Ford kaip ir niekada nebuvo tas automobilių gamintojas dėl kurio dauguma entuziastų galvas pamestų. Gerai pagalvojus, net neturiu nei vieno bičiulio entuziasto, kuris turėtų Fordą. Ai, turiu. Įdomu, tie Ford Sierra užsilenks kada nors..? Anyway, ST ir RS raidžių deriniai yra žinomi daugumai, nes šios modifikacijos “lupa”. O ko daugiau reikia tikram benzingalviui?! Šiuolaikiniam pasirodo – daug ko.
Tai koks gi automobilis yra tinkamiausias tikram miestiečiui, kuriam reikia visur ir visada nusigauti greitai, bei visur tilpti? Reikia kažko greito ir mažo. Vienas tinkamiausių kandidatų šiai misijai – Ford Fiesta ST. Kodėl?
A. Mažylis – greitas (kai žiurkėno dydžio hečbeką katapultuoja net du šimtai laukinių arklių – jį jau galima vadinti greitu).
B. Įdėmiai skaityti pirmą punktą.
Na, o dabar prie žaislų. 1.5 litrų, trijų cilindrų, turbina padabinta širdis pasotinama tik benzino sultimis, sukomponuota su šešių bėgių mechanine greičių dėže. Jau skamba įdomiai, tiesa? O žiurkėnas turintis “Launch control” – tikriausiai dar įdomiau. Nuo 0 iki 100 km/val. šis mažylis įsibėgėja per 6,5 sekundes ir tai daro piešdamas plačią šypseną vairuotojo veide. Visa tai yra puiku, jeigu nekreiptume dėmesio į elektroniškai reguliuojamą apsukų suderinimo funkciją. Šito čia galėtų ir nebūti, nes kartais atrodo jog automobilis gyvena atskirą gyvenimą. Plius viso to pasekmės gali sukelti lengvą širdies smūgį silpnesnių nervų vairuotojams. Jungiant iš pirmo bėgio į antrą ir kiek staigiau numetus sankabos pedalą galima išgirsti garsą panašų į tą, kai tau nusuka kardaną lekiant nemažu greičiu. Nežinantiems ar nesuprantantiems, tai garsas maždaug toks lyg kažkas kuvalda trenktų į pavarų dėžę, o jausmas toks lyg jums dar miegančiam (-iai) užmautų metalinį kibirą ant galvos ir vieną kartą stipriai trinkteltų plaktuku.
Nors įprasta Fiesta nėra baisiai akį traukiantis automobilis, šis žiurkėnas susilaukia nemažai susidomėjusių žvilgsnių. Jo sprortiškesnė apdaila, priderinti stilingi kedukai ir išraiškingas žvilgsnis suteikia jam žavesio ir kelis karmos taškus. Tiesa, žiūrint į jį netgi galima užsimiršti, kad čia Fordas. Vidus ne ką prastesnis. Sportiški krėslai, karbono elementų imitacijos ir gan minkštos salono medžiagos maloniai nustebina. Aišku, tai – Fordas ir be pigių bei kietų plastikų neapsieita. Nepaisant to, bendras vaizdas ir savijauta automobilyje yra kur kas geresnė nei ligonio gulinčio ant operacinio stalo. O tai jau nemažai. Prie viso to jame gausu ir elektros įrangos, kuri gali pradžiuginti net mano močiutę. Gerai, močiutės aš gal ir nenustebinsiu, bet jaunimui patiks.
Multimedija veikia puikiai, o telefoną prie automobilio galima prijungti vos keliais paspaudimais, neatitraukiant dėmesio nuo vairavimo. Bravo, Ford’e. Maždaug tiek ir užtenka turint du šimtus arklių po dešine pėda tokio dydžio automobilyje. Vietos jame tiek pat kiek sovietinių daugiabučių virtuvėse, tad negali skųstis. Na, gali, bet kas iš to. Juk niekas neperka tokių žaislų tam, kad sutalpinti ten daugiavaikę šeimą.
Mes išsiuntėm žiurkėną į senamiestį. Nepagalvokit, ne alaus gerti vasaros terasoj. Kadangi tai yra mažas hečbekas, centrinė miesto dalis yra jo namai. O senamiestyje mažylis jautėsi kaip namie. Neišsidrėbė ant sofos su “skarbe alaus”, bet panašiai. Visur tilpo ir pralindo. Ką į visa tai Šimašius? Žinoma, verkšleno kaip maža mergaitė. Na, gal kaip didelė ir gan keistoku balsu, bet tai paliekam jūsų teismui. Didesnės duobės nebuvo itin maloniai sutinkamos. Kaip bebūtų, tai yra sportiškas hečbekas, o ne S klasė, tad ir nereiktų iš jo tikėtis limuzino minkštumo. Iš kitos pusės ramu – jūrlige už vairo nesusirgsit!
Apibendrinant daiktas išvaizdus ir tikrai greitas. Su juo galima pagadinti ne vieno žymiai prabangesnio ir galingesnio automobilio vairuotojo nervus. Čia panašiai kaip tampyti liūtą�už ūsų. Smagu, bet dažniausiai blogai baigiasi. O jeigu jums testosteronas smegenų vingių nespaudžia ir reikia gero daikto už nebrangiai – galime jums pasiūlyti dar labiau miestui pritaikytą Ford Fiesta versiją.
P.S. Jos CO2 emisija atitinka reikalavimus norint gauti tūkstančio eurų kompensaciją utilizuojant seną taršų ratuotį.
https://www.dealsonwheels.lt/naudoti-automobiliai/poliarine-lape-uz-185e-men/
DOW verdiktas: septyni sportiniai bateliai!
Fotografijos virtuozas: Dainius Voveris
#vairuokitesvajones #automobiliulizingas #autokonsultacijos #automobiliuapzvalgos