Bandydamas vienus automobilius tikiesi labai daug, bet gauni mažai. Bandydamas kitus -nesitiki nieko, o gauni tai, ko net nesitikėjai. Ir atvirkščiai. O važiuojant pasiimti šio Fiat 500X automobilio, nežinojau, ko tikėtis. Ir, tiesą pasakius, gavau įvairiausių įdomybių. Gal pasidėliokim pliusus, minusus ir įsivertinkim kartu.
Pradėkime nuo skaičių, nes jie nuobodžiausi. 150 arklio galių ir 1.3 litro pieno pakelio dydžio variklis ne tik pasiūlė mums degalų sąnaudas, kurios siekia 10 – 11 litrų mieste, bet ir tokį įsibėjėgimą iki 100km/h, kad jo metu spėtume su Veryga suderinti naują alkoholio kontrolės įstatymą su visai tautai priimtinu kompromisu. Minusas. RIEBUS.
Įsėdus į vidų pasitinka lietimui malonus vairas ir ryški, mėlynos spalvos panelė. Pačio fakto apie spalvotą panelę aš nevertinsiu, tebūnie kaip kam. Bet tai, kad pirkdamas automobilį gali išsirinkti ne tik kėbulo, bet ir vidaus spalvas džiugina. Juk to mums ir reikia! Laisvės rinktis! Toks jausmas lyg pirktum automobilį iš Liberalų sąjūdžio. PLIUSAS.
Tiesa, skambino iš 2000-ųjų. Klausė, ar nematėm jų parkavimo sistemos. C’mon… Nei tada, gūdžiais 2000-taisiais, nei dabar nėra patogu matyti parkingo sensorių rodmenis per galinio vaizdo veidrodėlį ir dar prilipdytus kažkur, galinio stiklo viršuje. Čia nėra normalu. Kaip minimum. MINUSAS.
Gerai, grįžtam prie malonesnių dalykų. Nors multimedija ir šiek tiek „lagina“, iš esmės ji duoda viską, ko reikia. Ir dar šypsosi linksmai kampe. Bet tik tada, jei būnat geras ir jai patinka, kaip jūs vairuojat. Visai kaip žmona. Pagrindinis skirtumas tik tai, kad žmona neturi patogaus „mute“ mygtuko. O šita multimedija turi. Multimedija – 1, žmona – 0. PLIUSAS.
„Šimašiaus testas“. Jeigu su tokiu automobiliu jums kažkada reiks savaitę dirbti maisto išvežiotoju Vilniaus senamiestyje, tai penktadienio vakarui siūlau iškart užsiregistruoti pas nugaros ligų gydytoją. Įsėdus į paaukštintą automobilį su miniatiūrinio dydžio ratais tikitės minkšto ir patogaus važiavimo? Norėtumėt. Važiuoklė sugeria kiekvieną duobę ir perduoda jūsų kūnui. Ir nors didėjant greičiui automobilis tampa šiek tiek malonesnis, fakto tai nekeičia. MINUSAS. Vienas riebesnių.
Trumpai apie automatinę greičių dėžę. Privalumai:
Tai tiek apie greičių dėžę. Pats riebiausias MINUSAS.
Keistai lietuviškas dalykas: daugumoje automobilių palietus posūkį, jis sumirksi vos 3 kartus. Tik ne mūsų tyrinėtas debesėlis. Jo posūkis mirksi lygiai tiek kartų, kiek reikalauja kelių eismo taisyklės Lietuvoje – 5. PLIUSAS. Jei jūs lietuvis.
Na, o jei esate jauna mamulė, kuri pastoviai visur lekia su rankomis pilnomis krepšiais, ar kokių kitokių dalykų, skaitykit toliau, nes šitas jums patiks. Šiame automobilyje, kaip ir daugumoje kitų, yra mygtukas ant išorinės rankenėlės, kurį galite paspausti turėdama raktus kišenėje ir automobilis bus užrakintas, ar atrakintas. Fiat 500X siūlo papildomą sprendimą. Toks pat mygtukas yra ir ant bagažinės dangčio. Suprantu, kad jis sutaupo 5 žingsnius ir 3 sekundes, tačiau argi ne tos mažytės detalės ir padaro automobilį mylimu? PLIUS, PLIUS, PLIUS.
Ir paskutinysis momentas, už kurį būtinai privalau duoti pliusą – kaina. Ji tikrai nesikandžioja. Be DOW įsikišimo mėnesinė įmoka vos nuo 250 eurų per mėnesį.
Už nuotraukas ačiū – Dainius Voveris