Toyota Proace City Verso. Kas tai per aparatas? Apžiūrėjęs internete nuotraukas pagalvojau, kad tai tarsi senojo Toyota Yaris Verso atgimimas. Stipriai klydau. Gyvai išvydęs bandomąjį automobilį ištariau – oho… Didelė kaip barža. Reikia turėti mintyje, kad mano testuota versija buvo 7 vietų long versija, Family komplektacijos. Bet snukelis visai simpatiškas. Ir spalva labai nebloga. Ypač tinka urbanistinėje aplinkoje prie stiklo ir metalo pastatų. Ratukai 16 colių, šiek tiek mažoki prie tokių gabaritų kėbulo – kaip 39 dydžio pėdutės 100 kg bachūrui. O didesnius ratus gauni tik prabangiausioje Business komplektacijoje. Taip, Business yra aukščiau Family. Įdomi Toyota vertybių sistema. Na, ne be reikalo tai yra keleivinis komercinis automobilis.
Ši Toyota toli gražu nėra grynakraujis japonas. Tai bendradarbiavimo su PSA koncernu vaisius. Gal net labiau PSA kūrinys su Toyota ženklu ir prieskoniais. Turėti šį automobilį reikštų įsilieti į plačią giminę – Citroen Berlingo ir Peugeot Rifter būtų jūsų brolis, Opel Combo jūsų pusbrolis. Varikliai ir pavarų dėžė irgi ne Toyotiniai. Yra dviejų skirtingų galių 1,2 litro benzininiai varikliai ir 1,5 litro dyzeliniai variantai.
Nebandžiau benzino, bet kalbant apie dyzelį – 130 ag versiją su 300 niutonų yra tas teisingiausias pasirinkimas. Silpnesnio net nesvarstykit. Važiuojant pilnu ekipažu išnaudosit kiekvieną arklio galią.
Vidus. Įdomi detalė yra centrinė konsolė ir tas tarsi transmisijos tunelis. O iš tiesų ten yra juodoji skylė. Atsidarote dangtelį ir galite sugrūsti ranką iki alkūnės, literally (kaip madinga sakyti). Daiktadėžių pilna visoje mašinoje, atsidaro viskas kas tik gali atsidaryti (gal dėl to gausybės plastiko ir ertmių važiuojant gali išgirsti girgždesių).
Vietoj pavarų svirties, gaunate ratuką. Ar patogu? Pripratimo klausimas. Beje, labai įdomiai atrodo prietaisų skydelio ciferblatai – padalos primena senus prisukamus laikrodžius. Šalia garbingą vietą užima eco mygtukas. Jeigu mėgstat jaustis kaip išgėrę dvigubą dozę raminamųjų – galite naudoti, kitu atveju jauskitės „žalesni“ vien todėl, kad šis mygtukas yra. Geriau vietoj jo būtų start-stop sistemos išjungimo mygtukas (dabar tenka ekraną čiupinėti). Multimedijos ekranas taip pat iš PSA grupės. Ir man, tai modernesnis bei dailesnis variantas už standartiškai Toyotos naudojamą.
Apie vietą. Lubos čia aukštai kaip senos statybos bute senamiestyje. Sėkmingai galit parsivežt medelius salone – nereiks pro stoglangį iškišti. Beje, įvažiuojant į Panorama parkingą net truputį susigūžiau kėdėje, kad lengviau pro aukščio ribojimo kartelę tilpčiau. Į vidurinę eilę pakliūni pro slankiojančias duris. Elektra čia nepakenktų (ir pirštams saugiau būtų), užveriant duris reikia įdėti šiek tiek raumens. Ši komplektacija turi standartinius langus antroje eilėje (ne tuos, tik į šoną prasidarančius, kur „kablukai“ dažniausiai turi). O jeigu turit trečią sėdynių eilę, ten tilps bet koks suaugėlis – vietos pavyzdingai daug. Ir įlipti ten patogu nors ir per bagažinę. Kalbant apie bagažinės duris, nors jos didelės ir nelengvos – kaip kluono (irgi norisi elektros), bet labai naudingos. Aš jau įsivaizduoju, kaip nuvažiuoji vasarą stovyklauti. Ir pliaupia lietus. Kur visi renkasi pabendrauti? Po Proace durimis. Kam stovėti sunku, į bagažinę gali prigulti. Grindys, aišku, lygios, o ilgio ir ištįsusiems žmonėms turėtų užtekti.
