Automobilizmo pasaulis neišvengiamai keičiasi. Vis dažniau matome dar nematytas inovacijas, pristatomas naujuose modeliuose. Pradėję nuo rato ir garo mašinų, perėję dyzelių erą, suploninę ozono sluoksnį, mes atėjome čia. Elektros era. Ir sakykit ką norit – revoliucija neišvengiama.
Ir nors elektromobilių pakrovimo stotelių infrastruktūra Lietuvoje stipriai kovoja prieš šios eros atsiradimą, mes kovosime atgal. Tol, kol nugalėsime. Deals On Wheels jungiasi į kovą ir šiandien pasakoja su kokiais iššūkiais susidursite, jei planuojate pirkti elektromobilį važinėjimui mieste. Kodėl tik mieste? Nes pirkti elektra varomą automobilį tolimoms kelionėms, šiai dienai, tiesiog dar anksti.
Ar aš pakankamai nučiuožęs, kad pirkčiau elektromobilį? Paanalizuokim. Na, visų pirma, turi būti pakankamai „hipsteris“. Toks šiek tiek nušiuręs, bet neišpasakytai išmanus. Šitoj vietoj „check“. Dar turi mokėti susitvarkyti su paranoja, nes kilometrai, tirpstantys greičiau, nei tikėtasi, padarys savo. Iššūkis, bet gal įprasim. O svarbiausia, turi būti jaunas, (na, bent jau galvoje) kad atlaikytum technologijų antplūdį. Kadangi parako mes dar turim daug – šokam į vidų.
Sėdžiu sau, kaip Gražulis elektros kėdėj, viskas mirga, marga. Ekranai du. Viską liest reikia. Įkrovas, apkrovas rodo. Informacijos daug, viskas patogiai valdoma. Žiūrėti gražu. Žodžiu, viskas tvarkoj, visgi čia „Volkswagen’as“. Tik iš tos informacijos aš nieko neatsimenu. Atvirai pasakius, net ir nesigilinau. Tik atsimenu, kaip kilometrai tirpo.
Važiuoti su golfu gera. Neišpasakytas gazo pedalo paklusnumas ir trauka, kuri praktiškai nesikeičia, mieste leido jaustis ypač laisvai. Tik nesupraskit manęs neteisingai. Kai sakau: praktiškai nesikeičia, tai nenoriu pasakyti, kad e-Golf – raketa. Netikėtai atsidūriau pirmoje eilėje prie raudono šviesoforo signalo šalia Peugeot 308 GTI. Pedalas nusispaudė abiem. Gavau malkų.
Dovanų prie automobilio: EV numeriai ir nuostabus jausmas, kai supranti, kad kamščių metu, važiuodamas elektromobiliams skirta juosta, per vieną minutę sutaupai penkiolika.
Antra dovana: galimybė važiuoti visiškoje tyloje. Gal tai ir neatrodo, kaip dovana, bet kai naktį, Labanoro keliais važiuosit su elektromobiliu išjunkit viską. Nėra už ką.
Sąnaudos? Kokios sąnaudos? O jūs savo mikrobangų krosnelės sąnaudas irgi skaičiuojat? Arba šaldytuvo? Gal 1.5 eur/100km. Gal 2. Nenubiednėsit.
Momentas, be kurio negalėtu apsieiti nė viena elektromobilio apžvalga – nuvažiuojamas atstumas. Tai pagrindinis dalykas, kuris stabdo daugelį nuo šios transporto priemonės įsigijimo. E-Golf viena įkrova nuvažiuoja 300 kilometrų. Taip nurodo gamintojas. Skliausteliuose net rašo, kad šis atstumas realus. Žmonės išties bandę su šiuo automobiliu nuvažiuoti 300 kilometrų sakė kiek kitaip. Gal 240 ir nuvažiuosit. Gal. Bet automobilį naudojant mieste, tai pakankamai neblogas rezultatas.
Atsakant į klausimą, ar aš pakankamai nučiuožęs, kad pirkčiau elektromobilį: taip. Aš tikrai pakankamai nučiuožęs. Šūsnis technologijų, stilingas kėbulas ir galimybė važinėti praktiškai nemokamai tiesiog sprogdina mano jauną ir inovacijų ištroškusią galvą. Ir pirksiu. Tik ne dabar. Kol mūsų infrastruktūra yra tokia, kokia yra, elektromobilį galima pirkti tik vienu atveju: jei turite namus ir greito pakrovimo stotelę juose. Kaip tai padaryti ir nepermokėti? Čia jau kita tema. Greit papasakosim.
E-Golf kaina nepaskambinus mums – 400eurų per mėnesį. Bet, kaip visada, agituoju paskambinti.
Pasaulio „išmanėjimas“ su kiekviena diena įgauna vis didesnį pagreitį. Neatsilikim ir mes.
Linkėjimai nuo jūros.
Už elektrifikuotas nuotraukas ačiū – Dainius Voveris