Rinkdamiesi automobilį žmonės dažnai klausia ne tik apie spalvą ar variklį. Šiuo metu užklupo klausimų lietus apie pavarų dėžę. Tai kokią man rinktis? Kodėl? Todėl siūlau pažvelgti į abiejų pasirinkimų pliusus ir minusus. Ir kaip tai atsispindi kainoje, perkant naują automobilį.
Mechaninės pavarų dėžės privalumai
Visų pirma tai tikrai mažesnės degalų sąnaudos. Tiesa, ne tokie skirtumai, kaip devyniasdešimtaisiais, tačiau tai vis dar egzistuojantis skirtumas. Žmonėms nuvažiuojantiems daugybę kilometrų per metus, tai gali būti labai svarbus veiksnys.
Kontrolė. Daugelis „benzingalvių“ mielai rinksis mechaninę pavarų dėžę, vien dėl jausmo, kad automobilį visiškai valdai pats. Tačiau toks pasirinkimas reikalauja papildomo darbo vairuojant.
Sugedus akumuliatoriui tokiu atveju galima vilkti automobilį naudojant trosą, ar tiesiog „užstumti“ automobilį ir taip jį užvesti.
Mechaninės pavarų dėžės minusai
Saugumas. Šiame pasaulyje, kuriame nenustoja skambėti telefonai, kur informacijos srautas mus gaudo kosminiu greičiu, mūsų galva ne visada būna šimtu procentų susikoncentravus vairavimui. Mechaninė dėžė reikalauja papildomos koncentracijos. Tačiau esame žmonės su savomis silpnybėmis. Todėl kartais tos koncentracijos vairuodami pritrūkstame. Dėkui Dievui, dažnu atveju tokio išsiblaškymo kaina – tik smulkūs autoįvykiai.
Sąnariai. Dabar, ko gero šypsotės, tačiau tai tiesa. Sankabos minkymas iš tikrųjų veikia jūsų kojos sąnarius ir tai yra neigiamas poveikis sveikatai. Negana to, stovint spūstyje jūsų nervų ląstelės tiesiog klykia iš susierzinimo, minkant sankabą.
Visais gyvenimo atvejais, važinėjant automobiliu su mechanine pavara, būtina naudoti rankinį stabdį. Jei palikote mašiną stovėti įkalnėje, o rankinį stabdį pamiršote, mechaninė pavara gali kartais ir nemaloniai nustebinti.
Automatinės pavarų dėžės pliusai
Visų pirma, tai komfortas. Automobilių spūstys nebeerzina, lengva koncentruotis tik į tai, kas yra kelyje. Stresinėje situacijoje pasirinkimų nedaug: stabdis arba akseleratorius, nereikia ruošti visos situacijos strategijos. Pavyzdžiui, įmesiu tokią pavarą, pasuksiu vairą, spausiu akceleratorių ir t.t.
Saugumas. Prisimenant koncentraciją, informacijos srautus ir susikaupimą, šiuo atveju turite vienu dirgikliu mažiau – apie pavarų perjungimą galvoti nebereikia.
Efektyvumas. Naujos automatinės greičių dėžės jau yra protingos. Ir, nepaisant vairuotojo patirties ar sugebėjimų, automobilis dažniausiai dirba optimaliu režimu.
Automatinės pavarų dėžės minusai
Visų pirma, tai kuro sąnaudos – komfortas reikalauja aukų. Tačiau skirtumas dabar toks mažas, jog reikia nuvažiuot labai daug tūkstančių kilometrų, kad sprendimas pirkti mechaninę dėžę būtų ekonomiškai naudingas.
Automobilio užvedimas sugedus ar išsikrovus akumuliatoriui tampa daug sudėtingesne misija. Teks kviestis keltuvą, arba važiuoti pirkti naujo akumuliatoriais. Ir vienu, ir kitu atveju nebe taip paprasta.
Matematika. Kaip apskaičiuoti kainų skirtumą?
Daugelio automobilių kainų skirtumas tarp mechaninės ir automatinės yra tarp 1000 – 2000 Eur. Kad matematika būtų paprastesnė, imkime, kad skirtumas 1000 Eur.
Tūkstantis eurų ne taip ir mažai, bet… Reikia atimti 30 proc. (kurie keliauja prie likutinės vertės) ir 10 proc., kas yra dalis pradinio įnašo.
Vadinasi realiai automobili pabrangsta 600 Eur. Tai per penkerius metus mūsų lizingo mėnesinė įmoka padidės viso labo 10 Eur. + palūkanos. Ne taip jau daug, tiesa?
Be abejo, tą automobilį kažkada reikės parduoti, absoliuti dauguma mūsų klientų jau šiandien renkasi automatinę pavarų dėžę, vadinasi ateityje toks pasirinkimas tik dažnės dėl rinkos poreikio. O tai reiškia, kad sėkmingai parduoti mechaninę pavarų dėžę bus sunkiau nei automatinę.
Pasirinkimas jūsų. Bet, jei nesate siuntų pristatymo darbuotojas, siūlau geriau rinktis „automatą“.