktas. Tokių Baltijos šalyse yra vos keli. O mes net gi žinom kas vieną parduoda. Kaina? Galim jus sutaplinti į 40.000 eurų.
Hyundai I30N. Tai automobilis turintis vieną geriausių kainos ir šypsenos santykių. Vos už 29.000 eurų galit turėti visiškai naują “hot hatch’ą” su 275 arklio galiomis. I30N turi du minusus: vis dar nėra automatinės greičių dėžės ir visų varomų ratų pasirinkimų.
Ford Focus RS. Puikiai valdomas Focus mums siūlo skinti 2.3 litro EcoBoost variklio siūlomus vaisius. O tie vaisiai, žinokit, visai saldūs. 350 arklio galių ir puikiai veikianti visų varomų ratų sistema. Vat jums ir rojaus obuoliukas. Gaila tik, kad akys kraujuoja žiūrint į saloną.
Audi RS3. Kėbulas atrodo taip, kad galėtų sujaukti smegenis net labiausiai prisiekusio BMW fano galvoje. Ir čia tik pažiūrėjus. Įsėdus, bei užkūrus nuo nekantrumo ir išmetimo garso jau pradeda drėkti tam tikros kūno vietos. Na, o ratas Nemuno žiedo trasoje gali adrenalino kiekį pakelti maždaug iki tokio lygio kaip šokant iš lėktuvo. Be parašiuto. Kas kelia tą adrenaliną? 2.5 litro turbininis variklis ir 400 arklio galių nuneš jums stogą per 4.1 sekundės. Tik yra vienas bet. Jų kaina prasideda nuo 57.000 eurų. Ir būkim realistai – pirkdami RS3 tikrai nesirinksim pačios pigiausios komplektacijos. Todėl galvokim apie 70.000 eurų.
Kiekvienas turim savo fetišų. Kadangi didybės manija manęs niekada nevaldė, manasis – mažas ir raumeningas miesto draugas. Ir žinoma, visada bus tų, kurie rėkaus kad tai bereikalingas pirkinys, kuris tik nugaros kaulus trupina ir per prievartą kiš jau senai atgyvenusius septintos klasės BMW, ar vis labiau rinką užkariaujančius SUV. Bet nepaleiskit savo meilės. Kiekviena mažytė detalė jūsų gyvenime padaro jus tuo, kas esate. Kažkuo, kas skiriasi nuo visų kitų. Unikumu. O automobilis – nemaža viso to dalis.
Svajokit drąsiai, eikit kiaurai ir būkit savimi. Ir, žinoma, vairuokit savo svajones.
Nuotraukos, kaip jau įprasta – Dainiaus Voverio.