Mes mėgtame su jumis dalintis informacija apie įvairius automobilius. Vieni yra greiti ir unikalūs, kiti dideli ir prabangūs, o treti yra nepastebimi kariai, kurie mums padeda susidoroti su kasdieniais iššūkiais. Šiandien apžvelgiame vieną iš pastarųjų. 48 metai istorijos. Puodelis kavos rankoje – važiuojam.
Honda koncernas pradėjo savo gyvenimą kurdamas motociklus ir žoliapjovės. Ką jiems puikiai sekasi daryti iki šiol. Ok, juokai juokais, bet kaip ten sakoma: “kiekviename juokelyje yra dalis tiesos”. Taip ir čia, pirmieji Honda automobiliai buvo itin maži ir juose buvo montuojami motociklams skirti varikliai. Tačiau 1972 metais Honda pasauliui pristatė pirmąjį Civic modelį. Teisingai, pasauliui, nes tai buvo pirmas Hondos modelis skirtas ne tik vietos rinkai, bet ir visam likusiam pasauliui. Nedidelis miesto automobilis buvo pats tas ko, reikėjo pasauliui. JAV tuo metu įsisiubavo degalų krizė ir dauguma žmonių ėmė dairytis į taupesnius automobilius. O čia, laiku ir vietoje, pasirodo Civic. Gerai sužaista, Honda. Per pirmus metus vien JAV rinkoje buvo parduoti 32 tūkstančiai vienetų, 1975 metais šis skaičius patrigubėjo. Kaip ten sakoma? Gera pradžia – pusė darbo? Panašu, jog ši filosofija atspindi Honda strategiją.
O pats modelis buvo toks sėkmingas, kad jį gamino net iki pat 1979-ųjų metų, kuomet Honda pristatė antros kartos Civic, kuris išorės dizainu stipriai nesiskyrė nuo savo pirmtako. Bet naujame modelyje jau buvo galima rinktis iš dviejų skirtingų variklių. “1300” modelis turėjo�55 arklio galias, o “1500” net 68. Šiandieniniame pasaulyje viskas keičiasi greitai ir perkopus 1980-uosius metus pirminis Civic dizainas jau buvo gerokai atgyvenęs. Ko rezultatas – kritę pardavimai iki pat 1984-ųjų. Tais metais pasirodė jau trečios kartos Civic. Dar gerai žinomas kaip lygintuvas, dėl savo kampuotų linijų. Taip, aš suprantu, kad jaunimui tai išgirsti yra didžiulis šokas. Pasirodo pasaulis dar iki Prius modelio yra matęs ir kitų lygintuvų. Yra kaip yra. Tačiau nepaisant to, ši karta buvo tikrai sėkminga. Vos jam pasirodžius pardavimai pašoko į neregėtas aukštumas. O dizainas tiesiog tobulai atspindėjo tuometinę erą. Galima buvo rinktis iš daugybės skirtingų kėbulo variantų. Atsirado net visais ratais varomų modelių. Be viso to, buvo pristatytas ir CRX modelis, kuris iš esmės buvo tas pats Civic tik sportiškesnis. Kiekvienas galėjo rasti
sau tinkamiausią komplektaciją. Modernus įvaizdis ir platus pasirinkimo spektras nulėmė šio mažylio sėkmę.
1987 metais pasirodė ketvirtoji karta. Atsinaujinęs kėbulas atrodė simpatiškai, bet pokyčiai nebuvo kardinalūs ir jį ištiko panašus likimas kaip ir antros kartos Civic. Pardavimai buvo geri, bet ne įspūdingi. Įdomus faktas, kad būtent šios kartos modelyje buvo pirmą kartą pristatyta VTEC sistema (variable valve timing and electronic control). Tai buvo, gerai Honda fanams, žinomas variklis. Deja skirtas jis buvo tik Japonijos rinkai. Tiesa pasakius apie šiuos bajerius su jų vietos rinka aš jums kadanors atskirą straipsnį suraitysiu, nes, o vaikyti, kiek ten daug visko pas juos įdomaus užslėpta…
Grįžtam prie reikalo ir žengiame į devyniasdešimtuosius. 1991 metai. Honda pristato penktos kartos Civic. Iš pirmo žvilgsnio – tai tas pats automobilis tik suapvalintomis kėbulo linijomis, nes devyniasdešimtaisiais viskas kažkodėl buvo suapvalinta po kampuotų aštuoniasdešimtųjų. Mada. Su ja nepasiginčysi. Po sėkmingų VTEC variklio bandymų vietos rinkoje, japonai nusprendė šį stebuklą pristatyti pasauliui. Plius, daugiau žaislų. Tiesa, ne per daug, nes tai juk Civic. Bet oro kondicionierius, elektra valdomi langai, nauji varikliai bei naujas dizainas – geras sėkmės receptas. O tie nauji varikliai buvo kažkas tokio. Aš sakau buvo, bet realybė tokia, jog iki šiol jie yra vertinami dėl savo patikimumo. Šiuos variklius ir dabar naudoja nemažai pradedančiųjų lenktyninkų.
