Šis straipsnis nėra skirtas tikriems BMW fanatams, kurie, neabejoju, pakelti vidury nakties išvardintų daugiau info apie šį modelį nei aš kada nors žinosiu. Ši apžvalga yra apie jausmus – apie baimę, adrenaliną ir, aišku, apie garsą – dalykus, kurie mus skiria nuo žmonių, kuriems automobilis yra TIK transporto priemonė.
Pradėdamas turėčiau paminėti – strange things happen – nesu tas, kuris aukotų pasisėdėjimą su draugais dėl naujo xbox‘o… Bet prieš trejetą dienų kaip tik rankose laikiau pultelį veizėdamas į Forza Motosport 7 nuostabumą ir, spėkit, ką aš vairavau. Taaaaaip, būtent šį BMW M5 modelį (pamatytumėt kaip driftinau…). Ir būtent tas 5 litrų kriokiantis monstras privertė mane pagarsinti savo stereo aparatūrą. Todėl net savo fu**ing erotinėse fantazijose nesapnavau, kad po kelių dienų, šioje cepelinų spalvos realybėje, tai bus pirmoji mano gyvenime vairuota M‘kė!
Truputis faktų – šis BMW M5 buvo pirmasis serijiniu būdu gaminamas sedanas, į kurį buvo montuojamas V10 benzininis variklis. Ir, žinoma, tai buvo greičiausias 4 durų sedanas, kurį galėjai nusipirkti 2005 metais. Variklis buvo naujai sukurtas specialiai šiam modeliui ir naudojamas tik M5 ir M6 automobiliuose. Drįsčiau pasakyti, kad šis M5 tai vienas iš gamintojo legendų. BMW kūrė šį modelį su vizija, kad jis būtų pakankamai patogus 4 žmonėms ir jų lagaminams ilgoje kelionėje, o pasiekus tikslą galėtum ir padangas vietinėje lenktynių trasoje „pašildyti“.
Pradėkime. Pirmas įspūdis – išorė. Dėl skonio nesiginčijama, bet, manau, kad viskas čia padaryta labai teisingai – skoningai, neperspausta, kėbulas steroidų, matyt, nevartojęs – reali galia iš realaus raumens. Žiūrint į šį BMW kūrinį prisimenu klasikinį gerų balių scenarijų: „ar tu mane gerbi“? Linksiu jam: – Taaaaip, ponas M5, gerbiu, – ir mintyse tikiuosi, kad mums bendraujant jis nepakels rankos prieš mane.
Įsitaisau už vairo – užkūrus variklį sėdynių šoninis palaikymas taip spusteli šonkaulius, kad maža nepasirodo. Gerai, kad greit randu mygtuką kuris tai reguliuoja. Kol variklis šaltas, jis dirba garsiai ir šiek tiek primena dyzelį. Kitas įdomus dalykas, jog neįšilus varikliui automobilio tachometro geltonoji ir raudonoji zona „pasistumia“ link gerokai mažesnių apsukų (suprask, šaltą variklį reikia tausoti).
Važiuojam – mašina ganėtinai nerami, automatas gyvena man kol kas nepažįstamą, savo gyvenimą, o vairas galėtų papasakoti ką tuo metu „valgo“ padangos. Akivaizdu, kad čia reikia laiko susirasti savo nustatymus ir išmokti važiuoti. O kol kas išbandom kelis mygtukus, kuriais šis automobilis išsiskiria iš paprastesnių savo brolių. Pvz. EDC (electronic damper control) arba liaudiškai – amortizatorių kietumo nustatymas. Minkščiausias variantas yra super – net netikusios Vilniaus gatvės (Šimašiau, man nerealiai gėda už tave, pradėk su mašina važinėti) atrodo labai neblogai. O kiečiausias variantas jau yra hard core – taip kaip turi būti kai nori išnaudoti visą žvėrišką sukibimą ir išvažiuoji į padorios dangos lenktynių trasą (supratot teisingai, ne į Nemuno žiedą). Stabilumo kontrolės mygtuką (DSC) palikim kitiems kartams, nes iki drift‘o karaliaus man, kaip Širinskienei iki Miss Lietuva titulo. Kitas dalykas, Michelin Pilot Sport Cup (kažkelintos) yra super, bet ne šlapią vasarį prie +5 C. Ir, žinoma, svarbiausia nepamiršti Power mygtuko arba dar aštresniems pojūčiams individualiai programuojamo M mygtuko: vietoje 400 kumelių, išlaisvinami visi 507 eržilai ir žvėris atgyja smaugdamas tave prie sėdynės !!!
