Kas čia b*** per nesąmonė? Nu kokia pieva! Tai kokio b****? Job*&%#%^. Tokiais ir kitokiais išsireiškimais “tikrieji”, posūkių nerodantys BMW markės markės mėgėjai reagavo į tai, kad naujasis pirmos kartos modelis yra varomas priekiniais ratais. Kaip ir antrosios kartos, beje. Bet apie ją maždaug po mėnesio.
BMW padarė tyrimą. Po jo buvo išsiaiškina, kad didžioji dalis klientų, perkančių naujus pirmosios kartos BMW net nežinojo, kad jų automobilis varomas galiniais ratais. To pasekoje BMW paėmė Mini platformą, uždėjo BMW kėbulą ir sutaupė pinigų. Turiu pripažinti – valdymo dinamika pasikeitė, tačiau žodžio “pablogėjo” vartoti negaliu. Bet apie viską nuo pradžių.
Milžiniškų grotų nepaminėti negaliu. Man jos grožio nesuteikia nei viename modelyje, bet kaip traktuoja patys BMW – jie grįžta prie ištakų. Žiūrint tendencijas ne vien automobilių rinkoje – kažkada buvę madingi dalykai grįžta. Gal ir tos grotos kažkada bus gražu. Na, o lyginant su praeitu modeliu, pasiuko variklis, dėl to sutrumpėjo kapoto dangtis. Taip pat susiaurėjo lempos ir šiek tiek pasikeitė apačioje esančios grotelės.
Galas man atrodo seksualiau, nei Ingos Valinskienės krūtinė. Palaukit… Gal per stipriai. Ne, visgi krūtinė (arba pažiūrėjus į ją) stovi aukščiau. Bet šito pirmuko galas labai geras!
Minus: dvidurio užsisakyti neįmanoma.
Bonus: tikri duslintuvai.
Interjeras visų pirma stebina savo surinkimo kokybe. Net pačiame mažiausiame modelyje BMW nenuleidžia kartelės ir eilinį kartą parodo, kodėl yra premium. Bandomame modelyje, kaip papildoma komplektacijos dalis yra sumontuotas M Sport interjeras. Krūva M ženkliukų manęs nesužavėjo, bet juodos lubos atrodo gerai. O šitos sportinės sėdynės už papildomus 500 pinigų man net nebūtų klausimas.
Multimedija irgi atrodo geriau, nei praeitos kartos modelyje. Šiame ji gražiau integruota į centrinę konsolę. Perkant bazinį modelį multimedija turės tokią pačią operacinę sistemą, kaip ir praeitas modelis, o už papildomą kainą galite turėti ne tik didesnį ekraną, bet ir greičiau veikiančia sistemą. Tačiau ir senosios prasta vadinti negaliu.
Bonus: multimediją valdyti galima dvejopai: ratuku prie bėgių svirties, arba lietimui jautriu ekranu. Vairuojant visuomet rinkausi ratuką.
O vairuotojo ekraną rekomenduoju rinktis skaitmeninį. Nors ir nesu visiškai patenkintas, kaip jame išdėstyti spidometras ir tachometras, tačiau už analoginį bus tikrai geriau. Pastarasis atrodo, kaip nevykęs bandymas analoginį ekraną paversti skaitmeniniu.
O gal tai taktiškai teisingas sprendimas? Didžioji dali pirkėjų norės skaitmeninio. O tam, kad jį įsigytumėt turėsit pirkti maloniai skambantį, tačiau ne labai maloniai kainuojantį “komforto paketą Plius”. Į jį įeina šildomas vairas, keyless, papildomos kondicionieriaus funkcijos, bevielis telefono pakrovimas, skaitmeninis ekranas ir mano mėgstamiausia – HiFi garso sistema. Viso to kaina – beveik 3000 eurų. Mic drop.
Garso sistemai turiu skirti atskirą dalį. Muzikos klausau daug. Ir ji pas mane visuomet groja garsiai. Ne, langų atsidaręs nevažinėju, o muzikos klausausi pats. Vien dėl to, kad neužknisčiau aplinkinių, vasarą garso lygį net sumažinu. Mano suvokimu garsas sklindantis iš automobilio kolonėlių visų pirma turi būti švarus. Tik antroje vietoje eina klausimas kiek garsiai jos gali groti. Tai vat šiame BMW garsas ir švarus, ir “daug neša”. Tai geriausia garso sistema, kokią esu sutikęs nedideliame miesto hečbeke.
Jau ir taip stipriai išsiplėčiau, bet būtinai turiu paminėti ir vieną bagažinės sprendimą. Neabejoju, kad kiekvienam iš mūsų yra buvę atvejų, kad kažkur važiuojam ir tam, kad sutalpintumėm daugiau daiktų, galinį bagažinės dangtį metam į garažą. Tai šiame pirmos serijos BMW dangtį tiesiog galėsit labai lengvai pakišti po bagažinės dugnu ir keliauti savais keliais.
Bonus: gale langai atsidaro iki pat apačios, todėl sėdėdami ant galinės sėdynės galėsit važiuoti iškišę ranką, kaip pikčiausias rajono marozas.
Bonus 2: Pirmą kartą galima užsisakyti pirmosios serijos BMW su automatiškai atsidarančia bagažine.
Na, o dabar truputis skaičių. Variklis, kaip man minėjo vienas BMW žinovas – deforsuotas. Todėl dokumentuose rasite skaičius 1995cm3, o ant bagažinės – 118d. Generuoja jis 150 arklio galių, kaip ir mažasis 1.5l, kurį vežiojasi VW Golf. Traukos užtenka, jei iš automobilio daug nereikalausit. Bet jei norit charakterio – rinkitės M135i už dvigubai pinigų.
Tik, žinoma 135i nevažiuos šaltą ir snieguotą žiemos dieną Vilniuje su 7,8l/100km. Ir dar pagazuojant.
Automobilis nėra minkštas. Nors duobes sugeria pakankamai gerai, važiuojant per dalį gulinčių policininkų atrodė, kad galbūt automobiliui skauda. Bet “jojimo” jausmo tikrai nėra. O ir garso izoliacija puiki.
Manevruojant mieste – valdymas buvo puikus. Tiek akceleratorius puikiai reagavo į pėdos judesius, tiek važiuoklė klausė mano per vairą perduodamų judesių. O važiuojant gerai nuvalytais keliais įsitikinau, koks puikus šio automobilio sukibimas su kelio danga.
Šis pirmukas net išsklaidė mano vieną išankstinį nusistatymą. Tikėjausi, kad varančius ratus padarius priekiniais stipriai sumažės susisukimo laukas. Nė velnio! Jei ir sumažėjo per tuos kelis centimetrus – aš nepajutau.
Greičių dėžei neturiu nė vieno priekaišto. Nesitikėjau, kad automatinė “Steptronic” dėžė taip puikiai draugaus su dyzeliniu varikliu. Pavarų perjungimas nejaučiamas. Bravo!
Nepaisant nemažos kainos, manau, kad šiuo metu tai yra vienas smagiausiai vairuojamų miesto hečbekų rinkoje. Kaip, žinoma, ir Mini. O būtent mūsų testuoto pirmuko kaina – 417 eurų per mėnesį, jei nerasit mūsų telefono numerio.
Ramia širdim – 9 ratai!
Nuotraukos – Dainius Voveris
#vairuokitesvajones #automobiliulizingas #autokonsultacijos #automobiliuapžvalgos #goddeal