1995 metais pasirodė šeštos kartos modelis. Į gerąją pusę atsinaujinęs dizainas, plius dar didesnis gerų variklių pasirinkimas. Nieko radikalaus lyginant su ankstesniu modeliu. Na, gal išskyrus tą faktą, kad kartu su šiuo modeliu buvo pristatytas ir pirmasis Civic Type R, kuris buvo lengvesnis už įprastinę versiją. Be to, šis pasiutęs mažylis buvo katapultuojamas legendinio variklio dėka. 182 arklio galios ir 1050 kilogramų bendros masės. O vidutinės kuro sąnaudos siekė vos 8 litrus benzino šimtui kilometrų. Kaip jums tokia samurajų matematika? Žmonėms patiko ir pardavimai vėl pašoko į neregėtas aukštumas.
Į naująjį tūkstantmetį Honda žengė nesikuklindama. 2000 metais buvo pristatytas septintos kartos modelis. Išorės dizainas buvo kuklesnis nei šeštos kartos Civic, bet pakeisdami važiuoklės dizainą, japonų inžinieriai sugebėjo naujos kartos modelyje išspausti daugiau erdvės, išlaikydami tokius pat išorės gabaritus. Taip pat interjero dizainas tapo patrauklesniu. Tai buvo pirmasis Civic modelis, kuriame buvo montuojama hibridinė jėgainė. Naujasis modelis taip pat turėjo Type R versiją su nauju K serijos varikliu. O vyruti, apie šį variklį galima būtų dar vieną atskirą straipsnį suraityti. K20A yra be galo patikimas bei geidžiamas agregatas. Šiam kartui pasakysiu tiek: jeigu teko internete matyti Civic’ą lenkianti tokius automobilius kaip Ferrari ar Lamborghini, tuomet yra labai didelė tikimybė, jog tame “Cvieke” buvo sumontuotas būtent šis variklis (žinoma patobulintas).
2005 metais buvo pristatytas aštuntos kartos Civic, kuris kardinaliai skiriasi nuo ankstesnio modelio viskuo. Visiškai nauja platforma, nauja važiuoklė, nauji varikliai ir t.t. Kur kas išraiškingesnis ir ryškesnis kėbulo dizainas iš tolo tryško modernumu. Tiesa, daug kas šį naująjį Civic’ą vadino erdvėlaiviu būtent dėl jo išvaizdos. Modelis buvo tikrai sėkmingas ir jo pardavimai sparčiai augo iki pat 2009-ųjų metų (tikriausiai nereikia aiškinti kuo šie metai buvo ypatingi).
Atsigaunant ekonomikai ir pamažu didėjant žmonių perkamąjai galiai, japonai, 2011 metais pristatė devintos kartos modelį. Tiesa, šis modelis kurtas ant tos pačios platformos kaip ir ankstesnis, dėl to dauguma pokyčių buvo kosmetiniai o ne technologiniai. Nors verta paminėti, jog nuo šios kartos dauguma saugumo sistemų tapo standartu bazinėje komplektacijoje, o galinė važiuoklė buvo patobulinta, kad geriau sugertų kelio nelygumus. Kitaip tariant, nuobodu! Matyt Hondai teko tikrai stipriai susiveržti diržus per krizę…
2015 metai. Pasaulio ekonomika atsigavus. Ačiū Dievui, Honda irgi. Pristatomas naujasis, jau dešimtosios kartos Civic. Visiškai nauja platforma. Visiškai naujas, agresyvesnis dizainas. Įspūdingas ir modernus interjeras su 7 colių LCD ekranu tiesiai priešais vairuotoją, kad kiekvienas galėtų viską nusistatyti pagal savo skonį. Prie viso to, dar daugiau erdvės ir neaiškios formos galiniai žibintai. Tikra revoliucija! Honda kibirą pavertė automobiliu. O Type R modelio su niekuo nesumaišysi. Tiek “fake” ortakių ant gamyklinio automobilio man dar nėra tekę matyti, beeet nepaisant to, tai yra galingiausias Type R kokį mes kada nors matėme. 300 arklio galių ir pagerintas Nürburgring trasos rekordas.
Visa tai veda prie vienos išvados. Vienareikšmis judėjimas į priekį tobulėjant su kiekviena karta. Ir duodant pasauliui praktiškus bei smagius automobilius. Skaičiai kalba patys už save – daugiau kaip 20 milijonų vienetų parduota visame pasaulyje. Greitai turėtų pasirodyti vienuoliktos kartos modelis. Mes jo nekantriai laukiame, o kai sulauksime, dėsime visas pastangas, kad jį išsamiai pristatytume Jums, mieli, skaitytojai.
Iki kito karto arba kaip sakytų japonai: mata ne.
#vairuokitesvajones
#automobiliulizingas
#autokonsultacijos
#automobiliuapzvalgos
#gooddeal