Kaip važiuoja? Važiavimą pavadinčiau relaksaciniu. Vairiukas lengvas, sėdynė kaip autobusiuko – kojos žemai, patogus porankis. Pats tas kelionei. Tik kruizo kontrolės valdymą išsinagrinėkite prieš važiuojant. Bandžiau įsijungti važiuodamas, apgraibomis. Nė velnio, ryškiai kažkam patinka dviratį naujai išradinėti. Smagu, kad dėžė ne variatorius. Ir pavarų padoriai – 8. Gaunat ir pavarų perjungimo menteles ant vairo. Sakot nereikalingos tokiam automobiliui? Galbūt. Bet patogios, o paspaudus ir pavarą perjungia šiandien, o ne rytoj. Tik rimčiau „užmynus“ dėžė mėgsta užlaikyti apsukas – tarsi siūlytų dar neatleisti. Ir pedalai įdomesni. Reikia žiūrėt kaip gazą spaudi. Giliau pastačius pėdą, nukeliant ją nuo akseleratoriaus, ne kartą užkliuvau už labai keistai išraityto stabdžių pedalo tvirtinimo. Kai staigiai reikia pereiti prie stabdymo, jausmas ne visai malonus.
Pakaba minkšta (ryškiai į brolį iš Citroen). Gulinčius policininkus tiesiog ryja. Aišku, tai turi savo kainą – važiavimas nelygiu keliu primena plaukimą laiveliu banguotoje jūroje. Linguoji linksmai. Žinau, kai kuriuos vaikus užsupa ir vimdo daugelyje mašinų – čia to neišvengtumėt. O jeigu ramybė jus ir užliūliuotų, prasidarykite duris įjungus pavarą, toks įspėjamo signalo rėkimas lengvai pasiekia centrinę nervų sistemą.
Kam norisi smagiau pavingiuoti, automobilis gali nustebinti – ne taip ir lengvai išprovokuosi priekio slydimą. Prisideda prie to ir storasis žmogiukas – Michelin’as.
Atradimai. Stebina, kai prie keleivio kojų randi 230 V elektros lizdą – tikras ofisas ant ratų. O jeigu mėgstat degalinių xl dydžio puodelius, geriau pakeiskit įpročius į pvz. espresso. Kodėl? Nes naudojate daug pieno, o karvės išskiria metano dujas, kurios sukelia šiltnamio efektą. Todėl geriau mažiau karvių, o daugiau V8 motorų. O rimtesnė priežastis – šiame automobilyje puodelių laikikliai yra tokie negilūs (ir labai įdomioje vietoje), kad geriau ta kavytė nebūtų labai karšta, maža kas.
Ką dar šiame automobilyje gausite? Pvz. webasto sistemą, kuri padės šaltą žiemą (jei dar tokių bus) pašildyti automobilį, parkavimo daviklius su kamera ir nematomų zonų stebėjimu, smart entry ir push start sistemą (mygtuką reikia nuoširdžiai spustelti, ne šiaip priliesti) ir tt.
Apibendrinant pasakyčiau, kad Proace City Verso yra automobilis, kuris ras savo pirkėją. Ir nuvilti neturėtų. Kiek teko čiupinėti jo giminaičius – rinkčiausi Toyota. Gal ir dėl to, kad tikiu, jog Toyota visada turi savo kokybės kontrolę, prievaizdą kuris stebi, kad „grybo nepripjautų“.
Be mūsų pagalbos šią Toyotą galite įsigyti už 262 eur/mėn. Kad būtų pigiau, žinot kur kreiptis
DOW verdiktas: 7 ratai.
⚙⚙⚙⚙⚙⚙⚙
Už nuotraukas sakom ačiū Dainius Voveris
#vairuokitesvajones �#automobiliulizingas �#autokonsultacijos�#automobiliuapzvalgos�#gooddeal