Taaaaip, po kapotu ir slypi visa esmė. Jokių turbo duobių ar lag‘o, variklis sukasi nuostabiai nuo pat apačios iki kol padangos nusprendžia nebebendrauti su asfaltu arba kol perkopi 8000 rpm. Ir GARSAS. Jau pirmas važiavimo minutes supranti, kad nesusirasti tunelio ir sužeminus pavarą nepraverti lango būtų neatleistina nuodėmė – niekada nežinai kiek malonumų tau gyvenime dar liko. O kai girdi tą klykiantį, šaukiantį ir pragaro vartus atveriantį V10 garsą, tavo sielą ir kūną užlieja endorfinai ir fėjos jau skleidžia burtus galvoje… Ir jeigu tai būtų paskutinis garsas, kurį tau tenka girdėti šioje žemėje – tebūnie, tai nuostabi paskutinė muzika (man dar ir Queen‘us pridėkite prie šio playlist‘o).
Bet sugrįžkim į realybę. Vienas „niuansėlis“ vis dėlto neleidžia kaip reikiant mėgautis šia žavinga pažintimi – tai robotizuota vienos sankabos SMG pavarų dėžė. Nors M5 ir turi 6 skirtingus pavarų perjungimo greičius, tačiau nei vienas iš jų neužtikrina sklandaus važiavimo (nei automatiname, nei rankiniame rėžime). Lėčiausiu rėžimu perjungimas trunka amžius, o greičiausiu – spustelėjus svirtelę akimirkai dingsta trauka, nuo sėdynės atlošo jūs bloškiamas į priekį, o tada „BAM!“ ir skrendi atgal. Sportiškiau važiuojant šios pavarų dėžės darbą galima apibūdinti kaip „tampymą“ – jeigu penktadienio vakarą gerai pasėdėjęs bare nusprendei paprašyti draugo pavėžėti tave iki namų, tavo laimė, kad jis neturi M5 – kitaip rizikuotum pridergti visą saloną ir projekcinį vaizdą ant stiklo.
Keletas žodžių apie kasdieniškesnius dalykus. Turint omenyje automobilio amžių, reikėtų pagirti bavarus (ne tuos, kur prostitutes varo) už teisingą medžiagų kokybę. Automobilio vidus atrodo puikiai ir kažkokių rimtesnių nusidėvėjimo požymių rasti nepavyks. Sėdynę gali susireguliuoti net pats išrankiausias vairuotojas, keleiviams vietos per akis, o bagažinė išties labai didelė (kiek didelė gali būti sedano bagažinė). Su iDrive sistema per trumpą laiką rimčiau susidraugauti nepavyko – akivaizdu, kad metams bėgant šį dalyką BMW sugebėjo stipriai ištobulinti. Atskiro paminėjimo vertas head up display‘us (pavaros, greičio, apsukų ir pan. informacijos projektavimas ant priekinio stiklo). Prie tokios dinamikos kuo ilgiau akys žiūri į kelią, tuo visiems geriau. O jei parūpo kuro sąnaudos, tai perkant šį automobilį taip neturėtų būti – kiek spausi, tiek ir srėbs. Aišku, tikras tautietis pasakytų: – Ant dujų vis tiek pigiau.
Ir pabaigai… Tai automobilis su charakteriu. Jis padaro tavo gyvenimą šviesesnį, o iš berniuko tave gali paversti vyru. Jokių lane assists, jokio vairo sukiojimo už patį ar kitų dalykų, atribojančių tave nuo tikro vairavimo. Fuck tas automobilių emisijas, vistiek Trump‘as ir Grigeo teršia daugiau. Tegyvuoja benzinas ir 8000 rpm!!!
Už monstriuko nuotraukas dėkojame Dainius Voveris